Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
C_arola schreef:hopelijk helpt het, je kan de wei ook in stukken verdelen, zodat er een draad tussen beide in zit
Sieppus schreef:De afspraak is al gemaakt!!!!!
Idd gewoon castreren! meeste paarden zijn daarna veel makker en rustiger. Sieppus schreef:Ik hoop dat het goed gaat, mijn vriend die had het er al over om de kwpn-er te verkopen!! Nou dat was dus net niet mijn bedoeling!!!
tamaramt schreef:Sieppus schreef:Ik hoop dat het goed gaat, mijn vriend die had het er al over om de kwpn-er te verkopen!! Nou dat was dus net niet mijn bedoeling!!!
verkopen is op dit moment nog niet nodig
eerst even afwachten of het paard zijn karakter veranderd na de castratie
geef het na de castratie max. 1 maand de tijd om het karakter te verbeteren ten opzichte van je fries
is het dan nog niet verbeterd dan kun je de kwpn er altijd nog verkopen
maar daar zou ik me op dit moment nog niet druk over maken want het kan goed alsnog goed komen
misschien dat je kan regelen dat er nog 2 jaarlingen bij je paarden komen te staan; 1 dominant en 1 minder dominant; zodat ze een kudde gaan vormen en zowel de fries als de kwpner nog een ander maatje hebben
)C_arola schreef:pas alleen op als je de merrie erbij doet dat ie niet gedekt word als je dat niet wilt.
Zou ook niet meteen de kwpn verkopen.
Sieppus schreef:C_arola schreef:pas alleen op als je de merrie erbij doet dat ie niet gedekt word als je dat niet wilt.
Zou ook niet meteen de kwpn verkopen.
Nee, daar moet ik dan wel voor oppassen. Waarschijnlijk heb ik een tijdelijke oplossing voor de fries. Die mag in de paddock van vrienden. De kwpn-er mag binnenkort in een andere weide staan. Eventjes alleen bijkomen van de operatie. En dan mogen ze naar Zuidwolde terug
tamaramt schreef:dat kan idd ook
in de natuur is een merrie ook altijd de leider en de dominanste van een kudde en dus niet de hengst
dus dit zou kunnen werken
)
tamaramt schreef:en is je kwpn jaarling ondertussel al gecastreerd en minder dominant geworden zodat je jaarlingen weer bij elkaar in de wei kunnen??