ik heb een verzorgpony die heel erg vaak me bijt Als ik bijvoorbeeld zijn deken om wil doen en ik even iets bij ze benen vast maken of op zijn borst dan bijt altijd naar me en als ik gewoon sta dan staat die naast me en dan bijt die me zomaar en dat gebeurt heel vaak Weten jullie wat ik kan doen om dit te stoppen niet van een tik geven ofso want weet ik al iets anders? Bedankt allemaal voor de tips.. Gr Beau
Grondwerk. Dit zorgt ervoor dat jij de leider bent en niet het paard. Dan laat het paard het wel uit zijn hoofd om je te bijten. Edit: je mag je topic niet omhoog schoppen, en al helemaal niet na 10 minuten.
bijten mag niet. Beide tips zijn goed. zorg dat je overwicht krijgt zodat hj het nooit meer probeerd, maarals hij het toch doet, onmiddelijk bestraffen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-08-08 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:offtopic verwijderd.
Sleutelbos,aangezien we nog steeds niet weten hoe oud je bent, is het moeilijk om advies op maat te geven. Iemand van 8 moet het toch wat anders doen dan iemand van 18
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-08 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Consequent zijn! Mijn paard is heel lang hengst geweest en deed dit ook heel erg. Nu niet meer. Als hij ons beet kreeg hij namelijk een tik op zijn neus terug. Af en toe probeerd hij het nog wel maar als we dan alleen ons vinger opsteken houd hij gelijk op. Af en toe een TERECHTE tik werkt zeker wel, doe het wel zo zodat hij weet waarom hij de tik krijgt. Dus gelijk na het bijten een tik op zijn mond (wel natuurlijk dat hij het voelt maar niet slaan).
Ik heb het bijten genegeerd, als een paard het doet om aandacht te geven en je geeft hem een mep dan geef je aandacht terug.Ik houd hem soms goed in de gaten en als ik zie dat hij wil bijten draai ik weg.Maar op zo,n manier dat hij niet weet dat ik weet dat hij wil bijten,het werkt wel maar het duurt wat langer.