Amerikanen nemen paarden mee de supermarkt in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:27

Eerder dit jaar werd een stuk gepubliceerd in Amerika van een "blinde" (op papier blind zijn is niet altijd echt volslagen blind zijn) vrouw die er op stond dat ze te paard kon winkelen, beroepende op het woord "hulpdieren" in de wet, dat ze nu gaan veranderen in "hulphonden". Ze deed dit trouwens ongezadeld.
Zowel in dat geval als hier vind ik het ABSURD en ik had er niet bij moeten zijn, want ik had ze zelf van het paard getrokken of paard mee naar buiten gesleurd.
Ik vind er niks grappigs aan en kan me onzettend kwaad maken om dit soort dingen.
Een paard hoort niet in je huis, in je auto of in de winkel. Of het u klein of groot is. Het is gevaarlijk, onhygienisch en gewoon asociaal.

edit: typefout verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 15-12-11 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:27

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:08

Lusitana schreef:
Ik vind er niks grappigs aan en kan me onzettend kwaad maken om dit soort dingen.
Een paard hoort niet in je huis, in je auto of in de winkel. Of het u klein of groot is. Het is gevaarlijk, onhygienisch en gewoon asociaal.

edit: typefout verwijderd

Helemaal mee eens.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:12

Lusitano schreef:
Met een taser van het paard af gehaald.... men, het is inderdaad een verschrikkelijke misdaad... het recht moet zegevieren!
Het is toch gewoon een grappige ludieke actie, dat de middenstand er niet van gecharmeerd is snap ik, maar taseren vind ik wel buitenproportioneel...

Dat is volgens mij in Amerika nogal snel. Laatst zag ik een politie programma waar m'n tenen echt krom van gingen staan.
Gewoon een politieagent die er opgewonden van raakte om een 18 jarige jongen op te pakken op een feestje waar het geluid te hard stond op zaterdag avond om 00.30... en hij een biertje had gedronken.
Echt joh _O- dat programma was verschrikkelijk, moest er gelijk aan denken bij jou reactie.

LBLGypsyCobs

Re: Amerikanen nemen paarden mee de supermarkt in

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:27

Het eerste wat me te binnen schiet is: wie denken die lui wel niet wie ze zijn?
En toen bedacht ik me dat ze wel heel erg aandacht te kort moeten komen, anders begin je toch niet aan zo'n actie.
Blijkbaar moeten de andere mensen het maar normaal vinden dat die lui overlast veroorzaken en risico's nemen.
Ik vind het een totaal onnodige en een beetje een zielige actie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:39

Nagini, ik heb in 2 week Amerika vrij relaxte agenten gezien. En de life gaurds ook niet in actie haha. T is een programma dus ook zo gemonteerd.

Een taser gebruiken ze echt niet zonder reden, dan moet die man in kwestie wel erg dwars geweest zijn... Maar dan moet je ook wel zijn als je zo'n achtelijke stunt bedenkt denk ik :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:58

Tuurlijk zijn er dingen zo gemonteerd, maar wil niet zeggen dat het dus niet voorkomt.

Schrijf ook puur over dat programma, niet dat alle agenten zo zijn. :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:35

Dit is toch de Penny droom van iedere paardengek :+)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:40

LBLGypsyCobs schreef:
En toen bedacht ik me dat ze wel heel erg aandacht te kort moeten komen, anders begin je toch niet aan zo'n actie.
Blijkbaar moeten de andere mensen het maar normaal vinden dat die lui overlast veroorzaken en risico's nemen.

Inderdaad, ik kan er niks grappigs of ludieks aan ontdekken :n . Een zinloze "kijk mij nou" actie.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:51

niet echt bepald handeg want er zijn mensen die bang voor parden zijn

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:52

haha ik kan er wel om lachen,maar goed dat ben ik.
Ik heb ook wel stunts uitgehaald met mijn paard hoor.
Door de mac drive, bij een jongerencentrum zo door de branddeur naar binnen.
Bij een kennis met een fietsenwinkel zo de showroom door. Ach ja dat vroeg tie zelf!!!! Voordat ik bokt over me heen krijg..

Edit. O ja heb ook welleens te paard waardebonnen uitgedeeld op de braderie (rotterdam zuid) zo tussen de kramen door.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:04

goh wat maken we ons druk om een 1 malige onderneming. Ze hadden vast een weddeschap of zo.
trouwens hier in huis hebben ook paardjes door de woning gelopen (was nog een betonne vloer) maar ook varkens gewoond. Als ze zouden plassen of poepen , ja dan kan ik erin komen dat ze pissed worden. Maar zo gewoon s voor de lol.. kom op. Ik erger me meer aan die bejaarde mensen die stiekum toch hun hondje meenemen of mensen die hun huisdier hun kindje noemen.. das pas ongezond ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:08

@pipo: op het filmpje hoor je iemand vragen wie de mest opruimt, ik vind dat dus onnodig overlast veroorzaken. De meeste supermarkten hebben geen Agterberg bodem liggen, het risico dat een paard uitglijdt moet je toch niet willen nemen?

