Zeventig zadels gestolen bij manege in Enschede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Zeventig zadels gestolen bij manege in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 13:59

RTV Oost

Manege- en paardenstalling Holzik Stables aan de Allemansveldweg in Enschede heeft zeker voor dertigduizend euro schade door diefstal van paardenzadels en hoofdstellen.

Bij de manege zijn de afgelopen nacht de zadelkamers en zadelkluizen opengebroken, waarna er zeventig zadels en hoofdstellen zijn gestolen. Volgens een woordvoerder van de manege waren de paarden vanmorgen onrustig toen hij binnenkwam en even later de inbraak ontdekte. Ondanks een tekort aan zadels zijn de paardrijlessen vanavond doorgegaan.

Behalve bij Holzik Stables is ook bij tenminste één andere stal aan de Allemansveldweg ingebroken. Daar werden tuigen meegenomen. De inbraken zijn rond drie uur gepleegd. Toen hoorden omwonenden honden blaffen en een auto wegrijden. Vermoedelijk hebben de zadeldieven hun auto in een weiland geparkeerd om toe te slaan bij de manege.

Paardenzadels zijn geliefd bij inbrekers, omdat ze kostbaar zijn en niet geregistreerd staan. Daardoor zijn ze in het buitenland makkelijk te verhandelen. De paardensportfederatie FNRS heeft er zelfs een speciale website voor in het leven geroepen.

Mioux

Re: Zeventig zadels gestolen bij manege in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:02

jesus asociaal gewoon... vraag me wel af of er geen camera beelden zijn?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:02

Wow! heftig! De stal van de tuigen weet ik toevallig over wie dat gaat. Wat een domper zeg 70 zadels! Duidelijk dat het de inbrekers niet interesseert welke ellende ze aanrichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:02

Zo vlak bij de grens, dan ben je helemaal de pineut want dan zijn ze waarschijnlijk allang de grens over.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 02:32

Waarom is dit geen voorpaginanieuws?! Je zou toch denken dat dit belangrijk is om de mensen van de op de hoogte te brengen zodat ze extra opletten...!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:54

Ik woon ook dicht aan de grens en ook hier is het regelmatig raak. Nu schijnen ze op dit moment bij ons in de buurt buiten tuig en zadels ook paarden te jatten

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:08

In de Tubantia van vandaag staat een stuk dat ze ook nog bij 2 andere stallen geweest zijn. Daar zijn 2 tweespantuigen gestolen bij de een, en bij de ander gelukkig niks alleen de deur geforceerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:12

Bij Schouwink zijn ze inderdaad ook geweest, de goede tuigen hebben ze meegenomen, smerig tuig :r.

Ik vind dit eigenlijk ook wel voorpagina nieuws. Zo bereikt het bericht een stuk minder mensen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:39

Ja, het is toch juist belangrijk dat mensen er van weten, dat vind ik een stuk belangrijker dan "nieuws" dat Outdoor Brabant een zonnige editie tegemoet gaat... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:26

Ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen. Bij ons is afgelopen week een trailer gestolen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:05

wat een stel idioten. hoorde het op me werk van een collega

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:27

Bah, wat sneu voor alle gedupeerden !!!

Bij dit soort berichten vraag ik me altijd af waar die gestolen zadels naar toe gaan...'t buitenland, ja....maar ze komen uiteindelijk wel weer terecht bij mensen met paarden die dan zo'n zadel kopen.

Ik neem aan dat deze 'besmette' zadels niet voor de hoofdprijs van de hand gaan.... Tja, en wie koopt er niet graag een mooi zadel voor een zacht prijsje...wie laat zo'n zadel liggen ?

Guusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:04

Balen voor de eigenaren!