weiland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_XX

weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 07:57

mijn paard rent steeds weg als ik in het weiland kom (als je hem wil pakken), en daar staan nog een paar paarden die komen dan op je af. soms duurt het een half uur voor dat ik hem heb. tips?

Chrisss

Re: weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:10

Ga eens gewoon in de wei staan. Geef de paarden die op je af komen aandacht, maar focus je totaal niet op je eigen paard.

Kijk of hij/zij zelf op je af wil komen. Doet hij/zij dat, beloon hem dan heel goed en geef hem iets lekkers, maar neem hem niet mee. Ga gewoon weer weg en doe het nog eens opnieuw.

Sommige paarden worden niet graag uit de wei gehaald omdat ze dan weten dat ze iets moeten doen wat ze niet fijn vinden (zeg niet dat dat bij jou zo is). Haal je hem/haar alleen uit de wei als hij/zij iets moet doen of ook wel eens gewoon om iets leuks te doen of om aandacht of iets lekkers te geven? Is dit altijd al zo of ineens? Heeft ze verder ook nog ergens "last" van of reageerd ze anders dan anders?

In ieder geval succes ermee.

Tobila

Re: weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:06

Vaak komen ze ook eerder als je met je rug naar ze toe gaat staan. Ze hebben dan niet gelijk het idee dat je iets van ze wil.
En inderdaad wat Chrisss ook zegt: Ga eventueel ook wat vaker de wei in zonder de intentie echt wat met hem te gaan doen Knipoog .

Heel veel succes!