Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:mijn paard heeft in de zomer op haar lichaam geen last van vliegen, maar op haar hoofd en bij de ogen wel! Wat kan ik hieraan doen? Ik houd de ogen goed schoon. Ik kan hier toch geen smeerseltje of spray op doen, rond de ogen?
Vliegenmasker vind ik gevaarlijk (heb er nog 1 te koop dus!). Zou zo'n ding met slierten helpen?
max66 schreef:mijn paard heeft in de zomer op haar lichaam geen last van vliegen, maar op haar hoofd en bij de ogen wel! Wat kan ik hieraan doen? Ik houd de ogen goed schoon. Ik kan hier toch geen smeerseltje of spray op doen, rond de ogen?
Vliegenmasker vind ik gevaarlijk (heb er nog 1 te koop dus!). Zou zo'n ding met slierten helpen?
max66 schreef:oke, wist ik niet. Gewoon bij de ruiter/paardensportwinkel? Help het ook goed en kun je het ook rond de ogen rollen dan?
Patries90 schreef:Azijn
Thee
Citroensap
Knoflookpoeder
Kruidnagelpoeder
Hertshoornolie
Tea tree olie
Alles mengen thee echt heel sterk maken, dag erna hertshoornolie en een paar druppeltjes tea tree stinkt een uur in de wind.. Maar werkt echt!
Patries90 schreef:Hertshoornolie bestel je via internet in Duitsland kun je dat nog krijgen..
Tea tree maar een paar druppels van inderdaad daar niet teveel van, voor de hoeveelheden moet ik even voor je opzoeken dat papiertje ligt ergens achter in de kast weg te stoffen.. Zal vanavond eens kijken als ik thuis ben