Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimmy schreef:iemand enig idee hoe ik t het beste met hem kan aanpakken, we mogen elkaar totaal niet (gelukkig wederzijds), maar wil toch proberen om t iets te verbeteren... zou t namelijk wel erg leuk vinden om m uiteindelijk ook voor de kar te zetten...
IndianLady schreef:Nimmy schreef:iemand enig idee hoe ik t het beste met hem kan aanpakken, we mogen elkaar totaal niet (gelukkig wederzijds), maar wil toch proberen om t iets te verbeteren... zou t namelijk wel erg leuk vinden om m uiteindelijk ook voor de kar te zetten...
Hier geef je al antwoord.
Je mag hem niet, hij wordt nu niet dmv grondwerk op zn plaats gezet, jullie lopen elkaar gewoon te treiteren. (in zijn ogen) Hij zal nooit jou met respect behandelen met deze instelling.
De vraag is waarom liggen jullie elkaar niet.
IndianLady schreef:De vraag is waarom liggen jullie elkaar niet.
Nimmy schreef:verder hij staat samen met mijn paard, daarbij hoeft ie zulke geintjes niet te flikken wat die zet m wel op zn plaats.. .

beantsje schreef:Nimmy schreef:verder hij staat samen met mijn paard, daarbij hoeft ie zulke geintjes niet te flikken wat die zet m wel op zn plaats.. .
is dat niet de oplossing? Grondwerk moet wel duidelijk zijn!
Kreef schreef:Je zegt dat hij 1,5 jaar oud is, dan moet je er mee wachten tot hij 3 is toch voordat je hem kinderen op zijn rug zet en er mee longeert, ik kan mij wel voorstellen als hij nog zo jong is dat hij er geen zin in heeft

Nimmy schreef:Kreef schreef:Je zegt dat hij 1,5 jaar oud is, dan moet je er mee wachten tot hij 3 is toch voordat je hem kinderen op zijn rug zet en er mee longeert, ik kan mij wel voorstellen als hij nog zo jong is dat hij er geen zin in heeft
even goed lezen, we hebben m 1.5 jaar
hij is 4 jaar oud, dus kan prima rondhuppelen met kindjes op zn rug
)Nimmy schreef:@simodi, opzich heb ik jouw methode ook wel een paar keer toegapast, doet ie dan wel braaf enige het blijvende effect mist nog een beetje...
pony omruilen is geen optie, voor kinderen is ie perfect, is er heel voorzichtig mee, luisterd er super naar en ook niet lomp of erover heen proberen te lopen (dat doet ie alleen bij mij)
en idd ergens gaat iets fout, de klik is er totaal niet, dat weet ik, mn doel is ook dat we iig een beetje plezier hebben, ben toch degene die ze verzorgt