flemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_X

flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 19:52

als ik aan het rijden ben en ik ben even aan het stappen gaat hij soms flemen. ik vraag me al en tijdje af waardoor dat nou komt. in de binnenbak bij de vereniging had hij het laatst weer op dit moment is het daar nu heel erg stoffig.
nu denk ik: hij fleemt doordat hij lucht nodig heeft en daardoor krijgt hij extra lucht binnen, wat denken jullie ik zou graag jullie mening willen horen. Knipoog

dravergekkie

Re: flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:41

mischien ruikt hij gewoon wat lekkers ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:46

Extra lucht lijikt me niet, doordat ze hun lip optillen, gaan hun neusgaten deels dicht, dus dat lijkt me niet.
Ik heb ooit gehoord dat ze dat doen omdat ze op die manier ook lucht hun mond binnen halen, die dan langs extra geurdingen in het verhemelte of op de binnenkant van de lip zitten ofzoiets, en dat ze daarom dus beter kunnen ruiken...
Maar ik ben ook wel heel benieuwd naar hoe en wat..

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:46

Denk toch ook dat hij een lekker luchtje ruikt. (een knappe merrie misschien)

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:56

dat van lekker geurtje denk ik eigenlijk niet want hij loopt dat dan al een tijdje maarja het zou wel kunnen dat hij opeens wat lekkers ruikt.
pluttersput: dat zijn neusgaten dan deels dicht gaan is waar dus lucht zal het dan vast niet zijn. ik denk dat hij gewoon opeens een lekker geurtje ruikt ofzo.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:58

mijn merrie doet dat ook wel eens heel stom ook onder het draven en galloperen.
misschien loopt er zweet in de neus?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:52

Flemen is gedrag idd om iets beter te kunnen ruiken. Als ie dat doet onder het rijden, heb je hem niet onder appel. Dan is ie met hele andere dingen bezig dan met jou, lijkt mij.

Sam kan zo lekker met de oren naar voren overal naar toe gluren. Ook zo'n manier om niet te hoeven werken. Ik ben dodelijk nieuwsgierig en wil altijd weten wat ie ziet. Clown Gelukkig boeken we vooruitgang en kan ik nu beter focussen. Dat oortjes naar voren is nu een teken dat ie lekker werkt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:56

Als het goed is vangt je paard dan een geur op. 'T paard van een vriendin van mij doet het ALTIJD als haar paard net een stukje brood heeft gekregen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 23:00

Idd houdt een paard door te flehmen een geur langer vast in zijn neus. Door te flehmen trekt ie zijn lip wel op, maar hij doet dit eigenlijk om zijn neusgaten wat dicht te knijpen. Hierdoor blijft de geur langer in het reukorgaan.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:40

Grappig, mijn veulen fleemt altijd als ik hem kusjes op zn neus geef Haha! Wist al wel dat hij een grote sjans koning was! Maar niet dat ik dus zo lekker ruik Knipoog

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:48

Irma_Maandag schreef:
Idd houdt een paard door te flehmen een geur langer vast in zijn neus. Door te flehmen trekt ie zijn lip wel op, maar hij doet dit eigenlijk om zijn neusgaten wat dicht te knijpen. Hierdoor blijft de geur langer in het reukorgaan.

Ik denk dat dit het juiste antwoord is Knipoog Mijn hengstje kan er ook wat van.. hij kan het soms heel lang volhouden als hij iets heeeeel lekkers heeft geroken... Hij staat dan ook heel hard aan zijn bovenlip te snuiven. Wel grappig gezicht vind ik het...