In slaap...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

In slaap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 11:19

Ik rijd sinds kort een 9 jarige merrie. Een heel leuk ding. We zijn nu net een beetje dressuurmatig aan het oefenen. Het paardje heeft alleen nog maar als bos/crosspony geleefd en vind het erg leuk om nu aan het werk te moeten.
Ze moet van ver komen, een beetje overgewicht, een beetje stram in de spieren, vooral alles in de R (van Race!!!! Vork Loopt onder me weg en drukt de rug af en toe weg als het te moeilijk wordt (rustig op tempo en niet in de R van race!), maar het gaat nu allemaal een heel stuk beter dan in het begin.
Maar waar ik het meest verbaasd over ben is op het moment dat ik haar voor de tijd poets en opzadel ze met dichte oogjes staat te soesen en helemaal weg droomd. Als ik er op zit dan is ze gelijk wakker en dan is het gaan met de banaan. Vork
Wie herkent dit en heeft dit zelf ook? En is het genieten van de aandacht of is het echt dromen???

Aukelizzy

Re: In slaap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:31

Ze is met poetsen gewoon ontspannen en staat heerlijk te genieten.
Raakt ze niet gewoon onder zadel gespannen omdat ze het moeilijk vindt en er voor weg probeert te rennen?
Vooral proberen veel te ontspannen onder zadel, elke keer opnieuw net zolang tot ze snapt dat racen niets oplost.
Maar je zegt dat het al beter gaat dus ben je goed bezig.
En zo ontspannen bij het poetsen is heerlijk voor haar.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:50

Mijn paard kan tijdens het poetsen ook lekker staan te suffen, oogjes half dicht, heerlijk!

Die is dan echt helemaal blij en ontspannen Knipoog .

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:51

Jup dit doet mijn paard ook, (somds gaat hij echt slapen Clown )
hij staat dan gewoon heerlijk te suffe Haha!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:20

dat herken ik, This gewoon genieten Haha!

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:15

Mijn paard is ook altijd zeer relaxt bij het poetsen en opzadelen, heerlijk dromerig Slapen , oogjes op half 7, echt haar minitukkie. Echter vanaf het moment dat ik erop stap, is ze weer helemaal wakker Haha!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:24

IK herken het ze is dan helemaal aan het genieten en loop ik dan weg voor een andere borstel kijkt ze me heel smekend aan voor een snoepje:):):):) Ze kan zolief kijken soms dan haalt ze me over om haar een snoepje tegeven maar niet alltijd en een snoepje op zn tijd kan best toch????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:31

@TS: Ga er voortaan NIET meer op zitten als je paard slaapt! Maak haar eerst even wakker door bijv even een knal te maken met je beugelriem. Een kennis van mij had een Russisch Koudbloed die ook altijd in slaap viel met poetsen en opzadelen, hij is er 1 keer op gestapt en het paard viel om omdat hij sliep. Sindsdien maakte hij altijd even lawaai zodat het paard weer alert was voor het opstappen Clown

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:19

Miss_Montana schreef:
@TS: Ga er voortaan NIET meer op zitten als je paard slaapt! Maak haar eerst even wakker door bijv even een knal te maken met je beugelriem. Een kennis van mij had een Russisch Koudbloed die ook altijd in slaap viel met poetsen en opzadelen, hij is er 1 keer op gestapt en het paard viel om omdat hij sliep. Sindsdien maakte hij altijd even lawaai zodat het paard weer alert was voor het opstappen Clown

Nou gelukkig moet ik eerst een stukje lopen voordat ik bij de bak ben!!! Clown

Nyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:07

haha, ik zie het even voor me...jij borsteld paard en ineens valt het paard zo om omdat het slaapt *ziet beelden voor zich*

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:12

een paard bij ons op de manege zakt soms sirieus door zijn benen omdat hij tijdens het poetsen in slaap valt. Dus niet altijd even fijn dat je paard van het poetsen geniet:P