Politiepaard Wilco maakt het goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Politiepaard Wilco maakt het goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:00

http://www.at5.nl

Het politiepaard dat zaterdag een kreupel been opliep tijdens de Gay Pride, maakt het goed. Over een paar dagen is hij weer op de been.

Dat laat een woordvoerder van de politie weten aan AT5. Wilco, want zo heet het paard, kreeg zaterdag in het feestgedruis langs de Amstel een tik op zijn kont. Hij schrok, steigerde en verwondde zeven mensen, waarvan er vijf voor controle naar het ziekenhuis moesten. Het incident vond rond 18.30 uur plaats langs de Amstel, ter hoogte van de Halvemaansteeg. Het paard begon te steigeren nadat het een klap op zijn billen kreeg. De agent op het paard viel op de straat en zeven mensen liepen lichte verwondingen op.

Twee van hen konden ter plaatse behandeld worden, meldt de politie. De ruiter bleef ongedeerd.

Zelf liep Wilco een kreupel been op. Het was nog de vraag hoe ernstig zijn verwondingen waren, maar het blijkt nu mee te vallen. Er is geen blijvend letsel. Over een paar dagen kan hij weer met een agent op zijn rug de straat op.

Verwant artikel

[ON] Dwaas slaat politiepaard

swartbeessie

Re: Politiepaard Wilco maakt het goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:38

Hé, Wilco... Die naam komt me bekend voor. *Gegoogled* ja hoor, die figureerde ook in dat programma 'politie te paard.' Fijn dat het weer goed gaat. 't Is een beroeps risico maar ja, met dieren zit dat wat ingewikkelder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:57

idd dat dacht ik ook direct :) , maar fijn dat het goed gaat!

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:49

Ik denk dat er die dag in Amsterdam wel meer een klap op de billen kregen. Zouden die allemaal zijn gaan steigeren? ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:04

Tja t blijft een dier. Beetje jammer dat omstanders daar de dupe van waren. Gelukkig is t mee gevallen qua gewonden. En komt t paard er weer bovenop.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:08

Moeten die mensen wel onwijs dicht op dat paard gestaan hebben om 7 mensen te verwonden met 1x steigeren? Dan vraag je er toch wel een beetje om.
Vind het jammer dat er zulke mensen zijn die het verpesten voor anderen en dat dieren daar de dupe van moeten worden.