Situatie Blauw Gele Vendel duurt voort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Situatie Blauw Gele Vendel duurt voort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:40

http://www.telstar-online.nl/

Gisteravond was het opvallend druk in de raadszaal van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. In de commissie Bestuur kwam namelijk de situatie rondom het Blauw Gele Vendel aan de orde. Veel leden waren daarom, sommige zelfs letterlijk te paard, naar de vergadering toegekomen om hun zorg zichtbaar te uitten.

De situatie rondom het Blauw Gele Vendel speelt inmiddels al acht jaar, vertelde de inspreker Danny Hijdra namens de vereniging. “Acht jaar waarin wij al in deze onzekerheid verkeren.” In een vlammend betoog werden door hem vervolgens de zorgen van de vereniging kenbaar gemaakt. “De gemeente heeft plan Ackerswoude opgezet en uiteindelijk doorgezet zonder een passende oplossing voor het Blauw Gele Vendel”, vertelde hij.

De situatie wordt echter nijpend, nu de gemeente in 2013 door wil met het bouwen van de genoemde wijk. Hulp is er niet echt volgens de inspreker. “We worden te woord gestaan, maar van hulp en echt samen voor een oplossing gaan is ons inziens geen sprake.”. Zijn devies: “Dus kijken naar de mogelijkheden in plaats van naar de onmogelijkheden”.

Ruim honderd leden van de vereniging, en tevens veel ouders van kinderen die ponyrijden bij de vereniging waren aanwezig bij de inspraakronde. Zelfs de nieuwe raadszaal was bijna te klein. Tevens werden alle commissieleden bij de deur verwelkomd door een erehaag van paarden en spandoeken. Duidelijk was dat de situatie een grote impact heeft.

De commissieleden prezen na afloop de inspanning van de vereniging om van haar spreekrecht gebruik te maken. De voorzitter gaf verder aan nog niet eerder een vergadering te zijn begonnen met “Dames, Heren, jongens en meisjes...” Diverse vragen werden na afloop nog gesteld door de aanwezige commissieleden die zich open en geïnteresseerd toonden.

Verwant artikel
[VN] Grondprijzen en verplaatsing manege blijkt nog een hele klus

Tomaskok

Re: Situatie Blauw Gele Vendel duurt voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:44

mmmh.. vind het wel erg naar voor alle leden. ik sta zelf op de wachtplaats voor stalling maar het gaat dus weg? wat mij niet duidelijk is is of het echt weg gaat of dat de BGV ergens anders gevestigt word??

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:21

Tomaskok schreef:
mmmh.. vind het wel erg naar voor alle leden. ik sta zelf op de wachtplaats voor stalling maar het gaat dus weg? wat mij niet duidelijk is is of het echt weg gaat of dat de BGV ergens anders gevestigt word??

De bedoeling is dat het BGV verplaatst wordt, maar het probleem is dat ze niet weten waarheen.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:22

brechtje122 schreef:
Tomaskok schreef:

De bedoeling is dat het BGV verplaatst wordt, maar het probleem is dat ze niet weten waarheen.

ooh oke ik heb nu al een andere stalling maar ik ben benieuwd waar het heen gaat en hoe het er uit komt tezien! blijft het wel in pijnacker??

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:54

Ja, of in oude leede was geloof ik ook nog een optie