Pennyvraag, paard springt liever voor mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Pennyvraag, paard springt liever voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:15

Ehh ja, ik ben een pure dressuurruiter, weet bijna niks van springen, vandaar de vraag.

Mijn pony is een beetje een allrounder die afentoe graag springt, ik was afgelopen 4 jaar alleen meer in to de dressuur dan het springen (voornamelijk ook angst). Nu weet ik dat mijn pony graag springt, maar ik deed dat dus niet. Omdat ik me herinnerde hoe leuk mijn pony springen vond, had ik iemand gevonden die wel eens met haar wilde springen. Mijn verbazing was dus ook groot toen mijn pony met geen mogelijkheid over de hindernis wilde...

Nou komt het, vorige week kreeg ik het dus in mijn bol, ik besloot een 30 cm "inspring"hindernisje te bouwen, niet hoog voor een springruiter, maar in mijn ogen, hoog genoeg. Bloos Pony sprong niet alleen zonder moeite, ik voelde haar heet worden, ik voelde hoeveel plezier ze erin had. Zoveel dat ik uiteindelijk op een hoogte van 90 cm eindigde (en dat is echt doodeng in mijn ogen Clown ).
Dit was, dezelfde pony die dus met geen mogelijkheid een week eerder over een hindernis te krijgen was.

Pony sprong niet alleen alles, ze compenseerde mijn fouten (verkeerd uitkomen, verkeerd sturen etc.)

Is dit nou een imaginairy iets? Of gebeurt het vaker dat een paard een voorkeur heeft voor een bepaalde ruiter oid?

Megamutsj

Re: Pennyvraag, paard springt liever voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:17

Kan, dat het paard meer vertrouwen heeft in jou.
Of dat de ander ruiter die je erop zette verkeerde hulpen aangaf, of dat de ruiter zelf ook nerveus was.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:18

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 06-07-24 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Seraphim

Re: Pennyvraag, paard springt liever voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:58

Dat zou best kunnen hoor. Als er iemand anders op mijn bijrijdpaard rijd, krijgt diegene er geen fatsoenlijke dressuuroefening uit, terwijl ik hem met de kleinste hulp iedere oefening kan laten doen. Ik denk zeker wel dat een paard voorkeur heeft, of in ieder geval een andere ruiter altijd uit zal proberen, kijken hoe ver hij kan gaan. Paarden zijn slim he Knipoog