Eigenaren maken hengstenkeuze voor Zenyatta bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaren maken hengstenkeuze voor Zenyatta bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:38

Nieuwsredactie / http://www.thehorse.com

Jerry en Ann Moss, de eigenaren van Zenyatta, maakten vandaag bekend dat Zenyatta zal worden gedekt door de jonge hengst Bernardini. Als zoon van een van de beste volbloedhengsten ter wereld: A.P. Indy, werd Bernardini in 2006 gekroond tot beste driejarige hengst na het winnen van de Preakness Stakes. In 2010 kwamen zijn eersten nakomelingen aan start op de renbaan en niet zonder succes: Bernardini was de beste hengst als het ging om de meeste nakomelingen met overwinningen op hun naam. Zo is Bernardini onder andere de vader van Grade I winnaar A Z Warrior en Biondetti.

Bernardini beschikt over een zeer interessante stamboom. Zo is zijn vader een zoon van de Triple Crown winnaar van 1977: Seattle Slew, en zijn moeder is een dochter van de wereldberoemde Triple Crown winnaar van 1973: Secretariat.

Zenyatta zal dit jaar nog worden gedekt. Wanneer de dekking exact zal plaats vinden is nog niet bekend. De merrie zal het veulen zelf dragen omdat in de Engelse Volbloedfokkerij geen embryotransplantatie is toegestaan.

Klik hier voor een foto van Bernardini.

Klik hier voor meer info over Bernardini.

Stravero

Re: Eigenaren maken hengstenkeuze voor Zenyatta bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:40

Daar moet wel een knap veulen uit komen! :j

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:46

dat denk ik ook !! <3

Diane65

Nee, geen ET toegestaan, maar wel pleegmoederschap. Kwalijke praktijken daar in de US. Maar ik hoop dat er een superveulen naast komt te staan volgend jaar. De hengst heeft een superpapier, maar fokken blijft gokken...

SETEFURII

Nou nog hopen dat veulenlief dezelfde kwaliteiten heeft als mams en paps. :j

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:49

Ik ben nu al benieuwd! :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:51

Ik ben wel benieuwd wat daar uit komt :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:53

*\o/* Op dat ze een prachtig veulen mag krijgen!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:54

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:58

Wat raar dat er geen embryo-transplantatie is toegestaan? Denk niet dat ik een merrie als Zenyatta er aan zou wagen zelf een veulen te dragen..... Maar goed, ben benieuwd naar de kwaliteiten van het veulen, op papier ziet het er wel heel veelbelovend uit.

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:03

Niezel schreef:
Wat raar dat er geen embryo-transplantatie is toegestaan? Denk niet dat ik een merrie als Zenyatta er aan zou wagen zelf een veulen te dragen..... Maar goed, ben benieuwd naar de kwaliteiten van het veulen, op papier ziet het er wel heel veelbelovend uit.

:j

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:06

Knappe kerel hebben ze uitgezocht hoor! :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:11

Gafe hengst, maar ik hoop dat ze niet te hoge grinten hebben voor t veulen :P

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:17

Bernardini was het paard die de race won waarin Barbaro z'n been brak :=
Maar het zal idd een pracht veulen worden!

Laatst bijgewerkt door Quebelle op 26-01-11 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:19

mooie hengst, ben heel benieuwd naar het veulen wat daaruit gaat komen!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:22

Niezel schreef:

Helemaal niet raar, maar gewoon natuurlijk :Y)
Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:24

WAUWIE!!!!!!!!!!! Ben al benieuwd :j
Fijn dat ze een echte mamma mag worden :D

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:34

Niezel schreef:

Misschien snap ik wel gewoon helemaal niks van deze tak van sport, so correct me if i'm wrong.
Maar die merrie heeft haar carriere toch afgesloten? Waarom zou je haar dan niet zelf een veulen laten krijgen? Tuurlijk, aan een dracht zitten risico's. Maar zal ze dan nog 15 jaar als koelkast fungeren? Af en toe een embryo eruit pakken en dat was het?
Laat dat paard dan lekker met een veulentje en moedergevoelens 'paard' zijn! Volgens mij heeft ze dat dik verdiend :D

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:41

Zo denk ik er ook over duChambre . En echt, wat een knappe hengst !

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:43

had ik niet verwacht natuurlijke dracht maar t wordt een korte drach veulen zal eruit rennen
:+

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:46

Alleen natuurlijke dekkingen zijn toegestaan bij volbloeden, dus geen KI.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:47

duChambre schreef:
Niezel schreef:

Misschien snap ik wel gewoon helemaal niks van deze tak van sport, so correct me if i'm wrong.
Maar die merrie heeft haar carriere toch afgesloten? Waarom zou je haar dan niet zelf een veulen laten krijgen? Tuurlijk, aan een dracht zitten risico's. Maar zal ze dan nog 15 jaar als koelkast fungeren? Af en toe een embryo eruit pakken en dat was het?
Laat dat paard dan lekker met een veulentje en moedergevoelens 'paard' zijn! Volgens mij heeft ze dat dik verdiend :D

Een voordeel van ET is dat je van dezelfde merrie meer nakomelingen kan fokken dan wanneer je haar laat dragen. Mits ze ook een goede fokmerrie blijkt zou dat bij zo'n dier als zij helemaal niet zo'n raar idee zijn. Maar ik ben zelf wel voorstander van gewoon natuurlijk. Daarnaast denk ik dat Zenyatta een goede kraambegeleiding zal krijgen, waardoor de risico's minimaal worden gehouden.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het kind! vraag me af hoe ze gaat fokken, of ze haar mega talent gaat doorfokken. En ik ben helemaal nieuwsgierig naar wat voor racestijl het kind krijgt :Y) Aangenomen natuurlijk dat die de baan ook opgaat, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:56

Ik ben zo blij dat ze het veulen zelf gaat dragen. Ben niet zo'n fan van al die ET, lijkt wel een fabriek...
Wordt een prachtje hoor dat veulen! <3

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:02

Ik denk niet dat ze het veulen zelf zal gaan voeden, daar zijn in Amerika bedrijven voor met pleegmerries. Zenyatta kan dan zsm opnieuw worden gedekt en drachtig zijn zonder dat ze een veulen aan de voet heeft lopen waar ze alleen maar van slijt (gedacht als een Amerikaan, ik zou het zelf nooit zo doen). De pleegmerries krijgen ook aan de lopende band veulens die direct worden afgespeend, zodat ze de Volbloedveulentjes kunnen adopteren. Geef mij dan toch maar ET.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:02

Psydoxy schreef:
Niezel schreef:

Helemaal niet raar, maar gewoon natuurlijk :Y)
Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Zucht, gaan we weer.
IK vind het raar en IK zou het er niet op willen gokken. Met een merrie die vele miljoenen waard is wilde IK het risico niet lopen.
Dracht zitten behoorlijk wat risico's aan voor zowel merrie als veulen.
Bij die van jou en mij gaat alles zo natuurlijk mogelijk en dat is hardstikke mooi maar als mijn paard zoveel geld waard was geweest als Zenyatta zou IK het risico niet nemen en voor ET gaan.