Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:dinsdag, 25 september 2012
Meisje (7) in huifkar meegesleurd
door op hol geslagen paard
door onze verslaggever
MAASTRICHT – Een verjaardagsfeestje met een tochtje in een huifkar kreeg zaterdagmiddag
een nare wending voor een meisje uit Maastricht, toen het paard dat de kar trok op
hol sloeg.
Het meisje van zeven wilde in Margraten als laatste van een groep uit de
huifkar stappen, toen het paard er plots vandoor ging zonder dat zijn baas op de
bok zat. Het paard haalde even later op een veldweg een motoragent in. Die wist het
schreeuwende en huilende meisje te overreden uit de huifkar te springen. Ze viel
daarbij op haar rug. Een 41-jarige man uit Lochem, die in de buurt fietste, ontfermde
zich direct over haar. Het paard holde met de kar naar Cadier en Keer, en stak daar de Rijksweg over.
Uiteindelijk stopte het dier abrupt naast een auto, waarbij de huifkar op de wagen viel.
Die auto bleek van de eigenaar van het paard te zijn.
Bron: dagblad de Limburger
DeMolenhoek schreef:Het dier rende een woonwijk van Cadier en Keer in. De agent probeerde het paard af te remmen door ernaast te gaan rijden. Het paard rende plots een eenrichtingsstraat in en stopte, waarbij de huifkar omsloeg en op een auto viel. Dat bleek de auto van zijn baasje te zijn.
Vind het eerlijk gezegd wel hilarisch dat het net die auto is
Vind het enorm onverantwoord. Ook al heb je een doodbraaf paard, ga altijd mennen met een groom die het paard al vasthoud voor de menner afstapt! Wij zijn altijd met 2 als we gaan mennen.
Paris_ schreef:Arm kind, verpest verjaardagsfeestje en waarschijnlijk ook angst voor paarden/huifkarren.. Zielig.![]()
Wat er ook precies gebeurd is, de menner had gewoon op de bok moeten blijven zitten totdat iedereen uitgestapt was. En al helemaal als je kinderen d'r in hebt zitten. Gelukkig is 't meisje ongedeerd!
wemkelover schreef:Ik heb het zelf eens gehad.
Pony was nogal bang voor vrachtwagens, en er kwam er een aan. Ik gaf de teugels aan het meisje naast mij en zou er zelf afgaan om de pony te begeleiden, hij had dit denk ik door ofzo, en zet het in een keer op een lopen op het moment dat ik er afstapte. Ik viel maar had zelf ook nog de teugels vast, ik trok op dat moment toen ik viel per ongeluk de teugels uit haar handen. Ik lag op de grond, pony gaat met meisje er vandoor en zei had niks meer in haar handen. Ik tegen haar schreeuwen dat ze niet in paniek moest raken, pony rende gelukkig het pad van de boederij op waar we woonden (was niet zo ver) en ik had haar moeder al gebeld dat die pony er aankwam en dat ze naar buiten moest komen meteen.
Wij waren allemaal geschrokken, en gelukkig is het goed afgelopen. Daarna ook niet meer te mennen geweest.
Amaris schreef:wemkelover schreef:Ik heb het zelf eens gehad.
Pony was nogal bang voor vrachtwagens, en er kwam er een aan. Ik gaf de teugels aan het meisje naast mij en zou er zelf afgaan om de pony te begeleiden, hij had dit denk ik door ofzo, en zet het in een keer op een lopen op het moment dat ik er afstapte. Ik viel maar had zelf ook nog de teugels vast, ik trok op dat moment toen ik viel per ongeluk de teugels uit haar handen. Ik lag op de grond, pony gaat met meisje er vandoor en zei had niks meer in haar handen. Ik tegen haar schreeuwen dat ze niet in paniek moest raken, pony rende gelukkig het pad van de boederij op waar we woonden (was niet zo ver) en ik had haar moeder al gebeld dat die pony er aankwam en dat ze naar buiten moest komen meteen.
Wij waren allemaal geschrokken, en gelukkig is het goed afgelopen. Daarna ook niet meer te mennen geweest.
Ik ga regelmatig mee als groom op de kar, maar als er iets is (hond bijvoorbeeld, treinovergang of whatever) ben IK degene die afstapt en die de hond wegjaagt, het paard begeleid over de spoorwegovergang ed. De eigenaresse en menner blijft juist altijd op de bok zitten.