Dat bejaarden stiekem een hondje meenemen of mensen hun huisdier als kind zien, is iets waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, misschien is het wel het enige wat die mensen hebben.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:15

LBLGypsyCobs schreef:
Het eerste wat me te binnen schiet is: wie denken die lui wel niet wie ze zijn?
Ik vind het een totaal onnodige en een beetje een zielige actie.

hier ga ik helemaal in mee..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:16

pff men wat kunnen mensen soms zeuren :P
ik zou het ook niet doen... en als ze nu 1 ding hadden gedaan oke kijk dat ze nu naar 3 winkels gaan vind ik ook beetje overdreven.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:25

Geweldig en die paarden hebben het vast vaker gedaan als je ze zo ziet.
En de kassière netjes afrekenen
Denk dat mijn knollen zich prima vermaakt :D hadden bij de groente afdeling
maar nee zou niet bij me op komen om dat te doen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:26

Ijzers op een gladde vloer.... erg gespannen paarden in een kleine ruimte... werkelijk belachelijk als je dat (je paard)vrijwillig (aan)doet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:27

geweldig :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:29

Leuk! Alleen hoop ik wel dat ze echt het volste vertrouwen in hun paard hadden en dat ze 100% bomproof zijn, anders kan je onaangename ongelukken krijgen in zo'n winkel..

Verder wel echt grappig dat filmpje :=

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:29

Realmagic, de dingen die jij noemt zijn niet te vergelijken.
De opzet van deze actie is gewoon provoceren, dat is iets anders dan een geintje uithalen.

Als je wat verder zoekt op dit nieuwsbericht, kun je lezen dat ze mensen beangstigden en een van de drie dus (met verzet) gearresteerd moest worden, omdat hij niet bereid was naar de politieagenten te luisteren.
Op het moment dat je dit als "geintje" doet, moet je ook weten wanneer je ermee moet stoppen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:33

Lusitano schreef:
Met een taser van het paard af gehaald.... men, het is inderdaad een verschrikkelijke misdaad... het recht moet zegevieren!
Het is toch gewoon een grappige ludieke actie, dat de middenstand er niet van gecharmeerd is snap ik, maar taseren vind ik wel buitenproportioneel...

dat vind ik ook veels te overdreven! ze galopperen toch niet door de menigten en winkels heen...
kijk dan zijn ze een gevaar!
begint overal steeds meer een dictatuur te worden.... kan niemand dan meer tegen een grapje...
dan moeten ze flashmobs ook verbieden toch???

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:42

Flashmobs verbieden? Wat is het potentiële gevaar van een groep dansende mensen dan?
Dat is niet te vergelijken met 3 paarden in een supermarkt, dansende mensen laten ook zelden een hoop mest achter.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:49

Grace, taseren was schijnbaar nodig omdat een ruiter niet wilde luisteren naar de politie. Wat is daar grappig aan, je hebt je lolletje gehad en dan stop je. Maar het was dus nodig om hem te arresteren. En niet omdat de politie geen gevoel voor humor heeft, de andere twee zijn immers niet gearresteerd.

http://denver.cbslocal.com/2011/12/13/r ... s-safeway/
Miller faces charges including suspicion of harassment, disorderly conduct, obstructing a police officer and resisting arrest. Police said Miller was involved in a fight at a pub around 9:30 p.m.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:55

Oh als ik het bericht in die link zo lees zijn ze helemaal niet zo onverantwoordelijk geweest.
Ze zaten er al 10 uur op en hadden al diverse bars en een Starbucks bezocht, voor ze de supermarkt in galoppeerden, dus voldoende voorbereiding toch?

8)7

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:02

LBLGypsyCobs schreef:
@pipo: op het filmpje hoor je iemand vragen wie de mest opruimt, ik vind dat dus onnodig overlast veroorzaken.

Dat bejaarden stiekem een hondje meenemen of mensen hun huisdier als kind zien, is iets waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, misschien is het wel het enige wat die mensen hebben.

Ik heb het gekeken zonder geluid (kids zijn aan het tv kijken)
en voor de rest.. als je een dier als gelijke ziet ben je fout bezig. Maar dat zijn mijn opvattingen.

Kan je dan niet gewoon denken dat er een weddeschap achter zit.. of een vrijgezelleparty of zo.
Weet iemand hier de ware toedracht waarom ze het gedaan hebben? of is het net als mijne giswerk?

Dronken rijden.. tja daar kan ik niets tegenin brengen haha. Dat mag niet en terecht.