zenuwachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karatja

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:15

ik heb een leuke arabische volbloedmerrie dat erg graag voor je werkt.
Tegenwoordig ga ik elke week met haar over de weg naar de manege om naar de les te gaan, maar elke
week is een regelrechte ramp. ze begint te dribbelen word nerveus en gaat zich onwijs lopen uitsloven. (ze heeft nooit
nare ervaringen gehad in het verkeer)

ook in de les is ze het eerste kwartier nog nerveus en loopt zenuwachtig in het rond met af en toe een gekke bokkensprong er tussendoor.

de merrie is van nature al een dribbelaar en erg gevoelig.

iemand raade mij aan om misschien een homopatisch middel te gebruiken, waardoor zij rustiger werd in haar hoofd?

heeft iemand hier misschien ervaring mee?

alvast bedankt,

zap

Re: zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:17

Hoe word ze verder gehouden? Wat krijgt ze te eten?

Ga eerst eens kijken waarom ze zo doet en dan pas beginnen aan allerlei middeltjes. Is ze altijd zo geweest? Hoe vaak komt ze uit haar stal?

Misschien is het wel een optie om haar van tevoren even te longeren, dan is de gekheid er misschien wel af Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:18

ik heb er wel ervaring mee bij andere dieren. Zou idd eerst even verder kijken voordat je middeltjes gebruikt.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:28

Ben jij ook zenuwachtig op zulke momenten? Kan zijn dat ze jou aanvoelt en jouw gevoel overneemt?

Karatja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:35

ze staat van 7.00 tot 18.00 uur op het land en krijgt s'ávonds nog een beetje basisbrok.
karatja is haar hele leven al zo geweest, als ze ergens naartoe moest werd ze al nerveus en dan begint het dribbelen.
ze heeft op haar 4e een jaar op de renbaan gelopen maar doordat ze zo zenuwachtig was hebben we besloten haar lekker naar huis te halen.
wel merk ik aan haar dat ze het helemaal geweldig vind als ze op de manege is, als ze eenmaal rustig word loopt ze vrolijk in het rond. (helaas duurt dit heel erg lang)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:49

Staat ze alleen thuis?

Karatja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:26

Nee, ze staat met 2 andere paarden op het land:)

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:41

Het kan natuurlijk gewoon het aard van het beesie zijn. Mijn new forest merrie had vroeger hetzelfde (er mankeerde haar voor de rest niets en zij had ook geen nare ervaringen op gedaan) en via veel omwegen zijn wij dus ook bij homeopathie uitgekomen. Als je er aan begint laat dan eerst een goede homeopaat bij je paardje kijken/ screenen. Zo kunnen zij precies zien welk middel of combinatie van middelen je paardje eventueel nodig mocht hebben. Zorg wel dat je een goede homeopaat vind (vraag naar diploma's e.d.) want helaas zijn er op dit gebied ook al veel kwakzalvers, die je veel geld laten betalen voor gebakken lucht

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:43

Ik zal er een paar keer naast gaan lopen, gewoon aan een halster, zonder de bedoeling te gaan rijden.
Als ze het dan nog doet, aan t hlaster, zal ik idd verder gaan kijken

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:13

Misschien vind ze het wel zo leuk dat ze daarom zo gaat doen. Dat is het eerste wat in mij op kwam. Rij je wel eens vaker met haar buiten? Misschien eens ook naar de manege gaan zonder te lessen. Ik zou ook niet zo snel met middeltjes beginnen.
Succes

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:19

Je moet er wel rekening mee houden dat ze aan het halster een stuk minder makkelijkte houden is als ze weg zou willen lopen. Je hebt dan veel minder controle. Maar misschien af en toe gewoon een klein stukje over de weg lopen, dat dat helpt, dat ze daar wat meer aan gewend raakt.