Gestolen veulen dood gevonden in droge greppel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Gestolen veulen dood gevonden in droge greppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 18:41

www.destentor.nl/regio/lochem

Henk Stemerdink uit Lochem is verbijsterd over de vorm van dierenmishandeling die een pasgeboren veulen het leven heeft gekost.
In de vroege morgen van Koninginnedag ontdekte hij dat er die nacht in zijn wei een veulen geboren was. Zijn vrouw vond er de nageboorte, maar het veulen was nergens te bekennen. Afgelopen vrijdag vond hij het dier terug in een greppel, pakweg 150 meter verwijderd van zijn woning aan de Nijkampseweg.

Stemerdink vond het dier op aanwijzing van Niek Spoelder, een buurtbewoner die regelmatig de natuur afstruint. Toen hij een kadavergeur rook ging hij met Stemerdink op onderzoek uit en kwam terecht bij het levenloze veulen. De Lochemer spreekt van een misselijk makende actie. Het veulen was inmiddels grotendeels aangevreten door maden. Stemerdink: "Wat bezielt mensen om zoiets te doen? Hier heb je gewoon geen woorden voor."

Marit

Re: Gestolen veulen dood gevonden in droge greppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:43

Is er directe aanwijzing dat dit door mensen is gedaan?

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:44

Wie zegt dat mensen dit gedaan hebben?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:46

Vraag ik me ook af.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:47

dikke kans idd dat het veulen door de omheinming is gevallen of gerolt en op zoek naar "een moeder" de verkeerde kant op gehobbeld is.

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:48

[ON] Weer dood veulen gevonden

Ik ben het met jullie eens maar na het lezen van dit bericht vind ik het wel waarschijnlijker dat het veulen door menselijk handelen om het leven is gekomen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:56

Nouja het kan natuurlijk best dat het veulen zelf weg is gerold, maar het lijkt me als de moeder in de wei staat en hij rolt weg hij dan nog aardig dicht in de buurt is. En zijn moeder dan nog wel ziet.
En aangezien er genoeg zieke mensen hier in Nederland zijn, kan ik het me ook best voorstellen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 18:56

Ik heb even verder gespeurd (aangezien ik ook niet meer weet dan wat er in deze berichten staat) en kwam deze reactie tegen:

"Ik ben een dochter van de familie en wil toch even reageren op dit bericht. Er staat namelijk niet bij vermeld dat er stroom op de draad zat, maar wij zijn erachter gekomen dat het gaas vlakbij de weg verbogen is tegen de stroomdraad aan. Hierdoor zat er geen stroom meer op. Dit kan alleen maar gedaan zijn door mensen. De pony's hebben eerst in de wei aan de weg gelopen en zijn een week voor de geboorte van het veulen naar een andere wei achter ons huis verplaatst. Op dat moment hebben wij nog gecontroleerd of er stroom op stond.
Verder bevindt de sloot, waar het veulen gevonden is, zich aan de andere kant van het weiland dan waar de pony's liepen. Het veulen kan daar nooit zelf heen zijn gelopen want dan zou het twee afrasteringen van gaas over moeten zijn gegaan. En vanaf de wegkant bij deze sloot zijn sporen te zien van voetstappen van mensen. "

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:59

een pas geboren veulen loopt niet bij de moeder vandaan,

...vond hij het dier terug in een greppel, pakweg 150 meter verwijderd van zijn woning aan de Nijkampseweg.

Het lag dus blijkbaar niet meer in het weiland waar het paard met de moeder stond, anders hadden ze het wel eerder terug gevonden, omdat de merrie erbij zou hebben gestaan, een merrie laat zijn veulen niet zomaar weglopen, die zou het gevolgd hebben...

Ik snap wel dat ze denken dat mensen met een zieke geest dit gedaan moeten hebben, maar als zo'n dier het is verplaatst door dit soort gestoorde mensen en het is aangegeten door maaien, kom je d'r haast nooit meer achter welke gek dit op z'n geweten heeft, tenzij diegene betrapt word bij een vergelijkbaar iets en uiteindelijk schuld bekend, anders is het naar mijn idee haast onmogelijk om erachte te komen welke gek dit heeft gedaan...

Bah, ziek, ziek, ziek!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:11

andere waren me voor met de juiste verklaring, waarom dit werk van mensen (mag je deze idiooten nog wel mensen noemen, dan ben je tog geen mens meer, meer een gevoelloos wezen ofzo -:(- . )

Bah, wat lopen er tog een stel rot mensen rond -:(- ! Bah, ik schaam me haast voor me volk :( kan hier zoooo boos om worden, dat ik nieteens meer weet wat ik erop moet zeggen -:(- . wat een gestoorde mensen lopen er rond zeg -:(- ! opsluiten, levenslang _-:( (en niet de levenslang uit nederland %) 8)7 ~~}> )

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:14

Ik zou toch echt camera's plaatsen, gezien dat het al vaker is gebeurd... Lijkt me vreselijk als dit je overkomt, er lopen toch wat vreemde mensen rond op de wereld...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:16

Kiichi schreef:
Ik zou toch echt camera's plaatsen, gezien dat het al vaker is gebeurd... Lijkt me vreselijk als dit je overkomt, er lopen toch wat vreemde mensen rond op de wereld...

zeker, maar camera's... tjaaa,, je verwacht zoiets natuurlijk niet!
Bah, zulke idiooten, kunnen we haast geen mensen meer noemen! -:(-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:25

Als waarschuwing voor mensen in die regio vind ik dat dit op de voorpagina hoort.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:26

X_Michelle_X schreef:

Hmm.. dat is niet helemaal waar.
Misschien niet zomaar.

