Dazen zijn weer helemaal in hun nopjes ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulineLala

Dazen zijn weer helemaal in hun nopjes ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:32

Ik snap het maar niet ...

bij ons op stal zijn er gewoon helemaal geen dazen maar we hebben niet zo'n dazen vanger hangen,
maar zoals vanavond ben ik een stukje gaan wandelen aan de hand in de straat, en het is gewoon niet meer normaal, hij word HELEMAAL lek gestoken ... snapt iemand hoe dit komt? het kon ook aan de bomen liggen ofso iets?

NAIWHL

Re: Dazen zijn weer helemaal in hun nopjes ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:36

Dazen zitten op de bomen en wachten tot er iets voorbij komt wat voor hun warm genoeg is om te zien.
Dus de bomen helpen inderdaad niet mee.

Hier in de weide is er ook weinig aan de hand. Ga ik de straat op, dan heb ik ook meteen een zwerm om mij heen.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:38

oh okee dat is het dus!

ja inderdaad dat heb ik ook!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:47

wij hebben hetzelfde probleem.... onze wei ligt in het bos.... en die dazen zitten in de struiken en bomen. de piste ligt vlak langs een reeks bomen en de paarden die worden gek van de dazen... Als ik ga rijden gaat nu steevast 't deken op en ik moet zeggen: ik heb een véééééél rustiger paard....
en 't is een pak goedkoper dan spuitbussen kopen en het paard vol spuiten met dat chemisch goedje... ik moet enkel de buik en de benen nog sprayen

LaraPluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:16

ik heb een shetlandertje en die staat nu voor de kar.
ik ging vanmiddag het bos is en ik werd HELEMAAL gek!
wat kan ik hier tegen doen? want vliegenspray helpt niet..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:40

Het bos niet in of een vliegendeken op doen.
Ik raad het laatste aan :)

LaraPluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:08

dankjewel

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:28

Er bestaan inderdaad vliegendekens voor koetspaarden. Ga maar eens kijken op divoza, daar staat er eentje.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:06

Ik heb vandaag ook een nieuwe vliegen deken gekocht die niet heel erg te warm voor hem is , en als je echt alleen het bos in wilt is er nog 1 optie , rond 4 /5 uur sochtends vertrekken .. dan zijn er nog niet zo veel dazen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:06

Bij ons geen dazen gezien :)

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:07

nou daar mag je blij mee zijn! hopen dat je het zo houdt , maar dat zal wel niet..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:54

PaulineLala schreef:
Ik heb vandaag ook een nieuwe vliegen deken gekocht die niet heel erg te warm voor hem is , en als je echt alleen het bos in wilt is er nog 1 optie , rond 4 /5 uur sochtends vertrekken .. dan zijn er nog niet zo veel dazen!

Of 's avonds na kwart na 10 :') Zitten dr hier minder als om 5 uur 's morgens. Ofja dan zitten er hier zo goed als geen meer. Helaas wordt het tegen half 11 al donker dus echt lang kun je niet rijden...

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:59

Ik kan nergens zijn bij de paarden of ik word wel geprikt,gister nog 5x in 3minuten!Of ik nou bij de bomen ben of niet,het lijkt hier niks uit te maken.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 17:32

hmmm ik vind dat echt vreselijk, ja wij hebben vooral bij de bomen dat het echt zwermen zijn,
gister ging ik een stukje naar achteren om uit te stappen en je gaat dan richting het bos , er zaten een stuk of 10 om me heen te vlieggen..

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:45

ik had een bruiloft waarmee ik in de bruidstoet met mn paardje mee mocht rijden!! Was heel leuk hoor maar zodra ik mn beesie uit de trailer haalde kwam er een enorme zwerm dazen op dr af! Ik dr hard inspuiten maar dat hielp voor geen meter. Gelukkig hoefden we niet zo'n eind mee te rijden want ik vond het gewoon zielig voor dr. Het zijn er dit jaar echt zoooooooooo veel :O

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:38

Dazen ruiken ook niks, dus insprayen en dergelijke schijnt ook helemaal niet te helpen. Alleen tegen vliegen en muggen etc.

Ik woon in het bos dus hier is het ook weer dráma. Ik kan alleen 's ochtends om 8/9 uur tijden of rond 10 uur 's avonds. Dus zonsondergang en opgang, als het wat koeler is. Gewoon overdag of eind van de middaf is pure zelfmoord := Echt niet leuk meer, de krengen achtervolgen je kilometers lang.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:42

Hier op de veluwe ook hele zwermen :(
Ik heb wel erg goede ervaring met VeeRust (welkoop/boerenbond) en nee, ik heb geen aandelen, het is een tip!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:42

In de regen rijden.
Persoonlijk vind ik dat geen probleem (mits je naderhand lekker kunt douchen), ik denk dat je paard het ook minder erg vindt dan al die rondzwermende dazen.

Fijn he, zo'n buitensport :')

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 16:41

pff, ik word er echt ziek van, ik noem mezelf ' de dazen killer ' _O-
Altijd als we buiten even een rondje gaan uitstappen is het klap hier klap daar , naja niet hard maar wel genoeg dat ik ze net even kan doden ! _-:( word er namelijk echt gek van,
hoorde wel dat dus die vliegen deken helpt voor dazen omdat ze al die gaatjes zien in deken en daar worden ze hartstikke duizelig van, dus rijden met een vliegendeken is ook nog een optie, alleen... moet je zelf dan ook zo'n dekentje op :=

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:00

Het valt hier in de wei erg mee vergeleken met andere jaren. Ik heb ze regelmatig zonder deken lopen, want vorig jaar echt niet kon. Op de weg zijn wel plekken waar het erger is, maar toch lang niet zo erg als vorig jaar. Ik denk dat het ook komt omdat hier de afgelopen maanden vrij weinig regen is gevallen. En de lage temperaturen zijn natuurlijk ook gunstig.
Wat bomen betreft. Volgens mij zitten ze vooral in eikenbomen. Rijd je in een beukenbos, heb je nergens last van.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:22

waar mijn paard staat stikt het ook van de dazen, wandel elke avond met me paard in het bos maar wat een ramp is het afgelopen dagen geweest met die dazen, pff. mijn paard helemaal ingepakt door de vliegendeken en vliegensprays :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:00

Ik was net op buitenrit, we hebben een behoorlijk stuk gedraafd en gegallopeerd om de dazen af te schudden.... Paardlief had er op een gegeve moment 6 op zijn billen. -O-
Ik ga idd maar eens op zoek naar een uitrijdeken me hals.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:35

Toch valt het wel mee als je aan het draven bent, met stappen kunnen ze er gewoon opblijven en volgen ze je...

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:32

PaulineLala schreef:

Nouja rond 9 uur zijn ze er ook nog niet :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 04:00

branki schreef:
Wat bomen betreft. Volgens mij zitten ze vooral in eikenbomen.

Klopt, eikenbomen zijn favoriet. Maisvelden is ook wegblijfgebied nu, ik kan er niet eens met de hond langs.