[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:16

Joman schreef:
Is die geschoren ook?


Nog niet maar wil hem wel graag scheren. Alleen de temperatuur in de nacht houd me dus nog tegen om het te gaan doen.

Heb ook geen dunne regendeken (alleen de Bucas Smartex) en anders eventueel zijn Rambo Sweet Itch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:22

Wat doet iedereen met de dekens de aankomende dagen? Ik vind het nu maar fris, maar heb katoen opliggen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:51

Ik heb nu de ongevoerde amigo Hero’s op liggen, die zijn vrij dun maar houden wel net wat warmte vast en wat wind tegen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:37

Als het goed is hier alleen vandaag fris. Heb een katoen op gedaan gister avond en morgen haal ik m weer af want dan wordt t weer 15 graden met vol zon

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:10

Hier heerlijk weer en vrij warm dus staat lekker in de blote kont :) volgende week wordt wat lastiger

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:46

Hier ook niks op liggen.. Staat sinds deze week ook weer 24/7 buiten en heb het idee dat het geen ramp is als het s'nachts wat kouder is. Ik vind het ook maar lastig hoor nu.. Hij is overigens goed aan het verharen dus hoop dat ik zijn dekens gewoon kan aflaten

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:24

Nu bloot maar twijfel over vannacht.Mijn ruinen van 25 staan niet op stal.Wat denken jullie?Het wordt een graad of 6.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:39

PanamaD schreef:
Als het goed is hier alleen vandaag fris. Heb een katoen op gedaan gister avond en morgen haal ik m weer af want dan wordt t weer 15 graden met vol zon

Ik had m smiddags ook afgedaan en afgelaten. De zon kwam opeens door en t is nog heerlijk weer geworden

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:42

Joman schreef:
Wat doet iedereen met de dekens de aankomende dagen? Ik vind het nu maar fris, maar heb katoen opliggen.


Mijn dekens liggen al gewassen in de kast. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:13

Britta31 schreef:
Nu bloot maar twijfel over vannacht.Mijn ruinen van 25 staan niet op stal.Wat denken jullie?Het wordt een graad of 6.


Ik laat het zo bij die van mij: staan onder katoen.
Volgende week misschien regendeken op. Even afwachten wat het weer doet.
Denk dat je die van jou wel zo kunt laten. Hebben ze onbeperkt eten?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:27

Ik laat deken af. T is maar kort wat frisser, zonnetje schijnt al vroeg en 5 graden nu voelt anders dan 5 graden in de winter..
Hier ook 25 en dag en nacht buiten.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:16

Heeft er hier iemand een fijne uv werende vliegendeken voor een Shetlander zonder hals?
Ik kan weinig uv werende vliegendekens vinden in Shetlander maat op eigenlijk de petite van horseware na maar deze heeft een vaste hals. Heb geen hals nodig omdat de betreffende Shetlander manen genoeg heeft over haar gehele hals.. := Bij de goedkopere merken staat eigenlijk nergens bij of hij uv werend is..

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:19

Drico schreef:
Joman schreef:
Is die geschoren ook?


Nog niet maar wil hem wel graag scheren. Alleen de temperatuur in de nacht houd me dus nog tegen om het te gaan doen.

Heb ook geen dunne regendeken (alleen de Bucas Smartex) en anders eventueel zijn Rambo Sweet Itch.




Ik zit met hetzelfde. Ik heb een mini sinds een half jaar. Ze zit zooo dik in de vacht en ze heeft jeuk.
Ik twijfel om te gaan scheren. Zou het nu kunnen zonder deken met deze (nacht) temperaturen denken jullie? Of nog even afwachten? Ze staat dag en nacht buiten

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:05

Ik had t dan vorige week gedaan aangezien het vanaf morgen gaat regenen. Daar worden ze vaak kouder van dan een paar graden koeler in de nacht. Zou als je nu gaat scheren wel een regendeken paraat houden.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:07

Met scheren ben je nu wel te laat idd. Ik gooi sowieso m’n regendeken weer op morgen.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:19

Okee, dankjullie

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:44

Brrr paard kwam heel koud met de haren overend naar binnen met haar regendeken... heb er maar een 100 gram onder gedaan. Straks weer naar stal en kijken of t goed is voor de nacht. Wat een omschakeling zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:46

Het is idd een hele omschakeling. Ik ga ook eens kijken hoe ze erbij staan onder hun regendekens.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:48

Ik heb ze toch ook maar gewisseld naar 100, ze waren koud op de rug

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:33

Heb die van mij binnen gezet voor de regen en nog even zonder deken. Kijk morgen nog maar gok dat ze ook weer met een regendeken op komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:58

Ik weet het ff niet meer. Heb ze allebei onder een regendeken staan. Een stond vanochtend blijkbaar wat te zweten maar staat nu goed. Wat te doen?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:07

Hoe staan ze verder? Binnen, buiten, tocht, uit de wind etc?

Hier vanmorgen toch een deken op gedaan, ze was wat gevoelig op haar rug, maar deze weersomslag, plus hengstigheid plus gras geeft de laatste jaren vaak gasvorming dus voor de zekerheid toch maar deken op gedaan.
Was ze 5 jaar jonger geweest had het waarschijnlijk niet nodig geweest.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:40

Ze staat in een buitenstal in de nacht. Redelijk beschut. Overdag staat ze buiten. Altijd met voldoende hooi. Het is opzich geen echte koukleum, maar heeft een vrij ernstige blessure gehad, waardoor ik haar graag op de spieren voldoende warm wil houden. Heb de deken toch maar op gelaten. Zal het morgen weer opnieuw bekijken.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:10

Hier net de 0-grams opgedaan.
Onder de dikke panneerlaag die erop zat voelde hij erg koud. Vond hem ook wat gevoelig op zijn rug, dus toch maar deken op gedaan.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:19

De mijne dus totaal niet koud.. Ik zit in dubio, hij staat nog kort in zijn haar na scheren maar als ik hem nu zijn regendeken opleg gaat hij zweten.. dus dan maar zonder beter denk ik