wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:33

hallo lieve mensen ik heb een vraagje waar ik mee zit, nu is het zo ik heb een super gave shet cooper!hij staat samen in een box met een merrie, nu is die merrie best dominant en nog niet eens zo lief voor cooper, maar ze kunnen ook weer niet zonder elkaar, als ik met cooper rij in de bak of naar buiten ga dan hinnikt hij de hele tijd naar haar , maar zo erg dat ik eigenlijk de aandacht van cooper moeilijk kan krijgen!
echt straffen doe ik niet , want hij is voor haar de alfa merrie, dus ik begrijp wel zijn gedrag, wij doen wel nu meer appart van elkaar.
maar hoe kan ik hier mee omgaan? want ik ben bang dat ik mijn pony kwijtraak aan die merrie!
nu ging het vandaag wel weer beter , maar ik wil eigenlijk erg graag ervaringen horen van mensen hoe die dit op hebben gelost!
alvast bedankt voor het lezen en de aandacht hiervoor!
groetjes van bren! Knipoog

mupjekarel

Re: wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:41

Ik weet niet wat je doet met je pony? Rijden of longeren?

Maar je kan bijv. met rijden veel figuren proberen en overgangen, zodat hij zijn aandacht wel bij jou moet houden.
En weet niet hoelang ze samen staan en hoelang je nu zoveel mogelijk apart doet, want misschien als je een poos goed oefent dat het vanzelf minder word.

Mijn merrie die wou eerst ook alleen maar naar haar veulen en hinniken enzo, is mss wel wat closer dan gewoon 'ponyvriendjes' maar nu ik meer dingen doe met haar en er geen aandacht aan besteeds gaat het beter.

Gewoon op zoveel mogelijke manieren de aandacht probere te vrage, keer je stem verheffen en zeggen let op. En zodra hij dan luisterd weer lief praten en dingen vragen aan hem.

Hoop dat je er wat aan hebt.!

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:47

Ohw ik zie net in je profiel staan dat het een shetlander is en dat je huismoeder bent.
Dus geen kind neem ik aan? Knipoog

Ja dan nog steeds het bovenste is mijn tip maar dan niet voor het rijden neem ik aan? Pling

In ieder geval veel succes!

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:48

in 2 stallen naast elkaar zetten.
Zo kunnen ze elkaar wel zien/horen/ruiken.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:49

zeker heb ik er wat aan! bedankt meid, OK dan! ik was al begonnen met wat je zei maar das pas sinds 3 daagjes en vandaag ging het erg goed met longeren , hij heeft 2 x geroepen maar ik had wel zijn aandacht!
zal dat het toch zijn meer afleiden?? ik ga er maar mee door dan!
hoe zal ik dat doen met een buitenritje of wandelen in het bos en strand? hoe lijd ik hem dan af? misschien een beetje domme vraag hoor , maar in de bak kan ietjes meer!
ze staan trouwens sinds april dit jaar samen!
groetjes bren! Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:52

mupjekarel schreef:
Ohw ik zie net in je profiel staan dat het een shetlander is en dat je huismoeder bent.
Dus geen kind neem ik aan? Knipoog

Ja dan nog steeds het bovenste is mijn tip maar dan niet voor het rijden neem ik aan? Pling

In ieder geval veel succes!

ja ook het rijden hoor, hij is 1.13 en ik weeg zelf 45 kilo en ik ben 33 jaar! dat gaat super! maar doe veel verschillende dingen , longeren , heel lang wandelen, een beetje vrijheidsdresuur enz.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 19:53

lovekoos schreef:
in 2 stallen naast elkaar zetten.
Zo kunnen ze elkaar wel zien/horen/ruiken.

helaas gaat dat niet , want doordat ze samen staan kan ik het nog betalen anders had ik een stalletje appart genomen! dus das even geen optie maar wel bedankt voor je reactie!
groetjes! Knipoog