Bak uit = Stoppen. ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Bak uit = Stoppen. ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:15

Rare titel misschien maar het is echt zo. Hoe groot ik mijn bakje ook maak ( gewoon van heiningpaaltjes in de wei ) Als ze er eenmaal uit is, is het klaar. Hoeveel zwepen ik ook in mijnhand heb, Hoe meer ik doortik = dus Harder stilstaan.
Ik heb een bak omdat ze anders overal zo naar toe rent. in de bak gaat dat nu ( 1a2) Maanden veel beter Bloos
Omdat er in het bakje niet (genoeg) Ruimte is (echt) lekker door te galopperen ga ik er meestal uit. Dat heb ik nu een paar keer gedaan, En uit de bak doe ik na het galopperen de singel losser en stap ik uit. Alleen is dat nu klaar?! eenmaal als ik de heiningpaaltjes achter m'n kont dicht trek staat ze stil en verzet geen ene stap meer. Dan krijg ik haar verder , en dan staat ze weer bij het hek stil. ( het hek waar ik altijd de wei binnen kom.) Dan loopt ze weer een stukje en aan het eind van de wei, draait ze zich om , en galoppeerd keihard naar het hek ?!

Wie heeft een manier om dit afteleren , en haar lekker door te laten rijden, buiten de bak ?
i.i.g IS die manier er ?

Groetjes en alvast bedankt. Bloos Knipoog

Alet74

Re: Bak uit = Stoppen. ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:48

RIjden zonder jouw geimproviseerde ring? Heb je les? Je instructeur kan je vast prima helpen om door te rijden, ook buiten de ring. Jij bent de baas, dus benen erbij. Als ze uit zich zelf gaat galopperen: de rem erop, lukt dat niet, dan een volte opdraaien. Je moet haar niet de controle over laten nemen!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:39

tsja, als je elke keer ging galoperen als je de bak uit was, daar had die pony nu niet zoveel zin in. OF je pony is bang buiten de omheining en durft gewoon niet. Ik denk eerder dat het dat eerste is.

Ga dus uit je bakje en laat je pony lekker eten. Vraag af en toe of ze een stukje wil stappen naar een ander lekker stukje gras en stop weer, laat dr eten.
maak de afstanden tussen de stukjes gras steeds groter, je pony zal merken dat het leuk is om tussen stukjes gras te lopen, uiteindelijk zal ze steeds meer tempo gaan maken tussen de stukjes gras.
Wordt niet boos als ze stil gaat staan; blijf lachen, laat dr een paar hapjes nemen en vraag dan vriendelijk (!) of ze een aantal passen wilt lopen.
Heb een engelengeduld en raak niet gefrustreerd. Dit soort ponies genieten daarvan :p Het kan best leuk zijn om gewoon maar wat te stappen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:10

Okee bedankt !
Alet74@Ik heb goede lessen/ goede instructrise Lachen Ik leer haar nu heel veel met mijn benen, dat was normaal altijd op stem. Ik zal er aan denken !
Alicia2u@ Bedankt. Ik denk toch niet dat het aan de eerste licht. Ik borstel haar buiten de bak,. Ik zadel haar af. ik stap haar uit, ik beloon haar daar. En geef haar de beloning ( 2 paardensnoepjes )

Dus.. Ik denk niet dat het aan de eerste zal liggen, Jou tip ga ik zeker volgen,. Bedankt !

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:06

Ponies en paarden zijn heel goed in weten wat er gebeurd voordat wat er gebeurd gebeurd Knipoog (Pat parelli). Dus als je in de bak hebt gereden, je gaat eruit om te galoperen, weet de pony echt wel het verschil met het poetsen/opzadelen/snoepjes geven. Ze kan aan jou voelen wat eraankomt en heeft daar geen zin in. Ik blijf bij mijn verhaal Lachen Ik weet namelijk dat het werkt, maar dat het discipline en geduld van de ruiter vergt en dat de meeste ruiters daar niet tegen opgewassen zijn, omdat ze supersnel resultaat willen.