Hengstig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosxhorse

Hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:23

Hallo iedereen!

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit, ik heb een Shetlander van ongeveer 17 jaar oud. Regelmatig plast ze midden op straat (gebeurt zo'n 4 x per dag) en begint te hinniken als mijn andere pony (ruin) met zijn neus bij haar in de buurt komt. Kan het kloppen dat ze op zo'n moment hengstig is? Ik heb er veel over gelezen maar of dat bij mijn pony nu ook het geval is zou ik eigelijk niet weten? Weet misschien een van jullie wat hiervan de oorzaak is

Groetjes!

Erna_

Re: Hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:26

Reken maar dat ze dan hengstig is!

Mijn merrie doet het ook als ze een interessante ruin in haar buurt opmerkt, maar ook als ze een bevriende merrie tegenkomt

Roosxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:30

Zou ik er wat tegen kunnen doen, want ze is dan heel aggresief tegen mijn ruin, ze gaat dan ook vaak naar hem staan bokken ect.

Groetjes!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:31

Dat hoort er nou eenmaal bij, of je zet ze op dat moment even appart

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:38

gaat als alles goed is na een paar week weer weg,,,,,

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:42

Nou , Die is wel hengstig hahha..
Zeker weten maar dat is zo over !

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:42

als het vaker op de dag kleine plasjes zijn, ja.

en aan je verhaal(tje) te horen weet ik wel zeker dat ze hengstig is ! Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:46

Roosxhorse schreef:
Zou ik er wat tegen kunnen doen, want ze is dan heel aggresief tegen mijn ruin, ze gaat dan ook vaak naar hem staan bokken ect.

Groetjes!

Als het héél erg is, zodat ze er zelf ook last van heeft of als je grote problemen met rijden zou krijgen, zou je iets aan de DA kunnen vragen.
Maar normaal gesproken zou je het gewoon zo kunnen laten.
Andere paarden hebben snel door dat ze uit de buurt moeten blijven.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:45

Ze is dan idd hengstig.
Vorige week was mijn merrie ook hengstig, ik merkte er niks van.. totdat ze zomaar d;r eigen liet 'dekken' door een Fries (ruin trouens). Normaal laat ze het niet toe, dan krijgen ze gelijk een trap van haar, maar vorige week liet ze het alleen toe van 2 Friezen, en een nrps mocht niet bij haar in de buurt komen (alle 3 ruinen), mar 1 Fries mocht vorige week dus wel.
En ja, veel plassen hoort er dan ook bij he Knipoog

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:43

Duidelijk hengstig. Het vervelend doen naar je ruin dat hoort erbij zolang ze elkaar niet verwonden niks aan doen. Je kan ze evt elk in een ander stuk land zetten. Mocht ze nou heel vervelnd worden ff bellen met je DA

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:34

Dat zijn indd echt alle tekenen van het hengstig zijn, bij mijn paardje merk je er niks van... dat was best wel lastig toen we haar wouden laten dekken Clown maar gelukkig is 't toch gelukt met behulp van een injectie Haha! Nu ze eenmaal zwanger is is ze ook enorm agressief tegen hengsten... hoort er allemaal bij, denk ik Bloos

popez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:23

zijn idd tekenen van hengstigheid... vaak zijn ze 1 a 2 keer per jaar heel erg hengstig en andere keren minder heftig... maar het ene paard heeft er meer "last" van dan de andere. Het gewoon accepteren is het beste denk ik

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:05

jaa het duidelijk hengstige gedrag.. Je kan er eigenlik helemaal niks aan doen. het is een natuurlijke reactie.
Wil je het voorkomen dat ze vaak zo is. Hou haar uit de buurt van de paarden waar ze extreem op reageert. dat is de enige optie die ik kan verzinnen

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:22

XxDanielle schreef:
jaa het duidelijk hengstige gedrag.. Je kan er eigenlik helemaal niks aan doen. het is een natuurlijke reactie.
Wil je het voorkomen dat ze vaak zo is. Hou haar uit de buurt van de paarden waar ze extreem op reageert. dat is de enige optie die ik kan verzinnen

Zou ik ook doen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:31

fammiepammie schreef:
XxDanielle schreef:

Zou ik ook doen!

'mee eens Ja

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:27

Ja, die is hengstig..

Zo is mijn Kwpner ook. Ruinen of hengsten maakt d'r niet uit.
Ze is dan ook aggressiief af en toe.
Maar dat hoort erbij.

Ze staat dan bij een ruin in de wei maar dan zet ik haar apart tot het weer over is

xx