Snel de trailer uit willen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Snel de trailer uit willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 06:00

Mijn haflinger deed nog wel 's moeilijk met de trailer op te gaan,maar gelukkig gaat dat nu een stuk beter.
Alleen; als we ergens aankomen met de trailer, en we doen de klep naar beneden,wil ze er al uitlopen,terwijl ze nog vast staat.
Ze wil er zó graag uit,en wil zich dan gewoon onder de stang doordrukken.
Ze word zo onrustig en heeft geen respect meer voor me...
Zodra ze los is gaat ze er met een noodgang uit zeg maar...

Wie kend dit probleem,en wat doe je eraan?
Kan altijd wel tips gebruiken Knipoog

aslo

Re: Snel de trailer uit willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:22

Als je Haf graag wat te eten lust, biedt je d'r wat aan als anderen de klep en stang los maken. Tijdens het achteruit laten lopen steeds wat lekkers voor d'r neus blijven houden. Heeft bij 1 van onze paardjes destijds heel goed geholpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:17

VMarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:28

Mijn paard had dat ook. Het belangrijkste was dat ik al in de trailer stond voordat de deur naar beneden ging. En dan met een uitstraling van dat gaan we effe lekker langzaam doen. Ik weet dat een vriendin van mij heeft geoefend. Dus niet als je al weg bent maar gewoon op het erf. Je kunt natuurlijk ook altijd een longeertouw achter haar kont zodat ze druk blijft voelen. Wel met iemand doen die weet waar hij mee bezig is.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:50

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:23

Je kan de trailer achteruit naar een muur zetten, zodat hij niet veel ruimte heeft om snel achteruit te kunnen lopen, zo kan je trainen, en steeds verder van de muur gaan staan.

Maaik007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:22

Dit probleem heb ik ook gehad met mn paardje..
Het werd op een gegeven moment zo erg dat ze zelfs mijn vaders hand gebroken heeft omdat ze ZO hard de trailer uit rende en mijn vader haar langzaam probeerde te laten gaan..
Dat was wel een beetje de druppel..
Op een gegeven moment gewoon de klep naar beneden en meteen de stang er achter weg, niemand die er met haar uit liep, ze rende er zelf met een enorme noodgang uit! Dit duurde 2 weken, en toen kwam mn paardje er zelf achter dat het makkelijker was om er gewoon rustig uit te lopen. Ik kon haar er ook zelf weer uit laten en haar vasthouden. Nooit weer problemen gehad!
Weet niet of dit de meest verantwoorde manier is, maar wij zagen geen andere oplossing, het was gewoon te gevaarlijk haar er zelf uit te laten. En het heeft erg goed gewerkt!