ik heb sinds 2 maanden een haflinger.
ze is ontzettend lief om mee te rijden...echt een enorme knuffelkont...beetje eigenwijs, dat wel...maar daar is het ook een haflinger voor he
nou heb ik sinds een week of 2 het probleem dat ze niet meer achter de draad blijft.
ze staat met nog 4 andere paarden(merries)in de wei en de groep is rustig en stabiel...geen conflicten onderling...alles is gaat goed met elkaar om.
ik heb nu ook al overal een draad bijgezet, want er stonden maar 2 draden.
de stroom is ook nagekeken en er staat echt ruim voldoende stroom op.
ook worden ze regelmatig om geschaard dus gras heeft ze ook zat!
en toch staat ze elke dag ineens in een andere wei...
ik heb het ze zelfs zien doen...ze wringt zich gewoon tussen de draden door.
de stroom doet haar dus kennelijk niks!?!
en ze loopt niet 1 wei door, maar ze gaat gewoon daar heen waar ze heen wil...en als dat 3 weien verder is dan is dat kennelijk geen probleem voor haar.
het is voor mij elke ochtend weer een "onaangename" verassing...in welke wei zal ze nu weer staan....
ik heb zelfs al een speciale pin op haar halster bevestigd zodat dat eerst tegen de draad aankomt en ze dan de stroom beter voelt...maar zelfs dat helpt niet!!
ze staat nu "verplicht" alleen op stal, maar daar breekt ze ook de tent af...wat ik ook weer kan begrijpen, maar ik heb op dit moment gewoon geen andere keus meer.
ik vind dit echt heel vervelend voor haar, maar ik kan ze niet meer buiten laten staan,want de ene keer laat ze de draad wel heel...en de andere keer sloopt ze de hele boel.
en dat vind de eigenaar van stal niet bepaald grappig....en dat kan ik ook wel weer begrijpen.
is er iemand die nog een oplossing weet voor dit probleem,want ik ben zo onderhand wel aan het eind van mijn latijn.
verkopen wil ik ze niet en doe ik ook niet!!
ik wil gewoon dat ze achter die verrekte draad blijft!!!
help mij alsjeblieft want ik weet het echt niet meer!!!!alle tips zijn meeeeeer dan welkom!!!
groetjes, wanhopige bubbels