De bij het KWPN-goedgekeurde Polansky (v. Kostolany), die al een tijdje als ruin door het leven gaat, heeft een nieuwe eigenaar. Via Leida en Tim Collins uit Riethoven is de hengst verkocht aan de familie Hofman uit het Drentse Beilen.
Vorige week is Polansky naar Drenthe verhuisd. Moeder Joke Hofman vertelt: “Onze dochter Maaike is nu vijftien en wil heel graag bij de junioren rijden. Momenteel heeft ze twee wedstrijdpaarden. Eentje in het M en één in het Z. Over een paar jaar gaat Maaike studeren en dan komt het paardrijden op een lager pitje te staan. Als ze dus bij de junioren wil rijden, moet dat nu gebeuren. Zodoende zijn we op zoek gegaan naar een geschikt paard, dat al wat meer gelopen heeft. Via via kwamen we terecht bij Polansky en Maaike had direct een klik met hem. We hebben hem nu een week op stal en het rijden gaat heel goed. Ik denk dat het wedstrijddebuut niet meer lang op zich laat wachten.” Bert Poppelaars uit het Zeeuwse Kortgene fokte Polansky uit de keur-sportmerrie Lonnevanck (v. Donnerhall), die ook de predikaten preferent en prestatie voert.
Polansky heeft bij het KWPN twee goedgekeurde zonen. Upper-class (mv. Doruto) en Vivaldo (mv. Montecristo). Deze hengsten zijn respectievelijk ZZL en ZZZ geklasseerd.
Dat is al even geleden hoor, maar nog sperma zat geloof ik. Jammer dat ie als dekhengst niet helemaal uit de bus gekomen is want geeft fijne paarden (incl. die van mezelf)
Bij het chio rotterdam heeft ie zijn hengstenkuren tijdens de prijsuitreiking wel eens laten zien. Waren op zich mooie maar ook enge foto's (die overigens maar heel even op internet te zien waren).
Echt heel leuk voor desbetreffende bokker Heel veel plezier met dit gave paard! (Ik heb ook een Polanksy, al zie ik weinig in haar van hem terug).
XMaaiike
Geplaatst: 28-05-10 16:49
jury schreef:
Bij het chio rotterdam heeft ie zijn hengstenkuren tijdens de prijsuitreiking wel eens laten zien. Waren op zich mooie maar ook enge foto's (die overigens maar heel even op internet te zien waren).
nu niet meer zeker?
_lautje_
Geplaatst: 28-05-10 19:04
XMaaiike schreef:
dit omdat hij in de ring teveel "hengst" bleek te zijn. wel grappig want ik wist niks van 't bericht toen ik 't zelf pas las op horses.nl