Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 08:32

Laatst bijgewerkt door LindyH op 02-07-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overname artikel Gelderlander niet toegestaan.

Anoniem

Re: Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:38

Je krijgt bij sommige huizen dus gewoon een manege tegenover je, waar je je paard kunt stallen. Ben benieuwd wat de tarieven voor stalling gaan zijn. 12 woningen waarvoor een gedeelte voor paardenliefhebbers zijn, kan het toch geen paardendorp noemen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 08:48

Nee, dit is een onderdeel van een iets grotere wijk. Deze 12 woningen zijn alleen bestemd voor paardenliefhebbers/eigenaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:56

Maar als ik het goed begrijp, krijgen maar 5 woningen toestemming om een stal te bouwen naast het huis en de rest staat vlakbij de te bouwen manege en moet hun paard daar stallen, dus zijn in principe gewone woningen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:21

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:29

Zoals ik het begrijp koop je dan een stal ?? :?

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:49

Er is nog helemaal geen groen licht gegeven voor dit complex.
De berichten en signalen van omwonenden zijn ook niet enthousiast.
De infrastructuur is hier ook helemaal niet op ingericht.
Welke manege krijgt in deze slechte economische tijd 80 stallen gevuld?
De paardenhandelaren krijgen de paarden en pony's al zowat voor niks aangeboden.
Er zijn al genoeg manege's in de buurt.
In Keijenborg ligt al jaren een soortgelijk plan op de schappen en komt ook maar niet van de grond.
Ook is een argument dat Velswijk van ouds her een paardendorp zou zijn. Onzin! Hengelo komt daar nog het dichtste bij.
Ik moet het nog zien gebeuren.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:39

zoveel omwonenden zijn er nou ook weer niet in de buffelsche hoek... En het gaat er echt wel komen hoor, en wie heeft het over 80 stallen??
Misschien krijgen wij er ook wel een huisje.. Economisch gebonden en paardeigenaar...

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:09

Ik heb contact gehad met Roy Barthen (de bedenker van het plan) en die heeft het over 80 stallen.
Met wie heb jij contact gehad?
Het is hier trouwens niet de buffelshoek.
Ook hebben ze het over horecagelegenheid, dus het is wachten op de eerste feestjes en de daarbij horende geluidsoverlast.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:20

Ik kom van oorsprong daar uit de buurt, maar ik zie heel eerlijk gezegd niet waar de vraag vandaan zou moeten komen voor dergelijke woningen en dan stalling op die manege :n
En in Keijenborg trouwens al helemaal niet :')

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:21

Heb het er woensdagavond nog ff over gehad..

Er komt een overdekte rijhal voor de bewoners (daarom kost het ook geld, want je hebt wel een exclusieve luxe), hier kunnen rijverenigingen in lessen, tevens particuliere ruiters met eigen paard.. Er komen waarschijnlijk hooguit 15 stallen voor pensionpaarden..

@pandora; Er is op dit moment 1 echte klager, en misschien hoor jij bij dat adres, want je bent zo tegen; "na de 'BIM' zandweg in en net voor de eigen weg van de sloper varkensstallen" , omdat het dan drukker wordt op de weg......

Ach, ze kunnen ook na Suselbeek rechts- of linksaf (is maar net of je van de kant Doetinchem of Hengelo afkomt) en dan Velswijk uitrijden, linksaf... Klager geen reden tot klagen meer...

Zodra ik mijn contacten weer gesproken heb, zal ik updaten wat ik weet...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:43

@supermamma: sorry, maar dat versta ik niet onder exclusieve luxe eigenlijk :n

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:18

@Wendy.. Ik vind een overdekte rijhal aan huis wel luxe, vooral als je er onbeperkt gebruik van mag maken..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:07

Ik niet... zeker niet omdat daar in de buurt rijhallen genoeg zijn, waarvan er een aantal het nu al niet kunnen redden :n

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:09

Wendy schreef:
Ik niet... zeker niet omdat daar in de buurt rijhallen genoeg zijn, waarvan er een aantal het nu al niet kunnen redden :n

Precies Wendy!! +:)+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:13

En krijg je dan ook uren aangewezen wanneer jij als bewoner van zo'n huis daar mag rijden? Als er verenigingen mogen rijden en particulieren, je betaald er een hoop voor, en dan blijkt de hal steeds bezet door 7 paarden tegelijk? Dat noem ik geen luxe en zou daar niet zoveel geld aan uitgeven.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:16

supermamma schreef:

Er komt een overdekte rijhal voor de bewoners (daarom kost het ook geld, want je hebt wel een exclusieve luxe), hier kunnen rijverenigingen in lessen, tevens particuliere ruiters met eigen paard.. Er komen waarschijnlijk hooguit 15 stallen voor pensionpaarden..

