Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tyara1 schreef:ik heb een 2 jarige, in de omgang verder prima oke, maar in het land naar de andere paarden toe, en met verweiden, vertoont ze toch wel behoorlijk heftig gedrag. druk en rennen en vliegen en perse ook mee willen met het 1 of 2de paard naar de stal. nou corrigeren we haar wel, en dat pakt ze goed op, maar het gedrag is toch wel redelijk onrustig. nou heb ik zoiets van, ach ze is nog jong, dat moet ze allemaal nog leren. maar andere mensen zeggen toch, nou nou nou, toch wel een meubel he! dat word nog wat met zadelmak maken. wie heeft hier ook ervaring mee? of weet hier iets nuttigs over te melden? zal het gedrag te maken hebben met hoe ze straks met rijden is?
Zammie schreef:hahaha, is altijd leuk dat mensen bij voorbaat al weten hoe een paard onder het zadel zal zijn. heb hier een merrie staan die ook absoluut dat gedrag vertoond in de wei (nu nog steeds) maar onder het zadel het meest fijne paard is wat je je maar kunt voorstellen... haar zoon is daarentegen een groot en machtig paard om te zien en daar zou ik ook de nodige problemen mee krijgen onder het zadel volgens enkelen... Nou, paard is nu onder het zadel en doet het heel erg goed...