Ik ben regelmatig met mijn andere paard aan het werk in de bak. Die bak ligt in de wei waar ze momenteel lopen. Na de training loop ik nog even de weide in om met de rest te tutten. Momenteel is dat bijna onmogelijk aangezien ik gewoon belaagd wordt.
Ik weet niet hoe ik haar bij moet gaan brengen dat nee ook echt nee betekent. Paardje is heel gevoelig, maar ondertussen ook hardleers.
Negeren werkt niet omdat ze op een gegeven moment gewoon haar tanden gaat gebruiken.
Weglopen ook niet, ze komt achter je aan en probeert je te blokkeren.
Van een tik tot een flinke houw werkt voor maximaal een halve minuut.
Duidelijk nee zeggen is sowieso onvoldoende.
Nee zeggen en als ze het dan toch probeerd met je ellebogen werken levert ook onvoldoende op.
De laatste methode heb ik vanavond nog 1x geprobeerd, heb er 20 minuten gestaan met het besluit om nu echt voruitgang te boeken, maar nog niks bereikt, behalve een onzeker, gestresst paard. Dat is natuurlijk de opzet niet, maar ik wil ook niet dat mijn zakken geplunderd worden zodra ik me laat zien.
Geen brokjes mee nemen zie ik eigenlijk niet zitten, al onze andere pony's heb ik het respect daarvoor wel bij kunnen brengen en die halen het ook niet in hun hoofd om uberhaupt ongevraagd in mijn persoonlijke ruimte te komen. Moet toch niet zo zijn dat ik niet meer met brokjes in mijn zak door de wei richting de bak kan lopen?
Het vervelende is dat haar veulen haar gedrag kopieert dus ik heb er 2 te corrigeren
Wie heeft tips en oplossingen?
Kan je wel overheen lezen.