Tja, wat te doen in de winter als de bak bevroren is???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

Tja, wat te doen in de winter als de bak bevroren is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 20:15

moderatoren... sorry als t verkeerd staat, ik wist niet waar ik het neer moest zetten :')
Hoooii bokkers!
Ik kwam vannochtend op stal en wist niet goed wat ik ging doen... bak/paddock/ was bevroren en in het weiland kan je bijna schaatsen oftewel +:)+ niet dus :roll:
Je kent het wel: bak bevroren, alles is 1 grote ijsbaan, meters sneeuw, verveelde pony in stal die boven je uitspringt als je hem uit de box haalt (heb ervaring) enz... het ritueel: naar stal-uitmesten-poetsen-naar huis lijkt mij niet erg gezellig/leuk :+ Wat doen jullie in de winter, als je de bak niet in kan??? Ben benieuwd, ik weet niet zo veel te doen in de winter... misschien jullie wel? Misschien kunnen we elkaar ideeen/tips geven voor de winter voor anti-verveling op stal enzo...

Ik heb deze winter iedereen van zijn winterdepressie geholpen door mijn verzorg pony een kerstmuts met rendier-gewei-achtig iets op te doen. Mijn verzorg pony was zichzelf aan het showen voor de merries: staart omhoog, uitgestrekte draf en dat allemaal met een achterlijke muts met rendier-gewei :=

kom maar op met jullie ideeën!!!!!!!!!!!!!!

SteffiiY

Re: Tja, wat te doen in de winter als de bak bevroren is???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:16

Lekker poetsen en je paardje verwennen :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:17

Als de wegen/fietspaden schoon zijn, dan ga ik gewoon met de paarden wandelen of een klein stapritje maken :)

Vooral het wandelen blijf je lekker warm van!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:18

zit ook met hetzelfde probleem, alleen durf ik nog niet op een stapwandeling te gaan...Mijn paard is net twee weken geleden verhuist...

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:19

hetzelfde probleem.. ik dacht te gaan wandelen maar het hele erf is een ijsbaan..
verder geef ik hem elke keer een uitgebreide poetsbeurt en extra kroelen haha :)
ik lees dus even mee!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:19

Ik ga wat vaker wandelen, poetsen idd. En voor de rest, tja. Ik heb mn pony's nog niet horen klagen over hun vakantir :)
Maar nou ben ik sowieso op stal omdat ik er werk, en de paarden komen elke dag op de wei.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:20

Ik doe voornamelijk grondwerk dan. Er zijn genoeg oefeningen waarbij paard niet hoeft te 'rennen'. Dus doe
dat dan ook gewoon in de bevroren bak.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:21

ik volg!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:21

Wbt het erf; k heb gister dik een uur staan vegen, ijhakken en sneeuwschuiven, dus we hebben nu een mooi paadje naar de weg (en dies goed schoon :) )
Dus al je verveeld kun je ook proberen het erf sneeuw/ijs vrij te maken, krijg je t ook warm van!!

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 20:22

heb vanochtend *geprobeerd* (gelukkig in de bak anders was ik hem kwijt haha) te wandelen bij iedere beweging of het kleinste geluidje schrok hij en galoppeerde hij bokkend weg, gelukkig was het een grote bak en heeft hij geen ijzers maar "vlakke hoeven" hij is gelukkig niet uitgegleden hahahahaha

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:24

Bij ons staan ze gewoon buiten, kunnen ook de stal in maar het gaat vervelen ja :roll: Ik ga meestal naar het bos, wandelend of rijdend, alleen de weg erheen is behoorlijk glad dus lopen we in de berm :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:29

Wij gaan lekker wandelen op het fietspad, prima te doen als er goed gestrooid wordt! :) Verder staan ze ook gewoon in de wei gelukkig.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 20:35

maar wij hebben geen bos in de buurt... in tegendeel hahaha beetje ver weg en de *opknap-trailer* is nog niet af, wel bijna. Als ik met mijn verzorgpony nu ga wandelen loopt het niet goed af met mij hij is erg fris (letterlijk&figuurlijk) en heeft veel te veel energie. Het is een 3 jarige ruin, daar loop ik niet zo snel de weg op waar de auto's zo hard rijden en hij overal van schrikt. In de paddock zetten kan wel, hebben we vanmiddag ook gedaan. Ik blijf er wel bij want het is erg glad

