Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Denlamour schreef:Ik vind het niet erg als hij jeukt met ze hoofd tegen me aan, Leer jeukt door het zweet en wilt daarna gewoon ff lekker schuren nou van mij mag ze, vind het zo een onzin dat het iets te maken heeft met geen 'respect' voor de baas. waar is dat ooit vandaan gekomen? ik vraag me dan af waar men dat uithaalt dat het paard dan geen 'respect' heeft. iedereen heeft wel eens jeuk, en vooral leer en zweet tegelijk wat lekker over ze hoofd scheurt. als je hebt gereden dan gaan ze toch ook rollen?? Ik bedoel dit wel als het hoofdstel uit is net na het rijden
daniella74 schreef:Denlamour, zie mijn post punt 2
marloes1987 schreef:Mijne doet/deed hetzelfde. Consequent zijn en steeds wegdrukken of gewoon doorlopen. Ten eerste moet hij eerst het hoofdstel af (redenen al genoemd) en ten tweede is het inderdaad een kwestie van respect. De mijne laat nog steeds wel zien dat ze jeuk heeft, maar gaat niet meer tegen mij schuren. Dan krab ik haar met m'n vingers of met een borstel over haar hoofd. Zo krijgt ze een beloning voor het niet zelf gaan schuren.
Duurde een paar weken, maar toen had ze door dat ze sneller van de jeuk af was als ze mij niet als schuurpaal gebruikt.
marloes1987 schreef:Ben het op zich met je eens dat we niet alles kunnen kopiëren wat paarden bij elkaar doen. En natuurlijk knuffelen die elkaar ook, dus daar moeten wij zeker niet mee stoppen. Maar jou beschrijving geeft toch een iets ander beeld dan door de TS gegeven wordt. Jou shet doet het zachtjes, en alleen als jij het goed vindt. Dan is het dus zeker niet respectloos. Maar op het moment dat een paard jou als schuurpaal gaat gebruiken dan gaat dat vaak behoorlijk ruw. Kan me nog aardig wat blauwe plekken herinneren die ik van mijn paard kreeg. En op die manier schuren vind ik persoonlijk wel een teken van weinig respect. Als mijn weigenootje zo tegen mijn merrie aan schuurt krijgt ze een flinke lel!
Zilfstar schreef:Maar paardenleiders knuffelen hun ondergeschikte toch ook niet? Of kriebelen? Dus moet ik dat dan ook maar niet meer doen?