Junior STV weer in de sport onder Gaatze Bosma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Junior STV weer in de sport onder Gaatze Bosma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 14:21

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Gaatze Bosma is op dreef met de door zijn vader gefokte hackney Stjerreljocht Suprice (v. Plain’s Liberator). In Leersum debuteerde hij winnend bij de young riders, in Utrecht pakte hij een tweede plaats mee en afgelopen zaterdag werd hij in Lemelerveld wederom eerste. Naast het rijden met hackney’s richt Bosma zich op de dressuursport. Binnenkort start hij met de schimmelhengst Junior STV (v. Uniform).

Tot vorig jaar reed Gaatze Bosma Z2-dressuur bij de pony’s. Nu staat Junior STV voor hem klaar. ,,We hebben hem een jaar op stal en ik train hem vijf maanden. Onder het zadel klikt het goed. Met Junior wil ik binnenkort bij de paarden in het Z2 verder.” De schimmel acteerde in het verleden in de internationale dressuursport met Anky van Grunsven.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:18

Tja op zich ben ik blij dat het ogenschijnlijk goed met Junior gaat en dat hij weer een beetje in de spotlight komt maar vind het wel jammer dat ze hem niet beter tot zijn recht laten komen.
Maar goed Junior zelf zal er niet al te rauwig om zijn dat hij niet meer het onderste uit de kan hoeft te halen ;).

Getup

Re: Junior STV weer in de sport onder Gaatze Bosma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:51

......Er zijn zoveel paarden die niet eens op het niveau komen, waarop deze hengst heeft gelopen.
Leuk voor een young rider om te kunnen profiteren van deze hengst! Maar ik dacht dat de hengst uit de sport teruggetrokken was, omdat hij het niveau ( ZZ-L, toch,) niet meer aan kon.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:54

Ongeacht de reden, een erg leuke ervaring voor deze ruiter en het paard blijft lekker in beweging. Zolang ze er beiden maar plezier in hebben!

Kusjexmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:12

Leukk! :D
Ik ryd de halfzus van junior STV 8-)

ibikus

Re: Junior STV weer in de sport onder Gaatze Bosma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:38