Paard trapt meisje (9) ziekenhuis in *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:05

Heleennn schreef:
Daarom heb ik dus liever geen kleine kinderen bij mijn paard in de stal/wei...

Snap je mening, maar dat zal moeilijk gaan als haar eigen pony's ook gewoon op dat terrein staan, en zij daar in de baan traint.
Vind je bericht nu een beetje klinken als een verwijt naar de familie toe, alsof ze dan maar geen kinderen op hun terrein hadden moeten laten.

Geloof me dat die mensen daar allemaal ogen in hun rug hebben, op beide kinderen is altijd toezicht. En uit dit bericht is ook helemaal niet op te maken of de trap van een paard van stal is, of misschien wel van haar eigen pony. Zoiets kan altijd gebeuren, dat risico heb je als je paard rijdt en al helemaal als je er dagelijks tussen loopt!

Emeralda, ik weet niet hoe het op dit moment met haar is. Zou naar de stal toe moeten maar ben ziek, ze vertellen het vanzelf als er meer duidelijkheid is en ze daar behoefte aan hebben.

BigOne

Re: Paard trapt meisje (9) ziekenhuis in

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:48

Ook al ben je nog zo voorzichtig, dit kan altijd gebeuren. Zelf meegemaakt, na dertig jaar in de paarden was er toch nog eentje die mij raakte, het meest lieve dier van stal. Toch geschrokken en hij haalt uit, gelukkig alleen maar vier weken gestrompeld, mijn hoofd was nog heel. Ik wens het meisje een spoedig herstel en ik hoop dat ze er niets aan overhoud, schuldvraag is voor mij onbelangrijk, het meisje, daar gaat het nu om.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:04

Is er inmiddels al bekend hoe het met het meisje is?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:10

kara schreef:
Is er inmiddels al bekend hoe het met het meisje is?

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ook of er misschien al een prognose bekend is?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:56

daNiielle_ schreef:
Heleennn schreef:
Daarom heb ik dus liever geen kleine kinderen bij mijn paard in de stal/wei...

Snap je mening, maar dat zal moeilijk gaan als haar eigen pony's ook gewoon op dat terrein staan, en zij daar in de baan traint.
Vind je bericht nu een beetje klinken als een verwijt naar de familie toe, alsof ze dan maar geen kinderen op hun terrein hadden moeten laten.

Geloof me dat die mensen daar allemaal ogen in hun rug hebben, op beide kinderen is altijd toezicht. En uit dit bericht is ook helemaal niet op te maken of de trap van een paard van stal is, of misschien wel van haar eigen pony. Zoiets kan altijd gebeuren, dat risico heb je als je paard rijdt en al helemaal als je er dagelijks tussen loopt!

Emeralda, ik weet niet hoe het op dit moment met haar is. Zou naar de stal toe moeten maar ben ziek, ze vertellen het vanzelf als er meer duidelijkheid is en ze daar behoefte aan hebben.

Ik woon zelf ook in Eibergen en "vroeger" bij de clublessen liep het meisje daar al rond de paarden (als het idd de dochter is van de eigenaresse). Moeder zou ik eerder aanwijzen als overbezorgd dan onvoorzichting. Heb haar toendertijd nooit in de buurt van een paard gezien zonder haar moeder (maar dat is al een jaar of 3 geleden).

Tenslotte kan een ongeluk altijd gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent.

Ik wens ouders en familie veel sterkte... en beterschap voor het meisje

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:42

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:26

Fijn te lezen dat ze er waarschijnlijk niets aan zal overhouden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:14

Ik wil maar één ding zeggen en dat is dat het net zo goed om een volwassene kon gaan. Ik bedoel, wie staat nu niet eens in het bereik van een paard zijn achterhoeven? Wie heeft nog nooit zijn paard uit de weide gehaald, net op het moment dat ze even ruzie moeten maken? Er zijn onvoorstelbaar veel situaties waarbij het mis kan gaan. En daar hoef je geen kind voor te zijn, dat is imo pure toeval. Mijn dierenarts ging ook klakkeloos achter mijn paard gaan staan, kun je nagaan.
Het is een vreselijk ongeluk, wat niet had mogen gebeuren. Mooi om te lezen dat het beter gaat

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:27

Ariebren schreef:
Helaas voor al die lompe opmerking mensen, zoals ik.

Tegenwoordig wordt je na een ongeluk ook nog opgezadeld met de schuldvraag.
Wie was verantwoordelijk op het moment van het ongeluk ??.

Djiesus wat kan jou het nou schelen wiens verzekering betaalt, het hoeft toch niet uit jouw portemonnee te komen?

Goed om te lezen dat het goed met het meisje gaat, gelukkig!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:07

Update:

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -paard.htm

Het meisje dat vrijdag in Eibergen een trap van een paard kreeg, heeft een hersenkneuzing opgelopen. Ze houdt er waarschijnlijk geen blijvend letsel aan over, zegt haar familie.

Het meisje van negen jaar werd 's middags bij een woning aan de Wesselsdijk in Eibergen door het dier getrapt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:08

dat is heel erg veel geluk hebben...meestal loopt hersenletsel anders af :7

kaatje77

Re: Paard trapt meisje (9) ziekenhuis in *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:18

Fijn om te lezen dat het meiske er "waarschijnlijk" niets aan overhoudt.

