Citaat:Sint wordt zo langzaamaan doodmoe
Over Totilas en Rath en dat hele gedoe.
Met Sint zijn paard zou een ander ook niet zo goed
over daken kunnen springen voor het bezorgen van snoepgoed
Het olympisch comité in Duitsland was het ook even zat
en zet uit het Olympisch kader Totilas en Rath.
Het Duitse Olympisch Comité (DOKR) in Warendorf heeft de combinatie Matthias Alexander Rath met Totilas (v. Gribaldi) uit het Olympische kader gezet. Deze beslissing is gevallen tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van het Olympische dressuurcomité.
In 2011 was deze combinatie nog tweede bij de Europese Kampioenschappen in Rotterdam en succesvol in Hagen. Eventuele plannen voor het seizoen 2012/2013 om aan internationale wedstrijden mee te doen zijn er niet bekend. Dat laatste is wel essentieel voor een plaats in het Duitse Olympische dressuurkader. Voor de voorzitter van het Olympisch dressuurcomité, Klaus Roeser, bleef dan ook niets anders over om deze combinatie uit het kader te zetten. Natuurlijk betreurt laatstgenoemde het ook zeer, maar legt ook uit dat alle ruiters recht hebben op gelijke kansen.

Er zijn maar weinig mensen die in mijn paard haar buurt kunnen komen en dan gaat er best wat tijd overheen voor ze die mensen aanvaard, laat staan er zonder boe of bah even op rijden. Dus als morgen Anky aan mijn deur staat: 'hey, mag ik eens even op je paard?' zal ik serieus vragen: heb jij een goede levensverzekering?
Oh nee, dat was Kerst zeker? Met vrede op aarde enzo?