Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
montyjansen schreef:In een kleine ruimte zetten en daar oefenen met pakken en weglopen, weer pakken tot hij het gewoon vind.
Veel aanraken met een stokje, als je hem aanraakt en hij gaat bewegen daar houden tot hij weer stilstaat en dan weg halen, als hij dat accepteert dan met een plastik er aan, overal aanraken en aaien zolang hij stilstaat, als hij gaat bewegen, dan stoppen en opnieuw proberen.
hoop dat je er iets mee kan? zoniet succes verder!
Ook geleerd om op 2 meter afstand een halster om doen, kan erg handig zijn.
montyjansen schreef:[quote="C_arola
met andere woorden: monty roberts manier![]()
Zou hem gewoon eerst met de hand aanraken, stok en plasic is naar mijn idee nog lang niet nodig. Met de rest ben ik het wel eens
Veel bij haar zijn en haar jou laten vertrouwen
Ook geleerd om op 2 meter afstand een halster om doen, kan erg handig zijn.
[/quote]Marlous schreef:Je moet hier echt tijd voor maken. Je zegt wel, dat je er geen tijd voor hebt. Maar de manier met het beste resultaat kost toch echt tijd.
Er zal vast een reden voor zijn waardoor ze zich niet laat vangen (verleden?)
Ik zou der een een tijdje met rust laten. Af en toe het land in gaan, achter haar aan gaan lopen, dan komt ze vanzelf een keertje naar je toe. Als ze ook maar 1 teken geeft dat ze aandacht voor je heeft, zet je een stap naar achter. Als ze dan eenmaal bij je is, geef je der een beloning of kriebel op haar schoft. En laat je haar met rust. Dit gewoon opbouwen, niet te veel van der verwachten. Denk dat je daarmee verder komt dan haar 'dwingen' bij je te zijn.