Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
apple01 schreef:Ik denk dat er veel van deze situaties zijn:
Bijv. paard aangekocht voor 6.000 euro
Staat nu te koop voor 4.000 euro. En eigenlijk is ie nu maar 2.000 euro waard...Moeten die particuliren dan nog verder zakken? Sommige doen dat wel en denken: geen stallings kosten meer en andere wachten af...Wat is wijsheid, dat weet je pas achteraf!

Zyrina_MF schreef:Ik zoek al maanden een nieuw paard. Ik merk er toch echt niks van. Kan niets vinden en dat wat ik gezien heb naja zullen we het maar beschaafd houden. Wat een fantasie prijzen voor echte slechte niet gezonde dieren. Het ergste vind ik het voor die beestjes hoor.
, kun je dus veel bereiken..Tafje schreef:Zyrina_MF schreef:Ik zoek al maanden een nieuw paard. Ik merk er toch echt niks van. Kan niets vinden en dat wat ik gezien heb naja zullen we het maar beschaafd houden. Wat een fantasie prijzen voor echte slechte niet gezonde dieren. Het ergste vind ik het voor die beestjes hoor.
Tussen een prijs vragen en een prijs betalen kan een heel groot gat zitten. Het staat de mensen vrij om een vraagprijs te bedenken. Maar of ze dat er ook voor krijgen, zeker in deze tijd ?? Als je dus een beetje babbel hebt, en niet te veel laat doorschemeren dat je het paard koste wat kost wilt hebben, kun je dus veel bereiken..
En dan nog.. een paard kopen en een paard houden zijn twee dingen ... zeker gezien de kosten.
Caesar schreef:Tja; in dit artikel staat al een gevolg van...
http://www.nu.nl/economie/2626183/elke- ... inder.html
Ook het aantal paarden gaat afnemen. Mensen krijgen hun paard niet verkocht en denk dat dit indirect tot gevolg heeft dat deze dieren sneller afgemaakt worden en dus het aantal paarden doet verminderen.
(Ik lust het eerlijk gezegd ook niet en dat is niet uit dierenliefde. Ik vind het echt niet lekker) Zyrina_MF schreef:Vraag me af of het niet alleen paniekzaaien is wat ze nu aant doen zijn. De boeren bij ons in de streek klagen wel over het stro maar hooi echt niet de buurman zei net nog toen ik hem tegen kwam ik heb in jaren niet zoveel hooi gemaakt als dit jaar. Ging nu net aan de 4e x beginnen. Hij zei letterlijk en ik lach me kapot met wat ik ervoor krijg hihi
Citaat:Uit de voorlopige cijfers van de zogeheten landbouwtelling blijkt ook dat het aantal paarden en pony's in één jaar tijd met 6000 gedaald is naar 136.700, de grootste krimp in de laatste 30 jaar. Bron: http://www.nu.nl/economie/2626183/elke- ... inder.html
Een handelaar vertelde ook dat hij probeerde zo veel mogelijk jonge gezonde paarden weg te pakken. Maar het houd een keer op natuurlijk. Export naar Amerika was ook al tanend.