Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:29

www.anp.nl

Totilas stelt de Duitse hippische sportliefhebber voor raadsels. Er is een web van geheimzinnigheid gesponnen rond het beste en duurste dressuurpaard, waarmee Edward Gal de wereld veroverde en verbaasde.

Inmiddels doen enkele speculaties de ronde. Zo zou het uitstel van het eerste optreden in dienst staan van het vergaren van publiciteit. Ook gaan er geruchten dat het paard met serieuze fysieke klachten kampt.

Paul Schockemöhle kocht de zwarte hengst voor een slordige tien miljoen euro en besloot dat Mathias Rath, wiens familie optrad als medefinancier, het dier na het dekseizoen zou gaan rijden.

Hun debuut in Hagen bij Osnabrück werd echter uitgesteld. De ARD kon onverrichter zake naar huis. Geen tv-uitzending, waarover al maanden werd gesproken.

De nieuwe eigenaar bezwoer dat een zweer aan een hoef de oorzaak was. Totilas krijgt daarvoor medicatie. ''We willen gewoon geen risico nemen.''

Rath kan volgens hem ook uitstekend uit de voeten met de topaankoop. ''Ze passen voortreffelijk bij elkaar. Matthias is heel cool. Het doel is als voorheen de EK in Rotterdam.''

De tijd dringt evenwel voor het 'droompaar'. Om het Kralingse Bos te bereiken moet in elk geval met succes worden deelgenomen aan de Duitse titelstrijd, half juni in Balve, en het CHIO van Aken een maand later. Daarnaast moeten twee internationale toernooien - er is sprake van München en Wiesbaden - worden aangedaan.

De geruchtenstroom in het dressuurwereldje zwelt aan. Gefluisterd wordt dat Rath nog helemaal niet zo goed overweg kan met de Nederlandse wonderhengst. Hardop zegt niemand dat, maar de concurrentie vindt het tijd voor iets beters dan speculaties.

''Totilas moet zo langzamerhand maar eens in het zonnetje verschijnen'', zei Ulla Salzgeber tijdens de wereldbekerfinale in Leipzig. ''Het zou mooi zijn als er eens iets over hem wordt geschreven wat ook te zien was.''

Haar befaamde landgenote Isabell Werth vindt het gedoe rond Totilas, waarmee ze zelf geen combinatie wilde vormen, vooral amusant. ''Het is een door alle betrokkenen over zichzelf afgeroepen noodlot.''

Gal ondertussen leeft op afstand mee met zijn opvolger. Het verwachtingspatroon is exorbitant. ''Het wordt moeilijk voor Matthias. Loopt het goed, dan is dat te danken aan het paard. Loopt het niet, dan ligt het aan de ruiter.''

LoveLoes

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:32

apartt.. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:32

Cayenne schreef:
Haar befaamde landgenote Isabell Werth vindt het gedoe rond Totilas, waarmee ze zelf geen combinatie wilde vormen, vooral amusant. ''Het is een door alle betrokkenen over zichzelf afgeroepen noodlot.''
'

Isabell is iig verstandig geweest := _O-

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:33

Linkje wat hier mooi bij aansluit (in het Duits weliswaar, maar met foto's)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:34

Kan me heel erg vinden in wat Isaball Werth zegt. Denk dat dit logisch is, al die speculaties. Ben ook erg benieuwd naar het hoe en wat hier achter...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:36

als zelfs de Duitsers al vraagtekens beginnen te krijgen :=

ik hoop dat Totilas niks ernstigs mankeert en dat Rath snel laat zien dat hij hem fijn kan rijden

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:36

Laatst bijgewerkt door manic op 03-05-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:38

Isabell is zeker verstandig geweest, die voelde de bui al hangen denk ik :+ En Edward slaat de spijker op zijn kop: damned if you win, and damned if you don't.

Wat er nu allemaal daadwerkelijk speelt weten ze alleen bij Totilas op stal, hoe menselijk het ook is om te gaan speculeren. Ik ben toch wel heel, heel benieuwd of Rath ooit met zijn zwarte goud aan de start verschijnt.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:39

Jeetje wat is hij een hoop spier kwijtgeraakt zeg! Ongeloofelijk..
Ik wacht maar geduldig op meer nieuws :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:40

oef :=

als zelfs de Duitsers vraagtekens krijgen :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:41

wat een oncharmante foto.. herken hem bijna niet meer.

Ik ben wel benieuwd naar de weirheid. Hopelijk verschijnen ze snel in de wedstrijd ring zodat we eens goeed naar de combinatie kunnen kijken.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:44

Die foto is wel een beetje jammer, maar goed, een foto blijft een momentopname natuurlijk... Het lijkt wel een töltende IJslander :=
Laatst bijgewerkt door Justy op 03-05-11 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:46

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:47

Dat zeiden ik en mijn moeder ook al :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:47

:=

Wat een verschil zeg, die foto's :=

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:48

Inderdaad wat een verschil tussen beide foto´s!
Maar als zelfs de duitsers vraagtekens krijgen..

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:48

Ach, een foto zegt lang niet alles! Bovendien, paard is op de concoursfoto natuurlijk helemaal 'wedstrijdklaar' glimt, superschoon, gevlochten.
Kan ook gewoon verkeerd moment zijn. Heb ik ook erg vaak.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:50

Justy schreef:
Die foto is wel een beetje jammer, maar goed, een foto blijft een momentopname natuurlijk... Het lijkt wel een töltende IJslander :=

Ja, inderdaad haha.
Zoiets wou ik er ook over zeggen, maar toen bedacht ik me ook dat het een momentopname is en het niet zo heel veel "bewijst".
Ik kan haast niet wachten tot we een bewegend iets te zien krijgen eerlijk gezegd.

Wat Edward zegt klopt waarschijnlijk helemaal..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:51

Sprak vandaag iemand die ruiter en dierenarts is bij diergeneeskunde en die sprak een proffessor die Totilas gezien heeft en is hij is hardstikke kreupel.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:52

Afbeelding

Deze vind ik niet veel beter ogen anders? Momentopname blijft natuurlijk een moment, maar zoals al gezegt werd lijkt hij een stuk minder gespierd te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:53

fjordjes schreef:
Sprak vandaag iemand die ruiter en dierenarts is bij diergeneeskunde en die sprak een proffessor die Totilas gezien heeft en is hij is hardstikke kreupel.

Als hij een hoefzweer had is dat ook niet zo gek ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:55

In het Duitse artikel staat volgens mij dat de Raths hem verwachten in mei te kunnen starten... en als die foto's inderdaad recent zijn (artikel is van vandaag en de foto's volgens mij ook) dan denk ik toch aan dat de medische problemen verholpen zijn. Ik neem tenminste aan dat je niet op een kreupel paard van 10 miljoen gaat zitten...

Dusty2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:56

Woow ik schrik toch wel een beetje van die foto, totilas is bijna totilas niet meer als ik naar die foto kijk.

We kunnen niet meer dan wachten op meer nieuws!

Ik hoop alleen wel dat Totilas snel weer lekker loopt. ;)

Destination

Totilas is in ieder geval veranderd.
Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.

upendo

Ellee schreef:
Afbeelding

Deze vind ik niet veel beter ogen anders? Momentopname blijft natuurlijk een moment, maar zoals al gezegt werd lijkt hij een stuk minder gespierd te zijn.

Dit is op zich gewoon een foute momentopname. :)

Een moment later gaat hij zijn benen wegzetten, dus dat levert al snel een heel ander beeld op :)