monia schreef:Daarnet hetzelfde voorgehad met mijn paard. Rond het middaguur heb ik hem op een andere wei gelaten, waar meer gras op staat. Meer dan 3 uur later ging ik nog eens bij hem kijken. In het begin kon ik goed bij hem komen, maar opeens haalde hij naar me uit. Hij sprong dreigend naar me toe met zijn oren plat in zijn nek.
Ik wil echt niet dat hij me zo domineert. Ik heb eens geroepen, en ben een touw in de stal gaan halen. Eens terug bij hem heb ik dat touw rond zijn hals vastgemaakt, en heb ik hem op een kordate manier terug naar de kleinere wei gebracht. Hij is vlot meegekomen, maar duidelijk tegen zijn zin.
Hopelijk is de boodschap overgekomen. Wat denken jullie?
Doordat ik eventjes uit het zicht dat touw ben gaan halen vrees ik dat ik iets te laat was om het als straf te laten overkomen.
Moeilijk... als je hem op dat moment straft, zal hij zich misschien een volgende keer niet laten vangen omdat hij bang is dat ie op zijn flikker krijgt. Maar toch uithalen is not done.
Misschien is het beter om af en toe met hem los in de bak een beetje te grondwerken. Hij moet echt even duidelijk weten dat jij de baas bent. Heb je weinig ervaring met grondwerken, laat je dan even informeren. Let ook op tijdens poetsen, rijden, longeren dat hij echt doet wat jij wilt zo niet corrigeren. Laat hem niet aan je schuren/ wegduwen. Mocht je er echt niet uitkomen en lijkt het erger te worden dan zou ik eens Petra Vlasblom inschakelen.
@ Sharon: ik vind dit ik echt een probleem van de eigenaar en vind ook dat zij dit moet oplossen en niet jij. Zij kent haar paard beter en als hij paard echt een drama is bij het uit de wei halen dan hoort niemand anders dan zijzelf dit te doen. Daarbij eigen veiligheid gaat voor.
PS: Ik wil geen zeikerd zijn. Iedereen maakt af en toe een paar taal foutjes, maar jou tekst barst ervan. Misschien zou je voordat je post eerst je tekst eens een MS word te zetten en een grammer check.