op hol geslagen paard met huifkar zorgt voor opschudding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

op hol geslagen paard met huifkar zorgt voor opschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:19

http://www.l1.nl/nieuws/191483-op-hol-geslagen-paard-zorgt-voor-opschudding

Een op hol geslagen paard met huifkar heeft zaterdagmiddag 'wild west' taferelen veroorzaakt in Margraten en Cadier en Keer .
Een motoragent werd rond drie uur op een veldweg bij Margraten plots ingehaald door een huifkar. Er bleek niemand de huifkar te besturen. In de kar zat een huilend 7-jarig Maastrichts meisje. De motoragent kon het meisje aanwijzingen geven waardoor ze van de huifkar kon springen.

Het dier rende een woonwijk van Cadier en Keer in. De agent probeerde het paard af te remmen door ernaast te gaan rijden. Het paard rende plots een eenrichtingsstraat in en stopte, waarbij de huifkar omsloeg en op een auto viel. Dat bleek de auto van zijn baasje te zijn.

Het paard was op hol geslagen na een ritje voor een verjaardagspartijtje. Het baasje was toen al uitgestapt maar het meisje zat nog in de huifkar.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:04

wat horror ritje voor dat kind.
Gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen

pipo

Re: op hol geslagen paard met huifkar zorgt voor opschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:08

jee wat een vreselijke ervaring voor het meisje! Hoop dat ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen is.
Eigenlijk wel lache dat het de auto betrof van de eigenaar van het paard.. moet ik stiekum toch wel om lachen. Hoop ook dat het paard ongedeerd uit de strijd is gekomen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:25

Pfoe wat naar zeg!
In het andere topic vroeg iemand zich af waarom de koetsier niet op de bok zat. Die zal er wel bij zijn geweest, maar een ongeluk zit in een klein hoekje helaas...
Misschien stapte het kind terug in omdat ze iets was vergeten en was de koetsier al afgestapt...

Gelukkig is het goed afgelopen, tenminste, ik neem aan dat het kind er geen ernstig letsel aan over heeft gehouden? Hoop ook dat het paard niet per direct afgeschreven is, 't beestje zal wel ergens van geschrokken zijn.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:26

Lekker feestje heb je dan. :( Gelukkig is het meisje er ongedeerd vanaf gekomen, hopelijk het paard ook. Erg naar als zoiets gebeurt, vooral zo'n jong kind kan er nog lang van overstuur zijn.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:33

Zo staat het vandaag in de krant

Citaat:
dinsdag, 25 september 2012
Meisje (7) in huifkar meegesleurd
door op hol geslagen paard

door onze verslaggever
MAASTRICHT – Een verjaardagsfeestje met een tochtje in een huifkar kreeg zaterdagmiddag
een nare wending voor een meisje uit Maastricht, toen het paard dat de kar trok op
hol sloeg.
Het meisje van zeven wilde in Margraten als laatste van een groep uit de
huifkar stappen, toen het paard er plots vandoor ging zonder dat zijn baas op de
bok zat. Het paard haalde even later op een veldweg een motoragent in. Die wist het
schreeuwende en huilende meisje te overreden uit de huifkar te springen. Ze viel
daarbij op haar rug. Een 41-jarige man uit Lochem, die in de buurt fietste, ontfermde
zich direct over haar. Het paard holde met de kar naar Cadier en Keer, en stak daar de Rijksweg over.
Uiteindelijk stopte het dier abrupt naast een auto, waarbij de huifkar op de wagen viel.
Die auto bleek van de eigenaar van het paard te zijn.

Bron: dagblad de Limburger

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:33

Arm kind, die stapt nooit meer in een huifkar...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:33

Gelukkig is het meisje er goed vanaf gekomen alhoewel ze wel bont en blauw zal zijn, wel knap van het paard dat het de weg naar huis prima wist te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:36

Het dier rende een woonwijk van Cadier en Keer in. De agent probeerde het paard af te remmen door ernaast te gaan rijden. Het paard rende plots een eenrichtingsstraat in en stopte, waarbij de huifkar omsloeg en op een auto viel. Dat bleek de auto van zijn baasje te zijn.

Vind het eerlijk gezegd wel hilarisch dat het net die auto is :D
Vind het enorm onverantwoord. Ook al heb je een doodbraaf paard, ga altijd mennen met een groom die het paard al vasthoud voor de menner afstapt! Wij zijn altijd met 2 als we gaan mennen.

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:35

Apart verhaal..wordt altijd nog wat drama ingegooid: Werd meegesleurd, terwijl ze "in" de huifkar zat...
Blijft akelig! dat zeker!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:38

Arm kind, verpest verjaardagsfeestje en waarschijnlijk ook angst voor paarden/huifkarren.. Zielig. :(:)
Wat er ook precies gebeurd is, de menner had gewoon op de bok moeten blijven zitten totdat iedereen uitgestapt was. En al helemaal als je kinderen d'r in hebt zitten. Gelukkig is 't meisje ongedeerd! :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:49

Ach, arm meisje. :(:)

Ik weet helaas precies hoe ze zich voelt. Ik heb ooit op ponykamp in een onbemande huifkar gezeten, de menner was van de bok afgevallen toen de pony ervandoor ging.
Ik vind de reacties hier op de menner wel erg kort door de bocht. Wie weet had hij/zij het paard wel vast en heeft het zich losgerukt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:53

DeMolenhoek schreef:

Vind het eerlijk gezegd wel hilarisch dat het net die auto is :D
Vind het enorm onverantwoord. Ook al heb je een doodbraaf paard, ga altijd mennen met een groom die het paard al vasthoud voor de menner afstapt! Wij zijn altijd met 2 als we gaan mennen.

