Vraagtekens rond Parzival

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DePaardenman

Vraagtekens rond Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 08:32

telegraaf.nl

De uitzonderingspositie van Europees kampioene dressuur Adelinde Cornelissen richting de Olympische Spelen van Londen (27 juli-12 augustus) krijgt een nieuwe dimensie. Naast de eerste observatiewedstrijd in Hoofddorp mist de amazone ook moment twee. CHIO Rotterdam ging gisteren zonder Cornelissen en Parzival van start. Bondscoach Sjef Janssen geeft zijn leerling de mogelijkheid volgende week op een subtopwedstrijd in Ermelo haar vorm te tonen. Het oprekken van de datum is het gevolg van een blessure bij Parzival. Die is erger dan tot nu toe werd aangenomen.

Lees hier meer.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 21-06-12 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast naar richtlijnen VN

knollentuin

Re: Vragen rond Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:39

dit gun je dus niemand he...zou wel erg zuur zijn voor haar.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:39

Ja wat moet je daar op zeggen..... Behalve dat dit geen echt nieuws is....
Ik denk dat nu ook wel voor iedereen duidelijk is waar het meningsverschil tussen onze bondscoach en de teamveterinair vandaan kwam.
Gewone stervelingen als wij lopen er maanden naast met een peesblessure, maar zij kan gewoon doorrijden!
Bijzonder!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:40

He, wat rot voor ze!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:09

Dat zou, voor iedereen maar vooral voor Adeline, heel erg jammer zijn.
Zij zijn op het moment toch wel de sterkste kandidaten. Maar als Parzival niet goed, is er toch weinig aan te doen.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:36

Gister twitterde Adelinde nog dat ze super blij was met Parzival (ik denk m.b.t. de training) en dat Parzival echt weer in vorm lijkt te komen! Dus hopelijk valt het mee :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:45

Sorry, hoe je ook over Adelinde en de rest denkt maar wil je hier nu echt mee suggereren dat Adelinde bewust het risico heeft genomen in Den Bosch om Parzival de prak in te rijden alleen maar om de wereldbeker te winnen, kom nou.

Mootje82 schreef:
Ik denk dat nu ook wel voor iedereen duidelijk is waar het meningsverschil tussen onze bondscoach en de teamveterinair vandaan kwam.
Gewone stervelingen als wij lopen er maanden naast met een peesblessure, maar zij kan gewoon doorrijden!
Bijzonder!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:53

Vind ik ook niet zo vriendelijk en zo krijg je ook dingen in de wereld die dan weer verder gaan alszijnde feiten. Ik vind het heel zuur voor haar en hoop dat alles snel goed komt!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:56

bigone schreef:
Sorry, hoe je ook over Adelinde en de rest denkt maar wil je hier nu echt mee suggereren dat Adelinde bewust het risico heeft genomen in Den Bosch om Parzival de prak in te rijden alleen maar om de wereldbeker te winnen, kom nou.

Mootje82 schreef:
Bijzonder!

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar toch ga ik met Mootje mee. Ik roep al langer dat er iets speelt achter de schermen en dat het me niks zal verbazen als ze na de OS Parzival met pensioen doen.
Er is iets gebeurd op Indoor Brabant, daar ben ik zeker van, maar wat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:08

Hoe verklaard men het dan dat ze pas met 1,5 uur losrijden hem soepel had? Dat is toch ook wel op zijn minst opmerkelijk?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:12

Het is ook altijd wat met dat paard. Ik vind het geen combinatie waar je op kan rekenen. Het is al te vaak mis gegaan (blessures, bloed uit de mond, verkeerd rijden, stress en de proef niet af kunnen maken).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:20

Idd, het blijft altijd een wankel evenwicht. Raar verhaal rond Indoor Brabant, maar ja, zo lang we de werkelijke ins en outs niet weten kunnen we er maar beter niet teveel van vinden.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:23

Wist zij nou op dat moment dat haar paard die blessure had, of komt dat nu naar boven dat hij dan die blessure gehad moet hebben? :o?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:24

dat is de vraag ;)
Maar ik mag aannemen dat het op dat moment niet bekend was want dan rij je zo'n paard toch niet opzettelijk door?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:25

Joolien schreef:
Hoe verklaard men het dan dat ze pas met 1,5 uur losrijden hem soepel had? Dat is toch ook wel op zijn minst opmerkelijk?

Ik zet daar m'n vraagtekens ook bij..

Maar goed, ze doen er vast alles aan om hem voortijd weer goed te hebben mocht er echt wat zijn.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:26

Authentic schreef:
Wist zij nou op dat moment dat haar paard die blessure had, of komt dat nu naar boven dat hij dan die blessure gehad moet hebben? :o?

Hij kwam tot 2x toe niet door de keuring ...
Pas bij een 3e keer, die er normaal niet is, kwam die er ineens wonderbaarlijk wel doorheen ...
(Nadat partner in de media riep, dat ie de volgende dag er wel door heen kwam)
Hoezo denk je dat de veterinair opgestapt is? Daar moet meer aan de hand zijn.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:28

Wie heeft het hier over in de prak rijden??
Kom op, er zijn verschillende manieren om een paard met een ( lichte) blessure even te behandelen zodat ie het weer goed doet.
Ik vind het ook erg naar voor Adelinde, maar niet nieuw.
En voor er weer speculaties komen, het ligt ook niet aan Adelinde!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:46

Er is geen enkel medicatie om een paard op topniveau pijnvrij te laten lopen(toegestaan dan) en er zal ongetwijfeld wat geweest zijn, er zal later altijd wel iemand uit de school gaan klappen en hopelijk heeft Adelinde idd niet geweten dat er een lichte peesblessure zat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:47

Vala schreef:
dat is de vraag ;)
Maar ik mag aannemen dat het op dat moment niet bekend was want dan rij je zo'n paard toch niet opzettelijk door?

De peesblessure speelt als sinds 2008 in Las Vegas.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:49

balen zeg, ik hoop echt dat ze het red!!

swatch

Re: Vraagtekens rond Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:07

sinds wanneer nemen we de artikelen in de telegraaf echt serieus?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:11

Inderdaad, swatch. De telegraaf staat nu niet echt bekend om de waarheid te vertellen.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:25

Bij peesblessures is het toch bekend dat ze vaak in het werk er doorheen lopen (beter gaan lopen op dat moment dan 'koud')?! Zou dat dan ook de reden kunnen zijn dat ze hem 'warm' bij de vet-check lieten zien in april??

Overigens, als dat zo is dan keur ik dat niet goed. Die vet-check is er niet voor niets natuurlijk, bescherming van het paard. Ik dacht dat zoiets redelijk objectief werd beoordeeld, maar misschien is dat naief van mij.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:32

Misschien de vraag eens aan Adelinde of Sjaak zelf stellen ipv speculeren?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:35

Oehlalala schreef:
Gister twitterde Adelinde nog dat ze super blij was met Parzival (ik denk m.b.t. de training) en dat Parzival echt weer in vorm lijkt te komen! Dus hopelijk valt het mee :)

Dat was ook het eerste wat ik dacht.