Dekgeld en voorwaarden Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Dekgeld en voorwaarden Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:15

Bron: eurodressage.com
Excuses als engels niet is toegestaan op bokt.
http://www.eurodressage.com/news/breedi ... tilas.html
Totilas to Stand at Stud

February 1, 2010

Kees and Tosca Visser, the owners of 2009 European Dressage Champion Moorlands Totilas, have changed their mind and will be standing Totilas at stud as of 2010. Initially Visser said that Totilas would be exclusively focused on dressage at least until the 2012 Olympic Games in London, but not any more.

"We don't want to abstain breeders from not using Totilas' genes, so we decided to put him up for stud," Moorland agent Semira Norman told Eurodressage. "We've been contacted by so many breeders and have decided to comply to their wishes."

Totilas will only be available by frozen semen and to a limited amount of mares. Totilas' semen is currently being analysed at the Universitary Clinic in Utrecht. Depending on the quality of the semen the number of mares will be decided on.

At the moment the plan is to distribute Totilas' semen via three stallion stations in The Netherlands. Mare owners who want to breed to Totilas will be assessed as only high quality mares will be selected to be bred to Totilas.

Semira Norma, agent for Moorland Stables, told Eurodressage that "those interested in breeding to Totilas will have to fill out a form to show their intent. Each form will be carefully analyses and will be handled on a first come, first serve basis."

Visser has also decided to ask an abnormally high stud fee for a warmblood stallion in order to limit the amount of mares. Norman confirmed to Eurodressage that the planned stud fee will be between 5000 and 5500 euro.

Photo © Leanjo de Koster for http://www.caremans.be

Related Links
Totilas Not Sold to Sissy Max-Theurer
http://www.eurodressage.com/images/2010 ... las_03.jpg
Gal and Totilas, 2009 Dutch Indoor Grand Prix Champions

Anoniem

Re: Dekgeld en voorwaarde TOTILAS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:17

Holy cow, das een dure grap!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:19

Zouden er mensen zijn die zo veel willen betalen :=

inkepink

wow wat een geld voor een kwakkie :+

Hoogstwaarschijnlijk bedoeld om het toch exclusief te houden en er voor te zorgen dat totilas geen 'huistuinenkeuken'merries gaat bedienen......(denk ik)

Anoniem

inkepink schreef:
wow wat een geld voor een kwakkie :+

Hoogstwaarschijnlijk bedoeld om het toch exclusief te houden en er voor te zorgen dat totilas geen 'huistuinenkeuken'merries gaat bedienen......(denk ik)

Denk ik ook.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:20

Een beetje te belachelijk voor woorden dit. De hengst heeft nog niets bewezen qua nakommelingen, enkel wat sportprestaties.

Dat ze hem voor beperkte merries willen houden ok, maar voor zon bedrag is er lichtelijk over. Zeker als het gaat over diepvriessperma

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:23

bulck schreef:
Een beetje te belachelijk voor woorden dit. De hengst heeft nog niets bewezen qua nakommelingen, enkel wat sportprestaties.

Dat ze hem voor beperkte merries willen houden ok, maar voor zon bedrag is er lichtelijk over. Zeker als het gaat over diepvriessperma

wat betreft diepvries sperma heb je wel gelijk maar voor de rest ben ik het je niet met je eens. Ik vind dit bedrag meer dan terecht. Ik bedoel, hallo, het gaat hier wel om (ik durf het te zeggen ondanks tegenstanders) de beste hengst van de wereld!
Bijna verkocht voor 10 miljoen en laatst las ik ergens dat Visser zei dat ie voor 20 nog niet weg ging... dus ja... wat verwacht je dan 100 euro?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:23

poeh wat een geld!
maar gelukkig maar want ik zag de invasie totilas al aankomen...
denk dat hij dit jaar in nl weinig dekt,de veulens zijn momenteel weinig waard,dus fokkers houden daar al rek mee.
ik denk dat er wel wat sperma naar het buitenland vertrekt!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:24

Dan fok ik liever zelf een Totilas met gribraldi. Dat is nog normaal dekgeld en die heeft zijn fokwaarde bewezen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:25

Goeiemorgen. :')

Straks gebeurt er iets vreemds, veulen weg, 5000 euri weg.. :=

tita

Beetje grof geld ik Ferro is stukken goedkoper en had zich meer bewezen dan Tolitas, hier komen ze nog wel op terug want je kan wel 5000 euro neer tellen en er een GP-merrie mee laten dekken maar je hebt geen garantie dat er een goed bewegend veulen uitkomt

Dadelijk erft ie de gangen van moeder van Tolitas kom je toch bedrogen uit (was toch springpaard )

KiWiKo

ik denk dat we ergens begin volgend jaar het bericht krijgen dat Totilas kapot is................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:26

KiWiKo schreef:
ik denk dat we ergens begin volgend jaar het bericht krijgen dat Totilas kapot is................

Dat hoop ik niet...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:26

bulck schreef:

Ik sluit me hier geheel bij aan!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:27

KiWiKo schreef:

Zoveel zaad kwijt dat ie het niet meer aankan :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:28

KiWiKo schreef:

Dat zou zomaar eens kunnen...... tja geld hé ............

bulck schreef:

Mijn mening is dat het goed is dat ze hem toch "exclusief" kunnen houden door er zo'n prijskaartje aan te hangen.
Echter de prijs is gebaseerd op zijn prestatie in de ring en als dekhengst heeft hij zich nog te bewijzen......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:30

apple01 schreef:
Ik bedoel, hallo, het gaat hier wel om (ik durf het te zeggen ondanks tegenstanders) de beste hengst van de wereld!

