Geen start van Totilas bij CHIO Aachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Turbotwins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:03

bron: http://www.pferd-aktuell.de/4197_1

Kronberg (fn-press). Ruiter Matthias Alexander Rath heeft de ziekte van Pfeiffer. Deze akute infekt dwingt de 27-jarige Kronberger tot een pauze in de training. Een start met de hengst Totilas bij CHIO Aachen is niet mogelijk.

De duitse teamartst Dr. Manfred Giensch (Hamburg) is in intensief kontakt met de arts, die Matthias behandelt. Giensch: „Wij moeten jammer genoeg Matthias Alexander Rath afraden van sport, in welke wijze dan ook voor tenminste 12 tot 14 dagen om komplicaties te voorkomen. In deze pauze zal Totilas van trainer en vader Klaus Martin Rath worden gereden.

Met kijk op de nominaties voor de olympische spelen in Londen zal dressuur- bondscoach Johny Hilberath einde komende week samen met team-dierenarts Dr. Cordula Gather (Weilerswist) naar Kronberg reizen om een kijk te nemen over konditie en training van Totilas.Op vrijdag (6 julie), twee dagen voor de uiteindelijke beslissing van het team voor Londen door het comitee van de DOKR – zal een afsluitende evaluatie plaats vinden door de bondscoach, de veterinaire en een lid van het comitee.

Dorothee Schneider (Framersheim) zal nu in het team voor de Nations Cup bij de CHIO in Aachen worden opgenomen met de 10-jarige merrie Diva Royal.

Sorry voor de taalfouten, ik woon al erg lang in duitsland (25 jaar) en het nederlands schrijfen blijkt steeds moeilijker te worden.....
Laatst bijgewerkt door Turbotwins op 22-06-12 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Feria

Re: Geen start van Totilas bij CHIO Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:09

Wow das balen! Ik hoop maar dat het snel over gaat, maar ik dacht dat Pfeiffer erg lang kan aanslepen?
Ik hoop voor hen van niet!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:12

Wat een belabberde vertaling...
En lullig voor hem, dit is idd een ziekte die maanden kan slepen.

Edit; Sorry TS, had niet gezien dat je het zelf vertaald hebt, ik dacht dat het zo van een website kwam, mijn excusses!
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 22-06-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:14

Vjestagirl schreef:
Wat een belabberde vertaling...

En lullig voor hem, dit is idd een ziekte die maanden kan slepen.

nouja.. wat een belabberde reactie! er staat toch dat ze lang in Duitsland woont, beetje meer respect zou naar mijn mening op zijn plaats zijn..

ot, Balen, had ze graag nog een keer in actie gezien!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:15

Sorry TS, had niet gezien dat je het zelf vertaald hebt, ik dacht dat het zo van een website kwam, mijn excusses!

Turbotwins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:21

Geen probleem hoor. Als iemand me wil verbeteren, kan ik het graag wijzigen- en leer er meteen wat bij ;-)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:23

Oh, wat vreselijk. Bij mij is het een jaar geleden vastgesteld en het was echt een hele zware periode *huil*. Ik hoop echt van harte dat hij het minder te pakken heeft, ik had echt geen OS kunnen rijden (ik kon echt niks...). Naar nieuws.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:25

Zo klopt het verhaal wat beter.

Turbotwins schreef:
Totilas niet aan de start op CHIO Aachen

bron: http://www.pferd-aktuell.de/4197_1

Kronberg (fn-press). Ruiter Matthias Alexander Rath heeft de ziekte van Pfeiffer. Deze acute infectie dwingt de 27-jarige Kronberger tot een pauze in de training. Een start met de hengst Totilas op CHIO Aachen is niet mogelijk.

De duitse teamarts Dr. Manfred Giensch (Hamburg) houdt intensief kontakt met de arts die Matthias behandelt. Giensch: „Wij moeten jammer genoeg Matthias Alexander Rath afraden om sport te beoefenen, in welke wijze dan ook voor tenminste 12 tot 14 dagen. Dit om complicaties te voorkomen. In deze pauze zal Totilas door trainer en vader Klaus Martin Rath worden gereden.

Met het oog op de nominaties voor de olympische spelen in Londen zal dressuur- bondscoach Johny Hilberath aan het einde van aankomende week samen met team-dierenarts Dr. Cordula Gather (Weilerswist) naar Kronberg reizen om een kijkje te nemen hoe het met de conditie en training van Totilas gesteld is. Op vrijdag (6 juli), twee dagen voor de uiteindelijke beslissing van het team voor Londen door het comitee van de DOKR – zal een afsluitende evaluatie plaatsvinden door de bondscoach, de veterinaire en een lid van het comitee.