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:25

Ik ben vandaag het weiland ingegaan en heb 1,5 uur foto's gemaakt van
alle paarden. Hartstikke leuk met dit weer :D

Ook doe ik vaak vrijheidsdressuur, op zondag (weinig verkeer) een buitenritje
en verder lekker wandelen, poetsen, knuffelen enzo..

Je moet wat in de winter..

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 11:02

Jeeeeejjj ik kon vandaag weer rijden, want alles was ontdooit!!!!!!!!!!! er lagen wel een paar kleine plassen met water, maar ik kon wel rijden... ouwe van stal gehaald en ze vond het prachtig! hahaha

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:06

Wandelen, leuke foto's maken in de sneeuw :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:35

Ik ben bang dat we weer terug bij af zijn na deze winter -O-
Wat betreft rijden. Hij heeft ook echt al een enorme pens hangen.

Maar goed, lekker stapritjes maken, lekker veel grondwerken en leuke dingetjes bedenken om te doen :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:37

ff een andere vraag wat betreft sneeuw/pekel etc... hier zijn de fietspaden eigenlijk goed te doen maar nu t volgende punt er is best wel heel veel gepekeld en zelfs de berm ligt er vol mee....is t dan uberhaupt wel goed om te gaan stappen of wandelen??? brand die pekel niet in mijn pony ze hoeven??

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:46

NathalietjeB schreef:
ff een andere vraag wat betreft sneeuw/pekel etc... hier zijn de fietspaden eigenlijk goed te doen maar nu t volgende punt er is best wel heel veel gepekeld en zelfs de berm ligt er vol mee....is t dan uberhaupt wel goed om te gaan stappen of wandelen??? brand die pekel niet in mijn pony ze hoeven??

Ik pak zoveel mogelijk de berm, en vet verder de hoeven in

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:56

over pekel heb ik nog nooit echt na gedacht.. maar is dit zo slecht voor de hoeven ??

ik heb mijn pony's gister in het land gehad, (dagen er voor nog in de bak, maar dat kon gister niet meer) in het land vinden ze geweldig.. maar ze hadden niet helemaal door dat het ook glad was... dus de eerste glijpartij gehad... gelukkig ging ze gewoon verder met waar ze mee bezig was en loopt ze niet stijf ofzo :D valt gelukkig weer mee :) maar ow wat is dat eng :S

verder lekker poetsen en wandelen.. soms eens een stapritje.. de ene pony zit ik op, de ander loopt gezellig mee :) meer kunnen we niet :P dan alleen eens even naar de manege om in de binnenbak te rijden

hafamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:07

bij ons was de paddock nog wel goed, even losgegooit, maar anders had ik thuis gebleven..
ken dr wel blijven poetsen.. ;)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:19

haha hier glimmen ze er weer over :P maar doe het vooral voor mijn pony met deken... die vind het heerlijk als het deken even af kan... kan ze zelf even kriebelen en ze vind de rosborstel heerlijk :)
andere staat zonder deken, en vind het ook lang niet zo lekker om te poetsen.. die geniet er niet van haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:23

Sleen!
Soms losgooien (dit ook alleen omdat ik weet dat de wei geen kuilen of hopen heeft)
Buiten rijden als er geen ijs ligt.ik ga ook gewoon buiten rijden als er net verse sneeuw ligt dus het nog niet glad is

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:26

grondwerk, en winterfotoshoot doen is ook leuk! :) De wei bij mn verzrogpony's is niet glad dus daar kan alles eigenlijk wel behalve keihard rennen of rijden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:29

Ik maak al de hele week buitenritjes omdat de bak niet te rijden is.
Gelukkig zitten we in een goede omgeving voor buitenritten, dus dat scheelt.