Veulen leren..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Veulen leren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:39

Ik vraag me af hoe ieder van jullie, jullie veulen(s) leren een voetje geven?

Joto

Re: Veulen leren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:41

Optillen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:46

Gewoon optillen en vast houden, ookal vliegt het veulen naar achteren op 3 benen, gewoon vast blijven houden. Eenmaal de balans gevonden en stil blijven staan is los laten en belonen..

Niet loslaten als het veulen naar achteren gaat of wilt gaan liggen, dan bevestig je dat het eng is, en dat is het niet. Onze smid pakt bij elke bekapbeurt van mams, de veulens ook even de voeten op.
Jong geleerd is oud gedaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:52

Inderdaad. En voornamelijk in het begin hoefjes niet te ver optillen, dus niet opzij en gewoon laag bij de grond houden.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:35

indd de voorvoetjes gewoon optillen en vasthouden.
bij de achtervoetjes leer ik ze eerst om op rust te gaan staan als ik bij de voorvoeten ben geweest. Daarna optillen, maar zorgen dat jijzelf ongeveer bij de buik staat, zodat je niet getrapt kunt worden. je tilt het been dus in het begin naar voren daarna uitbouwen qua tijd en in hoeverre je het been naar achter tilt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:36

Idd zelf naast de buik gaan staan met de achtervoetjes, dan kunnen ze je iig niet raken. En ook niet te lang.. even ontspannen is braaf en los laten.. en zo steeds wat langer..

StalPalousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:54

Ik begin met het borstelen van de benen, pak dan automatisch het been op en haal de borstel even over het hoefje.