Dorothee Schneider (Framersheim) zal nu in het team voor de Nations Cup bij de CHIO in Aachen worden opgenomen met de 10-jarige merrie Diva Royal.

Sorry voor de taalfouten, ik woon al erg lang in duitsland (25 jaar) en het nederlands schrijven blijkt steeds moeilijker te worden.....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:42

Maar nu hoeft hij zich dus niet te kwalificeren op wedstrijd maar komen ze bij hem thuis kijken? Beetje lullig voor andere ruiters niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:46

Saffier schreef:
Maar nu hoeft hij zich dus niet te kwalificeren op wedstrijd maar komen ze bij hem thuis kijken? Beetje lullig voor andere ruiters niet?

Komen ze ook thuis kijken bij Adelinde mocht Parzival langer geblesseerd zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:47

Ik wilde net zeggen. Die uitzondering wordt ook voor Adelinde gemaakt.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:42

Zo heb je natuurlijk wel gelijk een excuses als het niet goed gaat op de OS : trainingsachterstand of kom ik nu weer te negatief over :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:17

Ach jeetje konden ze geen blessure voor Tootje meer verzinnen en gooien het nu op Rath :')

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:21

Ja... dat komt inderdaad negatief over....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:23

Dat is balen voor Rath. Ik hoop dat hij dan wel kan starten op de OS. Zou balen zijn als ook dat niet zou lukken.
Over het zich wel of niet kwalificeren...er bestaan nog zoiets als wildcards...
En ziekte van een ruiter vind ik nog wat anders dan blessure bij een paard.
Kan een ander anders zien natuurlijk...

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:45

Echt wel balen voor Matthias, hopelijk komt alles nog in orde voor de OS
Jammer, want ik had ze graag nog eens live aan het werk gezien

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:51

Ach, wat jammer, voor MAR en het team, enne... tja, ben ook wel een beetje teleurgesteld, had hem toch graag live willen zien in Aken. Het zit ze ook niet mee...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:16

easygoing schreef:
Ach jeetje konden ze geen blessure voor Tootje meer verzinnen en gooien het nu op Rath :')

Beetje lullige opmerking mocht hij echt Pfeiffer hebben (wat ik wel denk).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:43

Lullig voor hem. Daar kun je goed (en lang) ziek van zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:07

Jeetje daar zou bijna zijn olympische droom in duigen vallen. Erg balen voor hem, hopen dat ie gauw beter is. :)

Ik vind het erg om te zeggen van ah weer een excuus, topsporters leven naar de os toe, en als je dan misschien niet mee kan doen is verschrikkelijk.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:10

Geeft niks turbotwins, bemerk het ook al af en toe bij mezelf:))
Hoop voor Mathias dat hij snel weer opknapt. Het ging juist de goede kant op! Ook voor het Duitse team! Al loopt hij met Totilas op halve kracht ontspannen de ring rond zit hij al zo op 75%
Dat is ook leuker voor de sportieve spanning op de olympische spelen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:11

Wuis schreef:
Saffier schreef:
Maar nu hoeft hij zich dus niet te kwalificeren op wedstrijd maar komen ze bij hem thuis kijken? Beetje banketstaaf voor andere ruiters niet?

Komen ze ook thuis kijken bij Adelinde mocht Parzival langer geblesseerd zijn?

Cayenne schreef:
Ik wilde net zeggen. Die uitzondering wordt ook voor Adelinde gemaakt.

Ok, dat wist ik dus niet.
Maar toch, denk dat het voor iedereen het eerlijkste is als iedereen de benodigde selectie wedstrijden moet rijden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:21

Ik vind het toch wel apart dat op elk moment dat Rath zich met Totilas kan bewijzen, hij niet kan starten vanwege een blessure/ziekte bij paard of ruiter. Strategie, excuus of realiteit? Wie zal het zeggen.

Ik hoop in ieder geval dat hij in Londen aan de start kan komen, zodat we de sterkste teams tegen elkaar hebben (en geen gezeur achteraf van "ja, maar als Totilas aan de start was verschenen....").

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:31

En dan ook nog de dierenbescherming in je nek, 'arme' Rath, zit 'm niet mee sinds hij Totilas ter beschikking heeft.