Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Hoe weet jij dat die pony's 350 kilo per stuk wegen? Ik vind ze er eerder uitzien als 450 kilo per stuk..
Persoonlijk vind ik het ook een onveilige auto voor zo'n trailer met 2 grote pony's er in. Zou niet mijn keuze geweest zijn.
Shanna schreef:Nee dat weet ik niet, staat ook nergens vermeld. Maar persoonlijk zou ik het niet aandurven om met zo'n auto een tweepaardstrailer te trekken, maar ik kom dan ook uit de rijbewijs-tijd dat je uit moest gaan van het maximale laadbare gewicht van de aanhanger dus dat zal wel ouderwets zijn van mij
Brainless schreef:Babootje schreef:Wat een nachtmerrie. Kan maar zo zijn dat de bestuurder nu niet verzekerd is. Volgens mij mag deze auto de trailer niet trekken.
Hoezo niet?
Stel: de pony's wegen 350 kilo per stuk, 2 paards trailer 700 kilo=
samen 1400 kilo.
Genoeg wagons die dat mogen trekken.
Brainless schreef:Babootje schreef:Wat een nachtmerrie. Kan maar zo zijn dat de bestuurder nu niet verzekerd is. Volgens mij mag deze auto de trailer niet trekken.
Hoezo niet?
samen 1400 kilo.
Babootje schreef:Brainless schreef:Hoezo niet?
samen 1400 kilo.
De toegestane maximale massa (TMM) van de trailer is bepalend. Die is bij de doorsnee 2-paardstrailer tussen de 2400 en 2700 kilo. De treklast van de auto moet voldoende zijn om de TMM te mogen trekken. Of hij nu leeg is, er 1 paard in staat of twee ponies doet er dus niet toe.
Heb je een auto die 2000 kan trekken, kom je dus tekort.
In de regel is het zo dat je een 2 paards trailer alleen kunt trekken met een busje (met voldoende vermogen) of een 4 x 4.
Babootje schreef:De toegestane maximale massa (TMM) van de trailer is bepalend. Die is bij de doorsnee 2-paardstrailer tussen de 2400 en 2700 kilo. De treklast van de auto moet voldoende zijn om de TMM te mogen trekken. Of hij nu leeg is, er 1 paard in staat of twee ponies doet er dus niet toe.
Heb je een auto die 2000 kan trekken, kom je dus tekort.
In de regel is het zo dat je een 2 paards trailer alleen kunt trekken met een busje (met voldoende vermogen) of een 4 x 4.