Paard lijkt niks leuk te vinden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Paard lijkt niks leuk te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 08:16

( Ik weet niet of het hier goed staat maar dacht het wel )
Even het verhaaltje in het kort!
Ik heb een merrie van 11 jaar, 8 jaar lang en weinig hoeven doen. Heb dr nu 3 jaar, zinds januarie staan we op een nieuwe stal. Hier is ze heel erg veranderd, liever geworden en ze trapt niet meer, ( Voorheen trapte ze wel enzo )
Nouw doe ik redelijk veel veschillende dingen met dr, ik rijd dresuur, mn moeder western ( gaat goed samen ), ook doen we grondwerk, longeren, buiten wandelen, buitenritten en ik rijd dr ook nog wel eens zonder zadel en hoofdstel.
Ik heb alleen het gevoel dat ze niks leuk vind... Of ze laat het misschien niet zien kan ook.Maar ze heb dus heel koelbloedig karakter. Zou het nouw echt zo zijn dat ze helemaal niks leuk vind of zou ze het gewoon niet (kunnen) laten zien ofzo?

Carmen

Re: Paard lijkt niks leuk te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:19

Ik denk het laatste. Je doet zoveel met haar! Ik had het ook altijd met mijn merrie. Maar bij mij kwam het pas toen we een band kregen. Nu laat ze het echt merken. (Ja, we kregen pas na 3 á 4 jaar een band.)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 08:35

Maar al die dingen doe ik niet 7 dagen in de week hoor! Bloos! Ze heb minstens 1 tot 2 rustdagen. En het is ook niet dat ik iedere dag want anders doe.
Alleen ik heb het gevoel dat ze niks leuk lijkt te vinden. Wel is het dat ze fout onder het zadel is gebracht om zo maar te zeggen. Soms heb ik ook wel het iedee dat ze het gewoon moeilijk vind om te tonen. ( tijdens de buitenritten loopt ze trouwens wel heel vrolijk overal heen te kijken )

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:44

Ene paard straalt in het werk en dingen die die doet andere paard niet. Net als mensen sommige mensen die dingen erg leuk vinden stralen dat niet uit.

Misschien doen jullie verder zoveel verschillende dingen dat ze dat niet kan verwerken. En tja ik moet ook zat dingen doen die ik niet leuk vind en toch moet ik.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:02

Springt ze graag?
Misschien eens balkjes lopen, parcoursje opzetten. Schrikparcours enzo.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:20

plotie schreef:
Springt ze graag?
Misschien eens balkjes lopen, parcoursje opzetten. Schrikparcours enzo.

Springen doet ze niet zo heel graag.
Baljes lopen doe ik wel al. Onder het zadel maar ook wel is gewoon aan de hand,

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:28

ik heb dat ook een beetje met mijn paard... springen, dressuur, longeren, niets aa nte merken. Alleen bij buitenrijden merk ik duidelijk dat hij het echt leuk vind, dan gaan de oortjes naar voren en is hij heel actief. Maar ik kan natuurlijk moeilijk alleen maar buiten rijden omdat meneer de andere dignen saai vind....

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 15:11

Sjapaz schreef:
ik heb dat ook een beetje met mijn paard... springen, dressuur, longeren, niets aa nte merken. Alleen bij buitenrijden merk ik duidelijk dat hij het echt leuk vind, dan gaan de oortjes naar voren en is hij heel actief. Maar ik kan natuurlijk moeilijk alleen maar buiten rijden omdat meneer de andere dignen saai vind....

Dat is idd precies het zelfde als wat ik heb! En jaah ik wandel ook wel eens met dr dat lijkt ze ook wel leuk te vinden

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:54

Ga lekker eerst rijden, bijvoorbeeld bakwerk, en 'beloon' haar door na het rijden even een wandelingetje te maken, of even buiten uit te stappen Lachen

lumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:10

met buiten rijden heeft ze haar oortjes naar voren
dan heeft dat blijkbaar haar voorkeur
en vind ze de rest gewoon minder leuk.