@pandora; Er is op dit moment 1 echte klager, en misschien hoor jij bij dat adres, want je bent zo tegen; "na de 'BIM' zandweg in en net voor de eigen weg van de sloper varkensstallen" , omdat het dan drukker wordt op de weg......

Ach, ze kunnen ook na Suselbeek rechts- of linksaf (is maar net of je van de kant Doetinchem of Hengelo afkomt) en dan Velswijk uitrijden, linksaf... Klager geen reden tot klagen meer...

Dit vindt ik dus een beschuldiging die nergens op slaat!! Ik ben TOEVALLIG niet die klager.
Als je nu al met beschuldigingen gaat rondstrooien maak je je in je evt aankomende wijk meteen al niet erg geliefd.
Wij zijn maandag met een gedeelte van de buurt bij elkaar geweest en er zijn wel degelijk meerdere mensen die zich absoluut niet met het plan kunnen vinden. En van mijn "contacten" weet ik dat er meerdere gegronde bezwaren ingediend zullen worden als de bezwaarprocedure start.
Maar, ik wens je succes.

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:34

Misschien....
Dat is geen beschuldiging rondstrooien...
Ik ga hier geen welles/nietes discussie houden.

Jullie succes met de bezwaarprocedure!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:54

50 stallen!! Geen buitenbak. Handelsstal op het terrein. Daar blijft geen grasspriet staan met zoveel paarden op de wei.
Laatst bijgewerkt door pandora1 op 15-10-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:46

Citaat:
'Sloop gebouwen Velswijk voor 'paardenwijkje'
VELSWIJK - Om het 'paardendorp' in Velswijk te kunnen bouwen, worden er aan de Velswijkweg enkele oude agrarische gebouwen gesloopt. Ook een bedrijfswoning aan de Velswijkweg 11 gaat tegen de vlakte.
Wanneer dit gebeurt is nog niet duidelijk.

Er voor in de plaats komt een ruitersportcentrum met manege en aanverwante diensten. Ook komt er een woonwijkje met dertien woningen dat alleen bestemd is voor paardenliefhebbers.

De plannenmakers willen voor die tijd de inwoners van Velswijk maar ook andere belangstellenden uitgebreid voorlichten over wat er nu precies gaat gebeuren. Daarom wordt er op woensdag 16 november tussen 16.30 en 19.00 uur een bijeenkomst voor bewoners in dorpshuis D'n Draejer aan de Velswijkweg 50 gehouden. Degenen die interesse in de woningen, manege en/of aanverwante bedrijfjes hebben, kunnen tussen 19.45 en 22.15 uur in D'n Draejer terecht

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... wijkje.ece
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-10-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype normaal gemaakt.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:22

Het slopen gaat inderdaad door, maar er is nog geen vergunning voor de bouw.
De woning aan de Velswijkweg 11 wordt 15 november geveild in Arnhem en is niet in eigendom van de eigenaar van de stallen. Dus van dit artikel klopt niet veel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:26

Wat niet is, kan nog komen.

Ik ben benieuwd :D

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:28

Ik ook Martine

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:14

Vandaag contact gehad met een jurist op het gebied van dit soort bestuursrecht.
Dit plan roept bij hem sterke twijfels op. Hier gaan wij dus verder mee.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:34

supermamma schreef:

Dus toch geen 15 of 80 stallen. Het zouden er 50 moeten worden. Zat ik er toch dichter bij.
Manegelessen en verhuur aan particulieren en rijverenigingen. Blijft er weinig tijd over om gebruik te maken van "jullie" binnenbak.
De bewoners van de bedrijfswoningen moeten zich met 1 miljoen inkopen en die willen er dat natuurlijk ook uithalen. Ieder weekend wedstrijden voor je deur met een geluidsinstalatie die in je oor toetert en de lekkere lucht van het frituurvet die er ieder concours ook bijhoort.
Succes.