Plassen als ik aan kom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Plassen als ik aan kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:22

's morgens gaan de pony's naar de wei, maar eerst krijgen ze voer. En dat kom ik dan vaak doen.
Silvana steekt haar koppie over het hek, en ze krijgt iets lekkers, een flinke aai en ik krijg een of ander iets wat lijkt op een lomp kusje. Haha! Vervolgens loopt Sil de stal in en gaat ze staan zeiken. En dit gaat altijd zo, of het nu 6 uur 's morgens is, of 10 uur 's morgens is, Sil gaat staan piesen als ik er ben. Gewoon een hele lading, op het plekje waar ze altijd plast in het hoekje van de stal.

Waarom doet ze dat? Is ze bang van mij?? (honden/katten plassen ook weleens als ze bang zijn, maar dan laten ze het toch gewoon lopen??? Sil gaat er echt voor staan...) Is ze zo blij mij te zien?? (kan ik me niet voorstellen, want we zijn niet zo'n heele goede vriendinnen....) Of is het gewoon gewoonte?? (ik kom aan, zij wil voor het eten nog plassen? Haha! )
Ik vind het tamelijk raar in ieder geval.

DanielleB

Re: Plassen als ik aan kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:25

Doet mijn pony ook. Ook heel standaard van haar is als we gaan rijden, dat ze voor de tijd in het gras gaat plassen, en na het rijden gaat ze nog een keer mesten, en als ze erg haar best heeft gedaan gaat ze na de tijd zelfs ook nog een keer plassen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:25

Mijn ene paard doet dat als hij onze auto hoort, volgens mij wil hij het gewoon nog kwijt voor we gaan rijden.
Misschien plast jouw paard niet graag op de wei.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:29

mijn pony plast altijd meteen als ze in de wei staat,ze rent de wei in en gaat binnen 10 seconden plassen. ook alzoiets raars.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:32

Er is waarschijnlijk een keer een situatie geweest dat ze ging plassen en dat ze daarna een beloning kreeg. Dan blijven ze dit gewoon doen.

Zo gaat Anouar altijd plassen als hij op de wasplaats staat (of op de poetsplaats, maar hij moet van mij eerst op de wasplaats om te plassen, dat is makkelijker schoonmaken) en in de trailer.
Een aantal paarden hier op stal gaan plassen als je voer in de bak gooit.

Ik heb liever dat Anouar op de wasplaatst plast dan in de stal, minder werk met uitmesten Haha!

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:33

Mijn paard plast ook vaak als ik naar haar toe loop.
Of ze nu in de wei staat of in haar box.
Na het plassen in de wei komt ze altijd naar me toe gerend, dus bang voor mij zal ze wel niet zijn Clown
Volg dit even, ben wel benieuwd!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:34

mn paard gaat sávonds altijd plassen als ik m hooi voer

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:51

Misschien 'denkt' ze dat als ze jou ziet dat jullie wat gaan doen. En dan kan je extra balast maar kwijt zijn Lachen

Ik zet een pony buiten die het altijd doet als ik het weidehek open zet. (overigens heel irritant, zeker als je wat gehaast bent Bloos )

** Ik leg een link met werk, maar is het wel jou paardje? Of voer jij een clubje paarden 's ochtends?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:40

Die van mij doet t ook heel vaak als ik aankom.
Ik denk dat ie gewoon zijn blaas leeg wil hebben zodat ie niet in de stal of onder het rijden hoeft te plassen. In zijn (uitloop)stal en op de trailer zal hij nooit plassen, zal wel te erg spetteren..

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:46

dat doet die van me zus ook wel vaak
als we ze gaan eten geven sochtends
o ja en mijn pony die poept altijd in de trailer
en dat is denk ik wel uit angst
want hij is bang voor de trailer en wil er vaak niet in

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:48

onze oudere pony doet dat ook heel vaak s ochtends en dan alleen bij mijn moeder ze staan gewon buiten en dan gaat hij voordat hij komt nog even plassen. misschien is hij bang dat hij anders nog moet plassen en hij plast liever op het zand dan in de stal?

