frieze veulen schopt iedere keer met zijn voorbeen als je lo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caroltje16

frieze veulen schopt iedere keer met zijn voorbeen als je lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:47

Hallo,

Sinds pas doe ik 2 friezen veulens verzorgen. maar er is 1 klein probleempje.
er is 1 frieze merrie veulen, als met hem aan de hand wilt gaan lopen dan gaat hij schoppen met zijn voorbenen
ik weet niet wat ik hier mee moet doen.

En dan nog 1 vraag. er staat ook nog 1 veulen bij die is heel erg schuw na mensen. omdat die eigenaren er ook heeeeeeel weinig mee doen.
maar nu zijn we er mee bezig maar ze blijft schuw ze rent ook meteen weg als je bij haar komt. hoe kunnen we er eigenlijk voorzorgen dat ze na je toe komt of in ieder geval dat je gewoon eigenlijk op haar af kunt stappen. en haar gewoon aaien zonder dat ze in een keer weg rent en als het dolle doorheen.

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

Groetjes Carola

Cheiba

Re: frieze veulen schopt iedere keer met zijn voorbeen als je lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:54

waarom moet je die veulens verzorgen? laat ze nog lekker veulen zijn. ze moeten straks hard genoeg werken.
hoe meer je nu een veulen vertroetelt hoe vervelender je paard straks wordt als het groter is... je krijgt dan zo'n verwend paard

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:47

we willen ze alleen maar laten wenne aan mensen. ze krijgen hellemaal geen aandacht en ja nou hadden ze gevraagt of wij ook aandacht wouwen geven. maar we gaan ze ook nog niet borstelen enzo. gewoon alleen dat ze niet wegrennen als we er aan komen. en we gaan ook alles zo ver mogelijk op de natuurlijke manier doen. we laten ze nu ook gewoon ook nog lekker spelen enzo. en op een leuke manier dingen leren...

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:23

gewoon als je een keertje tijd hebt een dagje met een boekje ofso in de wei gaan zitten. veulens zijn erg nieuwschierig en ze zullen na een tijdje echt wel naar je toekomen.
en dat schoppen... denk gewoon negeren leert ze et wel af. en als ze het niet doet belonen (gewoon braaf zeggen of iets in die richting)

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:30

oke. vanavond zijn we weer geweest. en we zijn een paar keer bezig geweest met de wei. en op een gegeven moment gingen ik en mariska in de wei zitten en de schuwste kwam op ons af . en allemaal snuffelen enzo. en die andere daar hebben we gewoon een stukje mee gelopen, en hij deedt het eventjes niet en inderdaad we hebben hem ook meteen beloont,