Maar mijn paard is als veulentje 2 weken te vroeg geboren 's nachts in de wei.
En is (waarschijnlijk) door de jaarlingen door het draad gejaagd.
Hij lag een weide verder op (ong 100 meter bij mams vandaan)

Gelukkig is dit allemaal optijd ondekt.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat in dit geval het niet door mensen gedaan is hoor.
Lijkt mij inderdaad sterk dat het door 2 afrasteringen gaat.

Erg vervelend en cru dit!!

Ik kan echt walgen van zulke mensen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:33

daantjuhhh schreef:
X_Michelle_X schreef:

Hmm.. dat is niet helemaal waar.
Misschien niet zomaar.

Maar mijn paard is als veulentje 2 weken te vroeg geboren 's nachts in de wei.
En is (waarschijnlijk) door de jaarlingen door het draad gejaagd.
Hij lag een weide verder op (ong 100 meter bij mams vandaan)

Gelukkig is dit allemaal optijd ondekt.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat in dit geval het niet door mensen gedaan is hoor.
Lijkt mij inderdaad sterk dat het door 2 afrasteringen gaat.

Erg vervelend en cru dit!!

Ik kan echt walgen van zulke mensen.

gejaagd is toch anders dan uitzichzelf (wat ik uit de tekst verneem, omdat het verder niets over andere paarden instaat)... uitzichzelf zullen veulens dit niet zo snel doen lijkt mij...

Laat ik zeggen dat de veulens dit MEESTAL niet uit zichzelf doen en de moeders dit MEESTAL niet toelaten ;) haha.

Trouwens, wat een Naarlingen dan zeg ;) gelukkig dat het optijd is opgemerkt! +:)+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:40

Hahaha, ja we weten het niet zeker, maar dat is een vermoeden.

Maar inderdaad, wat een naarlingen..

Veulen heeft een week met een overhemd aangelopen zodat hij niet aan zijn verwondingen kon bijten.
(zag er wel super cute uit trouwens)
Kreeg ze daar boven op nog een ecolie bacterie in de darmen.
Als veulentje was ze enorm zielig.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:49

daantjuhhh schreef:
Hahaha, ja we weten het niet zeker, maar dat is een vermoeden.

Maar inderdaad, wat een naarlingen..

Veulen heeft een week met een overhemd aangelopen zodat hij niet aan zijn verwondingen kon bijten.
(zag er wel super cute uit trouwens)
Kreeg ze daar boven op nog een ecolie bacterie in de darmen.
Als veulentje was ze enorm zielig.

agossieee :(:) heb je foto's van t veulen in een overhemd? lijkt me er best grappig uitzien. ahaha, wel zielig, wel top dat jullie dat allemaal deden en vooral er allemaal optijd bij waren!! +:)+

En jullie vermoeden het, omdat..? (ja, juist O:) , omdat het het niet logisch als zo'n diertje er uitzichzelf vandoor gaat ;) dat was eigenlijk wat ik bedoelde O:) , maar met typen kan alles net even iets anders aankomen, dan dat ik het zou vertellen, haha ;) ) denk dat daarom ook die gigantische, eeuwen lange discussies ontstaan op bokt, en omdat veel een totaal andere mening hebben, maar dat was even terzijde..

nu weer naar dat arme beestje en die achterlijke idiooten...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:02

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:10

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:15

Hmmm, ons pasgeboren veulen was onder de draden door gerold en heeft lekker door het dorp gewandeld.
Vervolgens stond het bij een restaurant op de stoep.
Akkelig verhaal!! Hopelijk was hier geen boze opzet in het spel.
Anders mogen ze die gekken wel......

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:15

Vreselijk zeg..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:01

Wat ik nou niet begrijp is waar de merrie is in het hele verhaal. Je kunt toch niet in je eentje een veulen vervoeren en tegelijkertijd een kwaaie merrie van je af houden? Zoiets doe je handiger met 2 of meer mensen.

helene_daems

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:30

Ik vind het ook niet meer normaal wat je tegenwoordig hoort!
Steeds meer van die rare dingen gaan ze doen met andermans dieren en vooral paarden.
Waarom willen mensen nu zo´n lief klein veulentje pijnigen en doden en van zijn moeder ontvreemden????
Ik snap zulke mensen echt niet! -:(-
Denk ook wel dat het moeilijk is om een veulen zomaar alleen bij de moeder vandaan te halen en ben je meestal met meer dan 1 persoon om zoiets te kunnen doen.
Bij mijn merrie hadden ze dat denk ik toch niet klaar gespeeld dat was me toch een draak toen ze met haar veulen stond.
Maarja het kan iedereen overkomen en wat zouden de motieven zijn geweest van de daders wilde ze een veulentje hebben en was het te moeilijk om het mee te krijgen en hebben ze het maar gedood onderweg ofzo ik weet het niet maar het is ziekelijk!!!