Is dit nu zo'n gevalletje Bad Karma? :')

Agossie, dat meiske toch... :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:04

Het lijkt me eerder dat het paard daar de weg kende en stopte op de plek, die hij kent. Dat is bij het huis/auto van de baas.
Geen kwestie van Karma, maar gewoon de weg naar huis van de baas.

Wel vervelend voor het meisje :(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:12

Paris_ schreef:
Arm kind, verpest verjaardagsfeestje en waarschijnlijk ook angst voor paarden/huifkarren.. Zielig. :(:)
Wat er ook precies gebeurd is, de menner had gewoon op de bok moeten blijven zitten totdat iedereen uitgestapt was. En al helemaal als je kinderen d'r in hebt zitten. Gelukkig is 't meisje ongedeerd! :j

Je hebt helemaal gelijk maar met kinderen weet je het nooit.

Ik heb ook eens een verjaardags partijtje gehad (ik was gevraagd). Ik had mijn paard nog niet ingespannen of die koters zaten al op de wagen }> . Moest even heel boos worden dat ik niet wou hebben dat ze erop gingen voor ik daar toestemming voor had gegeven.
Sommige mensen keken een beetje raar maar had geen zin in rare dingen. Die kreeg ik toch wel doordat paard door alle drukte niet meer luisterde en overeind kwam. Het was dan ook de laatste keer dat ik dat deed . Mits de kinderen gewoon rustig zijn en op hun beurt wachten vind ik het niet erg maar dit liep een beetje uit de hand met onopgevoedde koters waarbij de leiding ook niks deed.

Gelukkig is dit ongeluk alleen afgelopen met wat blikschade en geen gewonden of erger.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:49

Ik heb het zelf eens gehad.
Pony was nogal bang voor vrachtwagens, en er kwam er een aan. Ik gaf de teugels aan het meisje naast mij en zou er zelf afgaan om de pony te begeleiden, hij had dit denk ik door ofzo, en zet het in een keer op een lopen op het moment dat ik er afstapte. Ik viel maar had zelf ook nog de teugels vast, ik trok op dat moment toen ik viel per ongeluk de teugels uit haar handen. Ik lag op de grond, pony gaat met meisje er vandoor en zei had niks meer in haar handen. Ik tegen haar schreeuwen dat ze niet in paniek moest raken, pony rende gelukkig het pad van de boederij op waar we woonden (was niet zo ver) en ik had haar moeder al gebeld dat die pony er aankwam en dat ze naar buiten moest komen meteen.

Wij waren allemaal geschrokken, en gelukkig is het goed afgelopen. Daarna ook niet meer te mennen geweest.

CHippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:33

Het zal je maar gebeuren zeg...
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen

Antje_LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:06

Vreselijk, zowel voor het meisje als voor de menner! Die had het ook niet zo gewild..

Ik moest toch wel eventjes lachen dat de kar juist op de auto van de eigenaar van het paard gevallen was :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:09

wemkelover schreef:
Pony was nogal bang voor vrachtwagens, en er kwam er een aan. Ik gaf de teugels aan het meisje naast mij en zou er zelf afgaan om de pony te begeleiden, hij had dit denk ik door ofzo, en zet het in een keer op een lopen op het moment dat ik er afstapte. Ik viel maar had zelf ook nog de teugels vast, ik trok op dat moment toen ik viel per ongeluk de teugels uit haar handen. Ik lag op de grond, pony gaat met meisje er vandoor en zei had niks meer in haar handen. Ik tegen haar schreeuwen dat ze niet in paniek moest raken, pony rende gelukkig het pad van de boederij op waar we woonden (was niet zo ver) en ik had haar moeder al gebeld dat die pony er aankwam en dat ze naar buiten moest komen meteen.

Wij waren allemaal geschrokken, en gelukkig is het goed afgelopen. Daarna ook niet meer te mennen geweest.

Ik ga regelmatig mee als groom op de kar, maar als er iets is (hond bijvoorbeeld, treinovergang of whatever) ben IK degene die afstapt en die de hond wegjaagt, het paard begeleid over de spoorwegovergang ed. De eigenaresse en menner blijft juist altijd op de bok zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:11

Dan kijk je als agent ook wel even raar op als een huifkar je inhaalt zonder menner en met huilend kind. Zijn advies aan het meisje te springen is wel een linke eigenlijk. Als het kind verkeerd was geland, daar moet je niet aan denken. Er kunnen zoveel dingen gebeurt zijn. Voor hetzelfde geld was er ook een groom bij en waren ze ervan uitgegaan dat iedereen van de kar was. Al zie ik ook heel vaak anders. :x .

Arme huifkar en auto, geen idee of zoiets verzekerd is, auto van vreemden ja maar je eigen auto in dit geval?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:27

Amaris schreef:
wemkelover schreef:

Ik ga regelmatig mee als groom op de kar, maar als er iets is (hond bijvoorbeeld, treinovergang of whatever) ben IK degene die afstapt en die de hond wegjaagt, het paard begeleid over de spoorwegovergang ed. De eigenaresse en menner blijft juist altijd op de bok zitten.

Meisje kan niet snel op en af springen en ik wel vandaar. Als het een brede weg was geweest had ik zo en zo blijven zitten en had het wel goed gekomen. Maar bij deze weg is het zo als de pony er naast springt rollen we met zijn alle naar benenden want de berm gaat enorm steil naar benenden. Vandaar deze beslissing. Ik ben iet de eigenaar van de pony dat was zij.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:09

het is wel schrikken geblazen in ieder geval voor iedereen die erbij is geweest