Voetje optillen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prince_kiss

Voetje optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:35

Haai,

Ik kan rechts achter de voet van mijn paard niet optillen. Alle andere hoeven gaan heel gemakkelijk, maar wil ik rechtsachter pakken dan tilt hij zijn linker achtervoet op zodat al zijn gewicht op dat been komt te staan. Hoefsmid is er ook bij geweest natuurlijk, kreeg t ook niet voor elkaar. Toen ook een keer geprobeerd toen hij verdoofd was. Gebeurde er hetzelfde als normaal, tilt hij linksachter op. Op dit been zit een stukje wild vlees, dus waarschijnlijk heeft hij vroeger een trauma opgelopen aan dit been. Wild vlees kan ik wel gewoon verzorgen en kan overal aan het been aankomen.

Iemand tips om zijn been op te kunnen tillen?

Liiesjjj

Re: Voetje optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:23

Tegen hem aan leunen zodat hij wel op zijn andere been moet gaan staan.
Dan snel zijn probleemhoef pakken en 2 sec vasthouden, belonen en naar een paar minuten weer proberen.
Zet je paard niet vast.
Anders laat iemand anders met hem lopen, gewoon hele langzame stap.
Als hij dan rechtsachter optilt hem vastpakken, voet zeggen en daarna weer doorlopen, maar dat is nogal een moeilijke manier.
Let wel op dat het nu goed gaat, anders word t alleen maar erger Nagelbijten / Gniffelen

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:01

Al geprobeerd.. Boos! Samen met de hoefsmid en de dierenarts aan zn straat "getrokken" om hem uit zijn evenwicht te brengen, ook geprobeerd met een touw om zijn voet als hij loopt en dan zijn voet omhoog proberen te houden.

Paardje kan sowieso niet vast staan want de stal is t een beetje beu dat ie telkens de palen eruit trekt Knipoog

Met dat lopen kan ik weleens op mijn gemakje met een vriendin gaan proberen.
Bedankt !

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:34

let op dat je je paard wel heel erg beloont als hij ook maar een beetje zijn been laat optillen, dan weet hij dat hij het goed doet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:51

Ik tem even, hier is van de week een topic voor op slot gegaan omdat er al meerdere topics over dit onderwerp lopen...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:08