Facebookevent paardenshoot belaagd met grappenmakers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Facebookevent paardenshoot belaagd met grappenmakers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:54

www.ad.nl

Fotografe Hilde van der Heijden (34) uit Vught dacht een leuke fotoshoot te organiseren voor paardeneigenaren op 20 juni. Via Facebook maakte ze een uitnodiging aan, maar binnen de kortste keren werd de evenementenpagina belaagd door duizenden grappenmakers. Van der Heijden is verbouwereerd. "Dit moet heel snel ophouden.''

Van der Heijden fotografeert honden en paarden op locatie. De paardenshoot in een speciaal ingerichte studio organiseert zij drie keer per jaar. Zoals altijd maakte de Brabantse een facebookevent aan om aanmeldingen te genereren. Ze had nooit verwacht dat dit tot duizenden aanmeldingen zou leiden en tientallen grappenmakers zou aantrekken.

Sjors Veldt is een van de geinponems die reageert op de openbare uitnodiging. "Stylist gezocht! Ik zit even met een probleem opgezadeld. Is er iemand die kan vlechten? Ik wil niet gewoon met paardenstaart. Zelf vind ik vlechten een ware nachtmerrie. Als iemand in een korte tijd nog een pony kan knippen, ook prima.''

"Ze zijn gisteren zelfs een eigen pagina begonnen op mijn naam, met mijn foto en gegevens'', vertelt de Brabantse onthutst. "Mijn eerste evenementenpagina via Van Veldhoven fotografie heb ik verwijderd nadat deze compleet werd belegerd.'' Het tweede profiel, dat is aangemaakt door een onbekende 'lolbroek', heet Van Velthoven fotografie. Van der Heijden vindt het 'absoluut niet oké' dat haar foto, logo en gegevens worden gebruikt voor de nepuitnodiging. Daarom heeft ze een melding gemaakt bij Facebook waar ze nu in afwachting is van het antwoord.

Van der Heijden heeft geen idee wie er achter de neppagina en -uitnodiging zit. "Ik ben wel getipt door iemand, maar ik weet echt niet meer wie ik moet geloven.''

Inmiddels hebben al meer dan 22.000 mensen zich aangemeld, maar Van der Heijden is niet bang voor Project-X-praktijken zoals in Haren. "Er staat geen adres bij van de fotolocatie en geïnteresseerden hebben zich bij mij persoonlijk aangemeld.''

Lindy Hengst is een van de 22.000 'deelnemers' en ziet er alleen maar onschuld in. ,,Ik vind het idee ontzettend grappig, een beetje onrust zaaien op zo'n onschuldige pagina. En ik zag dat er allemaal mensen uit mijn vriendenkring aanwezig waren, dan kan ik niet achterblijven.'' Diep van binnen voelt ze zich wel een beetje schuldig. "Het is natuurlijk best wel naar, maar dat is wel een risico dat Facebook met zich meebrengt.''

Van der Heijden denkt voortaan wel twee keer na voordat ze Facebook inzet om publiciteit te verkijgen. "Ik heb altijd veel aan Facebook gehad, maar als ze die pagina niet verwijderen, ben ik er voortaan klaar mee.''

Gianti

Re: Facebookevent paardenshoot belaagd met grappenmakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 00:37

Ja nu worden andere paarden fb pagina's ook belaagd.. Behoorlijk zielig gedoe...