Een opvallende gebeurtenis tijdens de afgelopen Plumpton racewedstrijden. Eén jockey, Tom Cannon, die meedoet in de jumprace wedstrijd valt, na een sprong, voorover van het paard. Vervolgens glijdt hij naar één kant en lijkt met het verlies van beide stijgbeugels gedoemd te zijn tot het raken van de grond. Toch weet Tom Cannon zich vast te houden aan het galopperende paard, In the Jungle. Cannon klimt weer in het zadel en doet vervolgens ook nog op kalme wijze beide stijgbeugels weer aan.
De combinatie wint vervolgens ook nog eens de race, maar dit is niet op de video te zien. (wel te horen)
Erg knap gedaan inderdaad... En inderdaad ook bijzonder dat paard eigenlijk geen stap 'ander' zet dan normaal en gewoon doorrent
horses007
Geplaatst: 02-05-12 15:43
wow! die moet een goed evenwicht hebben om te kunnen blijven zitten!
dit deed me trouwens spontaan denken aan een film die ik als klein pennymeisje(heeeel lang geleden!) graag zag! 'dreamer mijn droompaard' daarin was er ook een paard en een jockey een race aan het rijden, de ruiter valt er bijna af maar weet zich nog te redden en wint de race tja.. ik vond het een prachtige film
Haha dat doe ik hem echt niet na geweldig, kwam het filmpje al op facebook tegen. Paard is ook echt braaf, zet daarna geen stap anders meer en galoppeerd gewoon door.
xSaarSaar
Geplaatst: 03-05-12 13:29
Kan die dat mij ook even leren, dat zou wel van pas komen!