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:09

Als ik de poep uit de wei haal gaat m'n pony gezellig bij mij in de buurt poepen of plassen!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:11

volgens mij is dit een gewoonte. Net zoiets als dat je moet plassen als je thuis komt Clown

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:15

trisca schreef:
volgens mij is dit een gewoonte. Net zoiets als dat je moet plassen als je thuis komt Clown

Ja, dat denk ik ook!!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:56

Ik vermoed ook dat het een gewoonte is.
Zo doet mijn paard het direct als hij op stal komt, en als ik 's avonds nog hooi kom geven.
Het paard van mijn zus doet het standaard als ik 's morgens op stal kom, om ze buiten te zetten.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:01

Onze arabier gaat dikwijls plassen als we de trailer klaarzetten. Ik vermoed dat het toch een beetje "stress" is. Als ik wat zenuwachtig wordt, moet ik ook meer plassen. Haha!
Hij gaat trouwens ook dikwijls plassen als hij eten krijgt, heel de andere kant van de paddock en dan komt hij in volle galop afgestoven om te eten.

Ach, niets van aantrekken. Voor het rijden is het juist makkelijk, dan is die blaas alvast leeg, dat loopt fijner voor hen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:04

Mijn vroegere pony ging altijd poepen op de spuitplaats. Ben nog een keer verhuisd van stal en op die beide spuitplaatsen deed ze het ook. Geen idee watvoor link ze ermee legde...maar dat deed ze gewoon.

Ik heb er geen verklaring voor. Een soort gewoonte...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:09

Denk toch inderdaad aan en gewoonte of aangeleerd door en beloning. het is een ander diersoort, dat weet ik, maar als ik 's avonds laat de hond uitlaat dan lopen mijn 2 katten mee en doen ook hun behoefte. Vaak niet tegelijkertijd hoor, maar gewoon tijdens het uitlaten doen ze ook een keer een hoopje. Soms doen ze het wel simultaan en dat zag er de eerste keer stom uit hoor: 1 hond en 2 katten die de bosjes in lopen om op een rijtje (afstandje van anderhalve meter onderling) te gaan zitten schei... Koe

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:19

Mijn ene paard plast 's morgens ook als je aan komt lopen, echt standaard elke dag! Ook plast hij als je hem uit de wei haalt, net na het hek gaat ie dan ook even staan plassen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:19

owww joeppie moet ook altijd plassen als we van de wei naar de bak gaan of andersom Clown
erg handig als je in een grote groep met paarden loopt.
ohhh jongens ff stoppen joeppie moet plassen Tong uitsteken

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:05

De ruin bij ons gaat altijd plassen als we hem 's avonds op stal zetten. Hij houd niet van gespetter op zijn buik dus plast hij in het stro. We zetten er tegenwoordig een emmer onder dat scheelt met uitmesten. Hij piest de emmer braaf vol en dan halen we hem weer weg. De 2 merrie's hebben er geen problemen mee om buiten te plassen dus die plassen evenveel binnen als buiten. Maar wel altijd na het werken. Een echte gewoonte van ze.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:55

mijn merrie doet dat ook,

zodra ze mij aan ziet komen met de fiets gaat ze al staan, ziet ze me met de auto komen aan rijden gaat ze al staan ,mocht ze dan een keer nog niet geplast hebben dan doet ze het wel zodra ze mijn stem hoort Haha!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 07:37

trisca schreef:

Ik denk eerder , als plassen als je weg gaat.
Hij moet aan het werk , of word iig uit zijn wei gehaald , mischien plast hij niet zo fijn daar , dus doet hij het ervoor.
Ik ken b.v ook paarden , die niet kunnen plassen op de stenen , of in de bak.