Algemene vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flantje

Algemene vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:23

Niet boos worden... een vraag van een paardendummy... van mij dus... Bloos

Paardengedrag.. Ik heb het idee dat paarden ehh, best intelligent zijn en mensen en zo ook herkennen...

Ik hou niet van katten... Vind ze te eigenzinnig, ze doen gewoon wat ze zelf willen...

Honden is meer mijn ding... Ik kan een hond als een echte vriend zien...

Hoe zit dat met paarden?? Wordt een paard ook een echte vriend als je hem beter leert kennen??

XxDanielle

Re: Algemene vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:54

je kan een helee hechte band krijgen met je paard.. Als je je liefde geeft aan je paard voel je ook dat het paard het terug geeft.

voorbeeld: ik heb nu net een half jaar een nieuw paard.. Ik ben zo hecht met haar ik zal haar voor geen goud weg willen doen.
Het is gewoon de liefde die je eigenlijk voor je paard voelt en dat kan verschillen.

je zal zelf erachter kunnen komen.. Ik zie paarden meestal als een vertrouwings ding..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:01

Zoals XxDanielle al zegt, je kan inderdaad een hele hechte band met je paard krijgen maar je moet er wel wat voor doen.
Ik en mijn pony hadden al een klik bij de eerste ontmoeting, nu ze echt van mij is zijn we heel hecht geworden. Ze is een beetje mijn beste vriendinnetje.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:37

Met een paard kan je ook goeie vriendjes worden hoor. Anders dan met een hond maar dat is ook een ander beest.. Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:42

Jazeker! Al kost het wel meer tijd dan met een hond.
Hoewel honden en paarden allebei kudde/roedeldieren zijn, is er een groot verschil: honden zijn roofdieren en paarden zijn prooidieren.
Dat heeft effect op de reacties; een hond vecht en een paard vlucht bij angst/pijn.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:24

Absoluut, maar het klikt zeker niet in gelijke mate met elk paard.

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:09

Verschild echt bij paard, paarden hebben algemeen veel karakter wat beïnvloed hoe ze zich naar mensen en andere paarden gedragen.
Bij mijn manege zit een klein shetlandertje dat ongelovelijk ondeugend is, vervelend in de bak, maar in stal echt een kindervriendje.
De meeste paarden moeten gewoon even aan je wennen, en er moet gewoon een klik zijn als je echt goede vriendjes wilt worden.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:22

XxDanielle schreef:
je kan een helee hechte band krijgen met je paard.. Als je je liefde geeft aan je paard voel je ook dat het paard het terug geeft.

voorbeeld: ik heb nu net een half jaar een nieuw paard.. Ik ben zo hecht met haar ik zal haar voor geen goud weg willen doen.
Het is gewoon de liefde die je eigenlijk voor je paard voelt en dat kan verschillen.

je zal zelf erachter kunnen komen.. Ik zie paarden meestal als een vertrouwings ding..

ik heb dat ook met mijn pony hoor, zo een hechte band dus in mijn ogen kan dat wel hoor

flantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:30

Had ik dat toch wel een beetje goed gedacht..

Bedankt voor jullie reacties!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:35

flantje schreef:
Niet boos worden... een vraag van een paardendummy... van mij dus... Bloos

Paardengedrag.. Ik heb het idee dat paarden ehh, best intelligent zijn en mensen en zo ook herkennen...

Ik hou niet van katten... Vind ze te eigenzinnig, ze doen gewoon wat ze zelf willen...

Honden is meer mijn ding... Ik kan een hond als een echte vriend zien...

Hoe zit dat met paarden?? Wordt een paard ook een echte vriend als je hem beter leert kennen??

een paard zal altijd een soort van gereserveerdheid hebben........... hij kan zijn vertrouwen in je schenken............ maar nooit voor 100%

Hij zal nooit slaafzaam volgs zijn als een hond, zal nooit zo ego zijn als een kat........

een paard is in staat jou jouw fouten te vergeven, mits oprecht gemaakt..... een paard wil het voor je doen (terecht of onterecht) maar ga je over de streep dan doettie het niet meer.......

een paard gaat ver in zijn weze om de mens te plezieren, pikt een hoop sjit.......... maar uiteindelijk als de grens bereikt is dan slaat het terug.........