Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femmefatale1 schreef:Je zou ze eigenlijk eens met een paard samen moeten zetten die haar wel met rust laat, maar als zij lelijk doet tegen dat andere paard, ze wel even goed op dr plek wordt gezet!!
Ik denk dat je paard gewoon opvoeding nodig heeft van anderen, normen en waarden leert, en dat je uiteindelijk een paard krijgt met enige vorm van respect.. want dat heeft ze nu absoluut niet.
En als ze dat al niet heeft voor andere paarden, waarom dan wel voor die kleine mensen..?
poiuytreem schreef:Lastig zeg,
Waar aan merk je dat je paard zo dominant is?
Ben je er al achter gekomen waarom je paard dit gedrag vertoond? Want als ze bokt, stijgerd, jou probeert te bijten, voor je weg rent uit de wei.. ik weet het niet maar je paard probeert je volgens mij iets duidelijk te maken.
Wat doe je allemaal met je paard behalve rijden?
Voordat het verder uit de hand loopt zal ik als ik jou was proffesionele hulp erbij halen. Iemand die veel, heel veel verstand heeft van het gedrag van paarden. En die je hierin kan begeleiden. Zodat jij en je paard langzaam weer vertrouwen in elkaar krijgen.
Persoonlijk denk ik dat je het niet red zonder proffesionele hulp, want dit lijkt me best wel complex.
Marusch schreef:Ik merk dat ze dominant is doordat ze gewoon als ze geen zin heeft gaat dwarsliggen. Ze wil niet in de trailer zonder brokjes, ze wil de binnenbak niet meer in als ik er een keer in en uit ben geweest, ze loopt twee keer per week naar de manege en terug en soms als ze haar dag niet heeft, wil ze opeens niet mee. Ze probeert alles uit en je ziet gewoon aan haar ogen dat ze je uitprobeert. Die vrouw die erbij is geweest zei ook dat het een dominantieprobleem was met de trailer. Ze herkende het wel, maar kon het blijkbaar niet oplossen. Ik zoek nu ook eigenlijk iemand die me hierin kan begeleiden, maar het moet wel iemand zijn die er echt goed in is. Want dit is niet zomaar een probleempje zoals je zelf al zei en die andere vrouw heeft ons ook een hoop geld gekost en het heeft niks opgeleverd, net als iemand die haar voor de eerste keer zou inrijden. Dus ik vraag me ook af of er bokkers zijn die dit kunnen of die iemand kennen die dit echt kan oplossen? Overigens vertoont ze dit gedrag niet alleen bij mij, maar ook bij anderen.