Een paard is en blijft een vluchtdier, hoe je het ook wend of keert, geen enkel dier is te vertrouwen.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:30

Klopt dat het beter gaat met het meisje. Mijn instructeur is haar oom.
Ze is vande IC af en praat goed. Ze lijkt er idd niets aan over gehouden te hebben. Ze moet nog wel aan de antobiotica blijven, wat logisch is voor de mogelijke infecties.

Meisje heeft echt een engel op haar schouder gehad!

Edit: meisje stond niet achter het paard. Paard schrok, rende weg en trapte achteruit, tegen haar hoofd. Puur pech dus en zeker niemands schuld. Het blijven dieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:03

Pff wat een fijn nieuws zeg! :)
Wat een geluk heeft zij gehad!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:56

Fijn om te lezen dat het waarschijnlijk allemaal goed gaat komen

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:59

vind sommige opmerkingen van bepaalde bokkers nogal.. tsja.. belachelijk?
Ook ik ben het ziekenhuis in getrapt door een paard. Paard ging rodeo rijden, ik viel eraf. Zat op handen en knieen om op te staan en paard is zo gemeen om na te trappen, zo tegen mijn gezicht aan. Gebroken jukbeen door opgelopen en geheugenverlies want ikzelf weer er niets meer van. Zie het nu nog steeds in mijn gezicht en vind het ook lelijk, maargoed. Ben blij dat ik geen stalen plaat in mijn hoofd moest, alhoewel ik het nu steeds erger vind opvallen..

Ik wens het meisje heel veel sterkte en hoop dat ze er niets van overhoud, dit kan je leven tekenen!

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:08

Wij hadden van de week onze shets te eten gegeven.
Meneer dacht ik kan bij mevrouw nog wel wat pikken.
Maar mevrouw gaf dus een beste trap naar meneer.
En wie vloog er door de lucht...juist onze dochter van 9 jaan met haar 23 kilo.
Ze stond er tussen.
mevrouw kwam haar wel gelukkig knuffelen zo van "sorry ik had je echt niet gezien anders had ik niet getrap"

Gelukkig liep het goed af.
Een zere neus, en een blauwe kont.
Maar ook onze dochter loopt al een tijdje mee, en weet dat ze er niet tussen moet gaan staan.
En helemaal niet als ze eten krijgen.
Maar ze heeft haar les echt wel geleerd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:15

Wat kunnen sommige toch lomp reageren. Heb zelf na jarenlange ervaring ook een trap met nare gevolgen tegen mijn hoofd gehad. Ook een ongeluk. Paard schrok op stal, sprong op zei waardoor ik viel en paard draaide zich om en sloeg me vol tegen het hoofd tot twee keer toe. Zoiets kan je niet voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:39

Wilawander, volgens mij heb jij dan wel twee engeltjes op je schouder gehad alhoewel de gevolgen dan niet meevallen, je bent er nog wel.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:48

Degene met hun lompe opmerkingen staan waarschijnlijk zelf nooit achter een paard, lopen nooit tussen de paarden, voeren nooit paarden, aaien nooit paarden, rijden nooit paard...het werken met paarden is nu eenmaal gevaarlijk. Ik ben mij dat altijd bewust, en let zo goed mogelijk op. Maar het is niet altijd te voorkomen dat er gevaarlijke situaties ontstaan. Wij hebben onze 3 paarden aan huis staan, en onze kinderen mogen er nooit alleen bij. Maar ondanks alle voorzorgen kan er zelfs iets gebeuren wat je niet verwacht, zonder dat iemand daar schuldig aan is. Ik ben reuze blij dat dit met een sisser afloopt en wens het meiske veel beterschap!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:52

bigone schreef:
Wilawander, volgens mij heb jij dan wel twee engeltjes op je schouder gehad alhoewel de gevolgen dan niet meevallen, je bent er nog wel.

Ja heb ik zeker gehad. En ben ik ondanks alle mankementen erg dankbaar voor want had heel anders af kunnen lopen. En ik hoop dat dit meisje er met nog minder gevolgen vanaf komt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:13

Sterkte voor alle betrokkenen en hoop dat het meisje goed hersteld!

Heb zelf net afgelopen jaar een aantal vervelende ongelukken gehad met paarden met gelukkig geen blijvende schade, terwijl het daarvoor echt jaren goed ging zonder problemen, maar je realiseert je dan elke keer weer hoe kwetsbaar wij zijn en hoe gevaarlijk paarden kunnen zijn. Mijn dochtertje van 2 moet ik ook echt heel goed in de gaten houden bij de paarden. Ze zullen haar niet expres iets doen,ze zijn over het algemeen heel voorzichtig met haar, maar over het hoofd zien als ze schrikken of ruzie maken, dat gebeurd zo makkelijk!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:22

Tja meisjes van 9 lopen nu eenmaal niet meer de hele dag mee aan het handje van de moeder.
Bovendien heb ik hier op de manege ook al eens gezien met een les, dat een groot paard naar een kleinere pony schopte.
Door het hoogteverschil tussen paard en pony kreeg het kind wat er op zat bijna een trap.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, je kunt niet alles voor zijn, al let je nog zo goed op.