Eric Lamaze gaat door met Coriana (v. Darco)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Eric Lamaze gaat door met Coriana (v. Darco)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:18

De Canadese springruiter Eric Lamaze verloor een week geleden zijn toppaard Hickstead in de ring na een aorta scheur. De geruchten gingen dat Lamaze het wedstrijd rijden voor gezien zou houden maar inmiddels heeft hij laten weten: 'ik ga door'.

Lamaze zegt met de negenjarige Belgisch gefokte merrie Coriana van Klapscheut het Europese indoor seizoen te vervolgen. Coriana is een Darco x Heartbreaker afstammeling die Lamaze sinds 2009 rijdt voor de Artisan Farms die de merrie in eigendom heeft samen met Torrey Pines Stable, de stal van Lamaze zelf. Dit paard heeft al bewezen de Grand Prix winnend te kunnen lopen en ook ingezet te kunnen worden voor snelheid- en wendbaarheid.

http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=9380-e ... ik-ga-door

Tafje

Re: Eric Lamaze gaat door met Coriana (v. Darco)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:19

Mooi nieuws voor Eric. Ben blij dat hij zijn rijlaarzen (voorlopig in ieder geval) nog niet in de bomen hangt. Wens hem veel succes!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:54

Het is een win-win situatie; Voor Eric en het BWP :+

Afbeelding

Citaat:
Jumping: Darco ongenaakbaar op één!
Met erg ruime voorsprong blijft ook dit jaar de wereldberoemde BWP’er Darco (foto) collega’s als een Baloubet Du Rouet, Quick Star en Carthago voor. Met meer dan 2700 punten voorsprong geeft de BWP-ambassadeur ‘avant la lettre’ hen allemaal het nakijken. “En dat voor het vijfde jaar op rij!”, benadrukt men trots bij het Belgisch Warmbloed Paard stamboek. “Een prestatie die geen enkele hengst hem ooit heeft voorgedaan sinds de ranking voor het eerst werd opgemaakt in ’95.”
Laatst bijgewerkt door ceasario op 14-11-11 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:57

Ik kan me heel goed voorstellen dat Eric na een dergelijk verlies wil stoppen, ik hoop dat hij met zijn nieuwe paard dezelfde resultaten kan behalen, en dat ze een waardige opvolger blijkt te zijn. Want te vervangen is Hickstead niet....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:24

hij heeft deze al een aantal jaar dus het is geen nieuwe aanwinst ;)
het is de nummer 2 op stal dus logisch dat deze voorlopig de kar gaat trekken al twijfel ik niet dat er binnekort wel een nieuwe topper komt

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:01

Het zal nooit een Hickstead worden maar knap van hem dat hij doorgaat.
Zal wel weer even slikken zijn voor hem op het moment dat hij het parcours weer in gaat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:21

Lola96 schreef:
Het zal nooit een Hickstead worden maar knap van hem dat hij doorgaat.
Zal wel weer even slikken zijn voor hem op het moment dat hij het parcours weer in gaat.

hij is alweer gestart :j ...verleden week al in Toronto

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:42

Hij verdient er z'n brood mee dus helemaal stoppen zal niet zo snel aan de orde zijn. Ben toch wel benieuwd wat hij na de OS gaat doen. Tijdens de persconferentie zei hij nml dat hij nog 1x voor Canada wilde uitkomen. Daarna evt stoppen en daarna de teugels overgeven aan de jongere generatie. Dan zelf trainen, coachen of zo? Hij gaf aan alles wel zo'n beetje gewonnen te hebben dus wat voor doelen wil je jezelf dan nog stellen?.