Het mag misschien een beste loper zijn, maar dat zegt niks over de kwaliteit van zijn potentieele nakomelingen...Ik vind dat een titel als een 'goede dekhengst' gereserveerd is voor paarden als Concorde die zichzelf in de fokkerij en sport uiterst goed bewezen hebben.

Ik vind dit een beetje hetzelfde verhaal als Eurocommerce Berlin waar ook meteen €3000 voor gelapt moest worden terwijl hij nog niet gedekt had...En uiteindelijk vond ik zijn nakomelingen vaak maar helemaal niks.... :n
Laatst bijgewerkt door Adil op 02-02-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:30

apple01 schreef:
bulck schreef:

wat betreft diepvries sperma heb je wel gelijk maar voor de rest ben ik het je niet met je eens. Ik vind dit bedrag meer dan terecht. Ik bedoel, hallo, het gaat hier wel om (ik durf het te zeggen ondanks tegenstanders) de beste hengst van de wereld!
Bijna verkocht voor 10 miljoen en laatst las ik ergens dat Visser zei dat ie voor 20 nog niet weg ging... dus ja... wat verwacht je dan 100 euro?

Ach dat van dat verkopen is veel lucht. ik kan ook zeggen mijn paard gaat niet weg voor bedrag x en daar dan toch veel tamtam rondmaken. Tuurlijk ben ik fan van Totilas, hij is de beste dressuurhengst van dit ogenblik. Maar ik stel me wel vele vraagtekens. Immer is een goede sporthengst niet noodzakelijk een goede dekhengst. Dat ze hem voor een beperkt aantal merries houden, volledig mee eens. 100 is er wel een beetje de draak mee steken, bedrag van de helft zou realistischer zijn, als je weet dat gevestigde bloedleveranciers als N Jazz, gribaldi, etc rond de 2.500 euro zitten. En dan vind ik idd dat ze enkel elite merries zouden mogen toelaten. Hoewel sommige mss juist een breder soort merrie wil gedekt zien, om te zien wat hij als hengst effectief kan verbeteren. Want idd de beste merrie geven, verhoogt de kans op hele mooie nafok, maar is dat dan van de hengst of de merrie. En wordt zo mss de prijs niet kunstmatig hoog gehouden. Want of ze goed worden of niet, dat zullen we pas over minstens 4 jaar weten, eens de eerste onder het zadel komen.

Ik hoop vooral dat heel dit dekgebeuren zijn sportcarriere niet gaat aantasten, want wat een prachtig dier en combi vormt hij wel niet met Edward Gal!!!

griebels

Re: Dekgeld en voorwaarde TOTILAS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:35

Als je een 2e Totilas wilt fokken (vind 1 meer dan genoeg ;) ) moet je bij zijn ouders zijn en niet bij Totilas zelf.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:40

griebels schreef:
Als je een 2e Totilas wilt fokken (vind 1 meer dan genoeg ;) ) moet je bij zijn ouders zijn en niet bij Totilas zelf.

Als je een tweede wil kan je hem ook gewoon klonen 8-)

Wel een absurd bedrag, ben wel benieuwd naar de nakomenlingen hopelijk komt er meer van terecht dan Lingh zijn nakomenlingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:41

Zoals in de charter is te lezen zijn niet vertaalde artikelen niet de bedoeling.

En ter info.. we zijn zelf ook bezig met een potentieel artikel :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:42

griebels groot gelijk wat mij betreft een amen..

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:00

Sammie schreef:
Zoals in de charter is te lezen zijn niet vertaalde artikelen niet de bedoeling.

En ter info.. we zijn zelf ook bezig met een potentieel artikel :)

Ik dacht ik zet het er toch even op omdat er heeel veeel mensen in geintereseerd zijn. Bovendien is dit bericht van gisteren, anders wordt 'bokt' nieuws oud nieuws als dat artikel nog lang duurt.

Nu ontopic.

@bulk, ik moet zeggen je hebt een punt, alleen het is een tophengst en het KWPN heeft hem 'goedgekeurd' op basis van zijn prestaties en dat doe ze niet zomaar. Ze hebben dus verwachtingen. En ik mag er toch vanuit gaan dat zij de kennis en kunde hebben om een top dekhengst te onderscheiden. Bovendien is Totials aan vaders kant een Gribaldi en dat is een bewezen hengst. Ik denk dat totials een uitzondering is en daarom ook eerder uitzonderlijke genen door kan geven aan zijn nakomenlingen.

bulck

Re: Dekgeld en voorwaarden Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:07

Het KWPN, heeft diezelfde hengst wel jaren ervoor niet goedgekeurd, maar door de hype nu snel aanvaard.
Vind ik al een groot verschil. Dat het een supergoede sporthengst is, dat trek ik niet in twijfel. Ben er zelf fan van, maar als dekhengst moet hij het allemaal nog maar doen.

En Gribaldi is idd een bewezen vaderdier, maar dat zegt niets over wat Totilas kan toevoegen aan de fokkerij.

Bomba

Re: Dekgeld en voorwaarden Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:14

Duur grapje.. Dat hij zelf goede sportprestaties levert wil niet zeggen dat hij zijn kwaliteiten doorgeeft.
Stel dat het net zoals met Lingh gaat en zijn nakomelingen tegenvallen; dan baalt iedereen.

Vind het sowieso allemaal nogal snel geregeld; dat Totilas buitengewone prestaties levert moge een feit zijn, maar dat het KWPN hem daarom direct erkend zonder dat hij ook maar bij een ander stamboek is goedgekeurd als dekhengst... Ik zet m'n vraagtekens erbij.